یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دیدار دو بزرگ دینی !!

 

امروز خبرها نقل کرده بودند که پاپ به دیدار آیت الله سیستانی رفته است !! بگذریم که برای برخی ها فرقی بین پاپ و آیت الله سیستانی نیست !! واممما برای آنها که مهم هست ؛ این یک اتفاق بزرگ بود ...

  

 

چند وقت پیش بالدیز خانیم ( خواهربانو ) توی ماشین اشاره آمد که قرار است چنین اتفاقی بیافتد !! و البته بیشتر روی شوخی های حاشیه ی این جریان مانور می داد !! برای بانو مایه تعجب بود که پاپ به دیدار آیت الله سیستانی برود !! و من اشاره کردم که زمانی برای من مایه تعجب می شود که آیت الله سیستانی به دیدار پاپ رفته باشد !!


البته این مورد را یک نفر به اشتباه انجام داد و حالا حدود 40 و چند سالی هست که از وضعیت اش خبری در دست نیست !!!  امام موسی صدر کمی قبل از انقلاب بود که می خواست برود به دیدن پاپ زمان خودش (!) برای طرح برخی مسایل سیاسی - دینی !! عزمش را جزم کرد و راه افتاد ، در ایران با خیلی ها دیدار کرد و در مورد رفتنش حرف زد !! و بعد یواش یواش رفت تا لیبی تا آخرین پروازش به ایتالیا و واتیکان کوتاه باشد و خستگی راه نداشته باشد !! ولی عجیب سفر طولانی و بی بازگشتی شد !! و هنوز معلوم نیست سوار هواپیما شد و پیاده نشد (!) یا سوار هواپیما نشد که نشد (!) اگر قذافی را زنده نگه می داشتند (!) حداقل برای روشن شدن این موضوع تنها راه امیدی بود (!) ولی او را هم بی جهت در خیابان نکشتند (!) که خیلی از رازهای خاورمیانه را برملا نکرده در گور خفته باشد !! و مشکوک ترین فرد در این مورد که همانا قذافی بوده باشد (!) بزرگترین پشتیبان ایران در جنگ و انقلاب بود !!!

 

حالا برخی بیسوادها در دنیای مجازی هوو راه انداخته اند که چرا آیت الله سیستانی انتخاب شده است و چرا و چرا و چرا .... حداقل تشابهی که بین این دو می باشد این است که هر دو زعامت دینی دارند و در عین حال هیچکدام سیاسی و حکومتی نیستند !! و این دیدار حداقل تنش های ممکن را در بر خواهد داشت !!

 


دیدار تاریخی پاپ و آیت‌الله

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سهیلا یکشنبه 17 اسفند 1399 ساعت 05:31 http://Nanehadi.blogsky.com

تحلیل جالبی بود.فیلم دو پاپ رو اگر ندیدید حتما ببینید.

سلام
من فیلم ملاقات دو آیت الله هم سطح را ندیده ام ، چه برسد به دو پاپ همزمان!!!
اگر فیلم خوبی باشد ، خودش مرا پیدا می کند ، ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد