یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روباه شَل !!

 

این روزها یک عده شده اند گاو پیشانی سفید دنیای مجازی !! که هیچ نقش مدیریتی و راهبردی و فکری و ... در اتفاقات ندارند ولی برای نشخوارکردن حواشی آن آمادگی کامل دارند و کارشان این است که تَقی به توقی بخورد و صدایی بلند شود و آنها بشوند کارشناس و درباره اش حرف بزنند !! فرقی هم ندارد که موضوع تخصصی باشد یا عمومی ، اقتصادی باشد یا اجتماعی ، ... یا ... !!!

 

 

این اتفاق می تواند طبیعی باشد ، یا انسانی !! اقتصادی باشد یا نظامی !! سیاسی باشد یا ورزشی !! بهرحال چیزی که در یک کشور نرمال کم نیست !!؟؟ اتفاق هست و در کشور ما که از نرمال بودن دور افتاده است !! اتفاق مثل نفسی هست که می کشیم !! هم در دَم اتفاق داریم وهم در بازدَم !! و خدائیش بر هر کدام شکری واجب هست و البته ساعت ها نظریه پردازی روشنگرانه !!

 

شغال نگون بخت را شیر خورد ، بماند آنچ روبه از آن سیر خورد !! در اینجا شیر بجای اتفاق نشسته است و شغال هم که ملت همیشه در صحنه هستند و نقش روبه چلاق را کارشناسان و سلبریتی ها و همه چیزدان های دنیای مجازی ، بازی می کنند !!

 

فرق مترو با اتوبوس را قبلا نوشته ام !! توی مترو همه انگار از سرزمین های متفاوت و غریب آمده اند !! کسی با کسی حرف نمی زند و انگار سوار شده اند که پیاده بشوند (!؟) ولی در اتوبوس انگار شرایط فرق می کند !! خیلی ها سوار می شوند تا یک همصحبت پیدا بکنند و خودشان را روی او خالی بکنند و در این حالت بدترین وضعیت وقتی هست که یکی با تائید و گفتن بله (!) همه ی آن تخلیه ها را روی سرش گوینده برمی گرداند !!! بقیه هم که شنونده خاموش هستند ...

 

از قرار معلوم مشکلات خوزستان بعد از اینکه معاون اول بهمراه چند وزیر به آنجا رفتند حل شد ، انگار !!! چند نفری هم به همدیگر خط و نشان کشیدند !! نسل سوم پهلوی هم که آماده شده بود تا با اولین پرواز به ایران برگردد و تاج و تخت پدرش را صاحب شود !! دوبارهرفت توی صف انتظار برای یک بلبشوی دیگر !! از طرف دیگر المپیک آغاز شد و ژاپن با بی میلی تمام ، باید آن را به بهترین وجه به پایان ببرد !! و بی رمقی المپیک از افتتاح آن معلوم بود !! المپیک یک رویداد بزرگ ورزشی هست که در پشت پرده ی آن اقتصاد و سیاست قرار دارد !! این روزها سیاست در هر کجا که خودش را نشان داده !! برای سیاستمدارها چیزی جز دست خالی و تهمت و توهین نداشته است ( خارجی و داخلی فرقی ندارد !! عصر بدبیاری سیاستمدارهاست !! ) اقتصاد هم که از ریتم اصلی اش خارج شده و معلوم نیست کی می بازه و کی می بره !!؟ یمن گرفتاردر جنگ ، آن قدر متحمل خسارت نشده است که ژاپن آرام در سرمایه گذاری اش در المپیک !! حالا یمن دشمنی دارد که درد خودش را روی آن خالی بکند !!؟ ژاپن باید بسوزد و بخندد !! البته دشمنی سابقه دار چین با ژاپن ، آنقدر ریشه دار و ناجور هست که یک ژاپنی فکر بکند ، چین در تولید ویروس کرونا ، نیم نگاهی به المپیک ژاپن داشت (!) تا ژاپن را زمینگیر بکند !!!؟؟

 

تنی چند از افرادی که در این چند روز دیده بودم اعلام می کردند که اگر نوبت شان برسد (!) واکسن برکت نخواهند زد !!؟؟ مثل خیلی ها که می گفتند محال است واکسن چینی بزنند !! حالا یک شایعه ای پخش کرده اند تا مردم براحتی و با خیال راحت بروند واکسن برکت را بزنند !! می گویند واکسن را دولت وارد کرده و توی شیشه بنام برکت پر کرده تا بعنوان ساخت داخل جا بزند !! از طرفی هم از امروز آمار کرونا بالا رفته تا مردم کمتر توی فکر انتخاب نوع واکسن باشند !!!

 

تکواندوکارها هم در المپیک یکی بعد از دیگری گل کاشتند تا سرمربی با خیال راحت بتواند ، قبل از اینکه برکنارش بکنند !! ، تقاضای استعفا و رها کردن میز برای رئیس فدراسیون را بدهد !! البته اگر واقعا چنین درکی از شرایط داشتند (!) اگر از رفتن به المپیک سرباز می زدند هم انعکاسش خوب بود !! هم از محل هزینه ی اعزام تیم تکواندو (!) صدها تانکر آب برای گاومیش های تشنه ی خوزستان می رسید !!! حتی وا-دادن مسابقه به کیمیا علیزاده ( که البته اگر از ایران شرکت می کرد ، مطمئنا نفر اول تیم بود !! ) به درد او نخورد و در نوبت بعدی بازی را دو دستی به تکواندوکار ترکیه ای واگذار کرد تا دست اهل و نااهل از مسابقات خالی بماند !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد