یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

پنج اسفند ...

پنج اسفند با همه‌ی مناسبت های ملی و جهانی اش ، برای ما یک مناسبت دیگر هم دارد و آن تولد نوراخانیم می باشد ...

  

یک دورهمی ، دور از چشم نمکی !! ، داشتیم و شبی به این مناسبت جشن کوچکی گرفتیم ...

 

خدا حفظ کند این وزیر و معاونانش را ... یک تنه دارد قطار از ریل خارج شده دولت تدبیر را به آخرین ایستگاه هل می دهد ... برای تدبیر به بن بست رسیده ی دولت کلید !! راهی جز ساختن فضای واهمه از کرونا نمانده است و این جوسازی ها تا خرداد ادامه خواهد داشت ...

 

یک سال پیش در همین روزها بود که جریان کرونا در کشور جدی گرفته شد و از همان روز اول سیاسی شد ولی به لطف خدا و جهانگیر شدن آن نظرات مغرضانه رنگ باخت !! ولی مغزهای مغرضانه همچنان بر طبل عناد می کوبند ...

 

و من هنوز بر همان نظر سال پیش مانده ام و کرونا را برخلاف خیلی ها ... نه منحوس می شمارم و نه بد می دانم !!! اگر محصول زندگی ماست و بقول شاعر از ماست که بر ماست !!! پس بقول همان شاعر از دست که نالیم !؟ و اگر مشییت خداوندی ست ، چاره مان جز قبول کردن چیست !؟ و اگر عقوبت کرده ها و اندیشه های غلط مان ، باز چه گلایه از کرونا !؟

 

و من هنوز از شنیدن تلفات آمریکا و اروپا و فلج شدن و خانه نشین شدن و زمینگیر شدن آنها بواسطه کرونا حس خوبی دارم !! ( هرچند فکر می کنم برای این حس خوب شاید بهتر باشد سری به یک روانپزشک بزنم !! ) و آن اینکه مردمانی که بیخیال مرگ دیگران در کشورهای دیگر بودند و پشت دولت هایشان ایستاده بودند و رفاه زندگی شان از خون ملت های دیگر درست شده بود ، حالا چندبرابر دارند تلفات می دهند ... آمریکا از مرز پانصد هزار کشته گذشته است و ایضا اروپاییان عزیز که هر روز آژیر کرونا را گوش می دهند !!! بگذارید بدانند مرگ دیگران در سوریه و یمن چه طعمی برای خانواده های آنها داشت !!!!

 

البته در همه جا این کرونا ردی از خود خواهد داشت و از دیگران هم کمابیش سهمی خواهد گرفت ... ولی ارزشش را دارد !!! وقتی دعا می کنیم سقف همسایه بریزد ، حتما گرد و خاکی هم به ما خواهد رسید !!!

 

===

 

پنج اسفند تولد نوراخانیم بود ... شش اسفند هم تولد برادر تازه فوت شده بود !! وقتی نورا بدنیا آمد ، برادرم گفت این هم آمده تا تولد ما را تحت الشعاع  قرار بدهد و از سال بعد کار تولد گرفتن ما سخت خواهد شد ... روحش شاد !!

 

فردای تولد نوراخانیم ، سری به مزار برادر زدیم !!! البته مزار دو طبقه هست و پدر هم همچنان صاحبخانه برادر کوچک !! روز پدر هم که بود و یک تجدید زیارت از قبر پدر هم حاصل شد ...


یکی از فامیل ها هم اتفاقی فوت کرده بود و خبرش شوکه کننده بود ، آدمهای خوب وقتی فوت می کنند ، خوبی بودنشان را می توان در تاسف چشمان دور و بری هایشان حس کرد !!! در سالی که گذشت ، چندبار گذرمان از گورستان شهر افتاده است ، هرچند بی بهانه ی کرونا !! و این نشان می دهد جریان مرگ و زندگی  ، روال عادی خود را دارد ، حالا تورم کرونا هم اضافه بر آن ... علی برکت الله!!!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 11:42 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
خدا رفتگانتان را رحمت کند بویژه برادرتازه درگذشته را.
.
.
نوراخانیم هم حفظ کند برایتان که نوروشادی زندگی است

سلام
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد