یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نعمتی که از دست رفت ...

 

این روزها جای خالی ترامپ در همه جا دیده می شود !! نعمتی بود برای عصر رسانه ها !! هر روز یک خبر دست اول در اختیار رسانه ها می گذاشت تا سرشان به کارهای او گرم باشد و کسی دنبال خبر تازه نمی رفت  !! و چهارسال رسانه ها را آنقدر تنبل کرد که این روزها جای خالی خبرها در جامعه  را نمی توانند خوب پر بکنند !!

  

 

فکر کرده اید که در این چند روز اخیر چه خبر مهم و جالب و تازه ای شنیده اید !!! حالا از بغ بغوی سلبریتی ها و دولیبریتی ها بگذریم که مثل جریان های فصلی هستند و هر سال در زمان های خاصی شنیده می شود !!! مثلا پرستویی بغبغو کرده بود که به جای درست کردن سبزه و بقول ایشان هدر دادن گندم و عدس و ... (!) بهتر است هر کسی یک درخت بکارد !! روی کاغذ و علی الظاهر زیاد هم بد نیست ولی هر رسمی یک بار فرهنگی با خودش دارد و البته هزینه بالایی (!) و زمانی از بین می رود که فلسفه ی فرهنگی اش از بین رفته باشد و یا فلسفه ی وجودی اش را از دست داده باشد !! نمی شود این کفترهای دست آموز و پرستوهای نیمه مهاجر و اغلب مورددار (!) به جای جایگزین کردن (!) روی موردی که به آنها دیکته شده (!)  مثلا همه را دعوت موکد بکنند که در روز درختکاری ، درختی بکارند !!! یا شنیدم که می گفتند به جای سنت دیرین و پررنگ ترقه هوا کردن (که طیف طرفدارانش از طیف پیر و زوار دررفته ی فرهنگی نیست!) رسم کمرنگ قاشق زنی را دوباره احیاء بکنند !! کسی که این پیشنهاد را داده نمی داند که ترقه را موقع حرکت و از سر مردم آزاری و توی ماشینهای آنچنانی و این چنانی (!) می اندازند و قاشق زنی با ماشین سواری بهمراه دوست دختر (!) تعریف و جایگاهی ندارد !! بنظر حقیر می توانند رسم دلخواه را طوری جا بیاندازند که پا روی فرهنگ دیگر نگذارد (!) مثلا بگویند که صبح از ساعت 10 - 12 رسم قاشق زنی در برخی نقاط پایتخت اجرا بشود !!

 

قاشق را در مناطق فارس نشین و عمدتا پایتخت اجراء می کردند !! در حالیکه ترقه بازی را در همه ی جای دنیا ، البته با روش های متفاوت (!) ، اجراء می کنند !!

 

===

 

سال 99 برای خودش نعمتی بود از دفتر عمر ، که متاسفانه به خاطر شیوع بیماری سیاسی کرونا (!) و هول شدن دست اندرکاران بهداشتی کشور که مبنا را از همان ابتدا بر قرمز بودن گذاشتند و یکسال زندگی را بر مردم همیشه در صحنه زهرمار کردند ، در حال تمام شدن است !! سال گذشته در همین مواقع بود که نوشتم نباید به این وضعیت رنگ قرمز بدهند و بقول شاعر ، مصداق بارز ،  عِرضِ خود می بری و زحمت ما میداری !! بشوند ... بخاطر 100 فوتی در روز که در کلانشهری مانند تهران مانند وزیدن نسیم نامحسوس است و چه برسد به تقسیم کردن  آن به کل کشور که پریدن پشه ای در حوزه سلامت است !! ( در کشور ما وضعیت بحرانی هیچگاه زرد نشده است چه برسد به نارنجی و قرمز و بقول وزیر بهداشت قیب قیرمیز !! ) البته دولتمردان سیاسی کشور ، بحران تحریم ها را امسال با پای محدودیت های کرونا پاس کردند !!!

 

خلاصه اینکه آنها که بر خود سخت تر گرفتند ،  بیشتر از دست دادند!! و آنها که کلا رعایت نکردند ، بیشتر از دست رفتند !! و آنها که میانه رو بودند و اهل رعایت معقول و البته توکل بر خدا کرده بودند هم ماندند و هم از نعمت سالی که گذشت متنعم شدند !!!

 

===

 

شکر خدا که مشغولیم و در هفته ای که گذشت ، نتوانستیم زیاد در خدمت بیداری خلق الله باشیم و برای همین از زبان گزنده مان (!) ملت همیشه در صحنه ی کوچه و بازار (!) مصون ماندند !!!

 

امروز طرحی در دست داشتم و یک متن ترکی را باید وارد صحنه می کردم و رفتم از اینترنت کش رفتم !! در احوالا شیخ اشراق ، جناب حضرت شیخ شهاب الدین سهروردی ، مرقوم کرده بودند که ایشان متولد سردرود تبریز می باشند !! تحقیق ضروری بعمل آمد و دیدم متولد سهرورد از توابع زنجان می باشند !!

 

آنچه تحریف با زندگی آدمها کرده است !! حمله و وحشیگری های ثبت شده توسط جهانگیرهای بزرگی مانند کوروش و چنگیزخان و تیمورلنگ و آتیلا و اسکندر و نادرشاه و ... نکرده است !!؟؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین جمعه 15 اسفند 1399 ساعت 23:00

سلام

والا من وقتی برای تحقیق در باره موضوعی به جناب گوگل مراجعه میکنم اینقدر اطلاعات متفاوت (و بعضاً ضد و نقیض) ارائه میده که آدم میمونه باخا باخا !!!

سلام
اینترنت پر است از انواع اطلاعات که درست و غلط بودنش را باید خواننده خودش تشخیص بدهد ... برای همین تکیه بر اینترنت و گوگولی مگولی هایش زیاد درست نیست و آدم را به بیراهه می برد !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد