یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روز ملی دماوند !!

 

  

امروز را در تقویم ورزشی و شاید هم ارزشی (!) روز ملی دماوند نام گذاری کرده اند !! دماوند در جغرافیای ایران زمین ، وسعتی عظیم و ارتفاعی رفیع است !! دماوند را بزرگترین ذخیره ی آبی هم می توان نامید !! دماوند یکی از بزرگترین مصاف های انسانی برای تماشای درون و بیرون هست !؟

 

من اولین بار که پای در دامنه هایش نهادم ؛ به قصد صعود (!) حوالی سال 71 بود و آخرین باری که باز به قصد صعود بر دامنه هایش رفتم حوالی 95 بود ؛ شاید (!!) البته یکی دو سال بعدتر کمی پائین تر از دامنه اش ، مهمان ویلایی بودم و از دور دل سیر تماشایش کردم !!

 

هیچکدام از صعودهایی که داشتم شبیه هم نبودند !! حتی نفرات هم تکراری نبودند !! حال و هوای دلم هم هیچگاه شبیه هم نبود !! و با این حال خاطراتی که از دماوند داشتم (!) هیچگاه از هم پیشی نگرفتند و هیچگاه از هم عقب نماندند !!

 

همین جمعه ای که گذشت ، باتفاق دوستی در حال قدم زنی بودم در شاهگلی ... دوستی از دوران دبیرستان !! چند وقت پیش دیده بودم که در پروفایل و ... عکس کوه گذاشته است و با یکی از گروهها به کوه می رفت !! البته بدلیل کمردرد ، یکی دو سالی هست که دیگر نمی رود و بیشتر به قدم زدن روی آورده است !! در بین حرفهایی که رد و بدل شده بودم ، اشاره ی کوتاهی داشتم به آخرین صعودی که به دماوند داشتم !! متعجبانه داشت گوش می داد و شاید فکر می کرد که پیر شده ام و دارم برخی جاهای صعود را از قلم می اندازم !! ولی صعود خیلی فشرده ای بود و بسیار بیاد ماندنی تر ...


دوست و همنوردم در آن برنامه ، در زمان بازگشت به خانه در جواب سوال خانمش که پرسیده بود : " من 5 تا نان توی کوله ات گذاشته بودم که سه تایش را برگردانده ای !؟ در این دو روز چی خورده بودید !؟ " گفته بود : " به نکته ی خوبی اشاره کردی ، آن نامرد ( یعنی من ! ) باندازه خوردن دو تا نان لواش مهلت داد و بقیه را فقط توی راه بودیم !! "

 

یادش بخیر !

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین پنج‌شنبه 17 تیر 1400 ساعت 13:49 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

چقدر عالی. خدا از این دوستان نصیب همه کنه که فقط به اندازه خوردن دو لواش مهلت توقف بدن!
دوستِ اینچنینی نعمته ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد