یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روزگار اردیبهشتی

 

چند وقتی هست که فرصت نوشتن ندارم ... اتفاقا موارد زیادی برای درج کردن داشتم ! با اینکه اتفاقات این روزها بیش از حد تکراری شده است ولی زندگی حتی در میان تکرارها هم چیز تکراری نست !!

  

 

دور و برمان در حوالی انتخابات پر شده از انواع حرف و حدیث های مناسب این ایام !! برخی ها فکر می کنند که این اوضاع در کشور ما خوبیت ندارد و نمی دانند که این قبیل مسایل در هیچ کجا خوبیت ندارد ولی سیاست و دنیای آن در کشورهای مثلا  پیشرفته (!) برای کشورهای دنباله رو (!) از همین درس ها می دهد !! حالا دیگر جایی برای اخلاق در سیاست نمانده است و شاید برای همین بود که آن بزرگوار گفته بود سیاست ما عین دیانت ماست! و نگفته بود که این جمله از آن طرف هم خوانده می شود و دیانت ما عین سیاست ماست !! چون با این سیاستی که جاریست (!) اگر دیانت آقایان هم از این دست باشد (!) وای اگر از پس امروز بود فردایی !!!!؟؟


یکی از کاندید نشده ها (!) چند روز قبل اعلام کرده که به نفع فلانی که آنهم کاندید نشده است (!) کنار کشیده است (!؟) درست است که در سایه  رسانه های اینوری و آنوری مردم به شورای نگهبان حساس تر هستند ولی بنظر من نامزدهای انتخاباتی باید بروند و پیش یک روانشناس قابل (!) برگ تائید سلامت روانی بگیرند !!!؟

 

روزگارمان در قرنطینه ی کرونایی و دل مشغولی های نورایی می گذرد !! گهگاه می رویم و پارک خلوتی ( البته بسختی ! ) پیدا می کنیم و نورا خانیم کمی سرسره بازی می کند !! و تا خسته نشده و از پا نیفتاده ، رها نمی کند !! گهگاهی هم دلمان به شیرین زبانی هایش خوش است و ترکی و انگلیسی را بهم قاتی کرده و جمله سازی می کند !! توی پارک که می رویم از این و آن فارسی هم یاد می گیرد !! چون در خانه تلویزیون نداریم برای همین کمتر با زبان فارسی مواجه می شود ولی چند کلمه را هم از این و آن می شنود !!! البته ما تعصبی برای استفاده از چه نوع زبانی نداریم و می دانیم که تلاشی بیهوده است !! دیر یا زود به زبان هایی که نیاز خواهد داشت ، حرف خواهد زد !!

 

این روزها را می توان اردیبهشت در زندان نام گذاشت !!؟ بهترین ایام طبیعت گردی و یلعب و یرتع دارد در خانه می گذرد !! قوانین بی در و پیکر هم که مزید بر دردسر شده است !! نه قانونی که اعلام می کنند را سفت و سخت می گیرند و نه محدودیت ها را جایی به روز می کنند !! معلوم نیست در شهر تعطیل ، تردد زوج و فرد هست یا نه !!؟ ورود و خروج واقعا هست یا نیست !!؟ به کسی هم نمی شود چیزی گفت ؛ ناراحت می شود و چینی ریاستش تَرَک برمی دارد !! مثلا همین فوتورافچی ما رفته بود ددر ، در اطراف رود ارس و کنار گمرک ارمنستان !! تعریف می کرد که گوشی روی رومینگ قفل شده بود و کاری نمی شد کرد !!؟؟ الا بستن گوشی !؟!؟ قابل توجه وزیر خردسال ارتباطات (!!) و طرف های عصر یک تماس گرفته با بانو که بگوید نمرده ام و دارم می آیم !!؟ برایش پیام آمده که هزینه تماس شما 330هزار تومان شد !! و البته قید کرده بود که هر دقیقه رومینگ حدود 130هزار تومان می باشد ؛ علی برکت الله


امروز یک خرید اینترنتی کردم ؛ جمع خرید 220هزار تومان بود که 70 هزار تومان تخفیف عمومی داشت و 50 هزار تومان هم تخفیف اینترنتی داشت و جمعا حدود 106 هزار پرداخت کردم !! معلوم هست که قیمت ها افت کرده است ولی کسبه و اصناف به روی خود نمی آورند و شدیدا مقاومت می کنند !! تا مدتی هم باید منت تخفیف بکشیم و اجناس را با قیمت بالا در روی اتیکت و البته همراه با تخفیفات آنچنانی بخریم !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
نگین جمعه 10 اردیبهشت 1400 ساعت 22:18 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

قدیمیا میگفتن توی خونه ای که بچه باشه، غیبت نمیشه!
این روزها تو خونه ای که بچه باشه حوصله ها سر نمیره، یا لااقل کمتر سر میره .. خدا حفظش کنه و به پاش خوشی کنید انشاالله..

سلام
بعله ... فرصتی برای غیبت نمی مونه !!
ممنون

الهام سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1400 ساعت 16:44

روزگاری که با دل مشغولی های نورایی بگذره از عالی هم چند مرتبه عالی تره.. بقیه ی موارد حاشیه و دورریختنی ست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد