یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

غیبت وبلاگی

سالهای خیلی دورتر که فوتبال بازی کردن در خیابان های متروک مد بود !! ما هم می رفتیم و در خیابان ضلع شمالی دبیرستان دهقان ، گل کوچک بازی می کردیم !! حالا در کنار خیلی چیزها ، آن فوتبال گل کوچک هم تبدیل به نوستالوژی شده است ...

 

 

 

یکی از دوستان همیشه برای آمدن مشکل داشت !! پدرش مانع آمدنش می شد و او هربار بهانه ای می آورد ... یکبار در جواب دوستی که در مورد غیبت های زیادش در حضور جمع فوتبالی می پرسید ، گفت : درسته نمی توانم بیایم ولی همیشه دلم با شماست !! و دوست دیگری که کمی زیادی شوخ بود گفت : تف به دلت !! ما چکار کنیم که دلت با ماست یا نیست  ، نفر کم می آوریم !!! و همه کلی به این جواب او خندیدیم

 

حالا آمدم بنویسم که در این چند مدت غیبت وبلاگی ، همیشه دلم در اینجا بود که یاد آن دوران و آن ماجرا افتادم !!!

 

ملت همیشه در صحنه ی ما ، به کرات در گذشته نوشته ام !! ، از بی برنامه بودن رنج می برد !! و البته همیشه دنبال بهانه ی دیگری برای توجیه مشکلات خود می گردد ...

 

این بی برنامه بودن همیشه در انتهای سال خودش را نشان میدهد ... خیلی از اصناف و مشاغل شش ماه سال بیکار تشریف دارند و شش ماه دوم سال به عوض شش ماه اول هم کار می کنند و این ورم بزرگ که در نمودار سالانه دیده می شود !! نشانه رشد و جهش نیست !! بلکه همان خیز بی برنامه بودن هست ...

 

از ابتدای بهمن ماه ، من درگیر کارهای طراحی و چاپ بودن و البته هستم ... یکی از من می پرسید که در کار چاپ هستم ؟ و من جواب دادم صنف چاپ یک حاشیه ی بی صاحب دارد که ده برابر خودش است ، و منافع موجود در آنجا هم ده برابر خود صنف چاپ هست !! و من آنجا چادر زده ام ...

 

خلاصه اینکه تمام اوقاتم را جذب خودش کرده است ... از طرفی هم بانو یک تفکر نوینی را رو کرده است و آن ایده ی طراحی دفاتر برنامه ریزی و بقول اجنبی ها !!! دفاتر پلنینگ می باشد و در این چند وقتی که نبودم مشغول پیاده کردن این ایده و اجرایی کردن آن بودم !!

 

دفاتر پلنینگ و برنامه ریزی ، یکی دو سالی هست که بصورت خیلی ناشیانه و بصورت کپی از سایت های خارجی !! در پایتخت کشور شیران راه افتاده است و با استفاده از حس غربزده گی مفرط !! جماعت مرفه به فروش خوبی رسیده است !! ولی آنچه مدنظر بانو می باشد یک برنامه ریزی جامع با راهنمایی و کاربردی کردن آن می باشد ...

 

تاریخ به تجربه نشان داده است که نسخه های که خارجی ها برای ما پیچیده اند ، عمدتا مغرضانه و در راستای گمراه کردن ذهن و هدر دادن وقت بوده است ... ملتی که وقتش را هدر می دهد ، چه فرقی دارد که دارا باشد یا ندار !!!

 

یکی از این نسخه های معیوب ، شعار دادن در مورد آزادی است ... کشورهایی که سختگیرانه آرین قوانین برای سیستم های معیوب خود دارند ، همیشه در گوش ملت ما از آزادی خوانده اند و طیف نیمه روشنفکر _ نمای ما هم که غالبا از خانواده های مرفه معلوم الحال بودند ، بر این طبل کوبیده اند !! تا خودشان را پیشرو و پیشرفته جا بزنند !! ولی تنها بسنده کردن به نشان دادن راه ، آنهم از دور ،  برای ذهن های بیمار و نیازمند بستری شدن ، بدترین نوع پیشنهاد دادن است !! و کمی هم قدم شدن با آنهاست که جرقه ی یک حرکت فرهنگی را باعث می شود ...


نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف جمعه 8 اسفند 1399 ساعت 11:33 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
من پلنینگ ندارم اما
سالهاست یادداشت می کنم کارهای روزانه ام را
متاسفانه چندان دورنگر نیستم!
الان که مرور می کنم حداکثر برای یک ماه برنامه داشتم.
نمی دانم؟! منتهی چندبار که فصلی یا حتی سالانه مواردی رو ثبت کردم چندان موفق نبودم. بیشترین موفقیت و رضایتمندی ام، برای به سرانجام رساندن روزانه هایم است.
.
.
خداقوت

سلام
همینقدر هم خوب است ولی همانقدرش ضروری هست ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد