یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و کرونای جهان دارد یکساله می شود ...

 

یکسال پیش این موقع ، اوج سفرهای تجاری ایران به چین بود (!) دقیقا مثل هر سال دیگر ... تا بازار را از جنس بنجل پربکنند و جیب مردم را شب عیدی ، خالی بکنند !! دولتی که در جیب مردم دست می کند ، باید بداند که دارد راه جیب اش را به بچه هایش یاد می دهد !!

   

ولی این بار در کنار اجناس به ظاهر ارزان چینی ، چیز دیگری هم وارد می شد که فرقی به حال واردکننده نداشت ، چون او چیزی جز پول نمی فهمید !! بعدها مردم ماهان را مقصر دانستند ولی نمی دانستند هواپیمایی ماهان مسافر جابجا می کرد و او هم همسطح مسافرانش فکر می کرد !! حتی خیلی از این کادردرمان خدوم و احیانا موقع فوت ؛ شهید (!) برای وارد کردن مدرک پزشکی به چین می رفتند تا مدرک شان برای ورود به برخی سازمان ها امتیاز خاصی داشته باشد و حدیثی هم به ابتدایش بچسبانند !!


و بعد کرونا آمد ...


و بعد از آن کارشناسان بیکار ، به اینسوی صحرای خالی مغزشان مهاجرت کردند و همه شدند کارشناس مسایل بهداشتی و سیاست های ضد چینی !! حتی دولت تدبیر که یک اسلحه اش برای پیروزی در انتخابات حمله به چینی گرایی دولت قبلی  بود ، آنقدر چینی زده شده بود که نصف ورزایش شبیه قوم زرد شده بودند !! حتی یک کشتی و کارکنانش را به عنوان قربانی به دریای چین بخشیدند و اسم شان را زیر پای سند کعبه زدند و شهید رد کردند !! ولی کورخوانده بودند در مورد آنها مصداق داشت !! کرونا راهش را در میان حماقتهای مدیریتی می جست و پیش می رفت ، کاری به ایران نداشت ، و خیلی زود به آن سر دنیا رسید و نشان داد نقشه سیاسی دنیا را بد چیده اند !؟ در ترسیم درست اش خاورمیانه اروپا را هم در بر می گیرد !! در تقسیمات بدبختی ، هیچگاه اروپا جدای از ما نبوده است !! فرق این  که  آنها بدبختی خود را قبول کرده اند و به کمی ظاهرسازی بسنده کرده اند و قبول کرده اند که یک عده سرمایه دار باید همیشه روی گردنشان بنشینند !! ولی ما هر از گاهی به جفتک انداختن و زمین زدن بالادستی ها دلخوش می شویم و جنس بدبختی مان کمی فرق می کند!! سرمایه دارهای ما هم بدبخت هستند !! اصولا جامعه ی بدبخت باید همه ی مصالحش از بدبختی سرشار باشد ...

 

و باز خدا را شکر که کرونا دهان احمق ها را بست و در جهان اول جولان بیشتری داد تا متوهم های نفهم که قبله ی آمالشان آنسوی رود بزرگ بود بدانند که آنجا هم بدبختی بیشتر از اینجاست ، فقط ظاهرش فرق می کرد و خوشبختی دیده می شد (!) هرچند آدمهای لجوج تا آخر عمر از ناحیه لجاجت خود بیشتر احساس بربختی می کنند تا از دیگر موارد !!  خیلی ها هنوز هم که هنوز است به جای مبارزه با نادانی ، بیشترین تلاششان را برای مبارزه با ناداری می کنند و هر روز خسته تر و افسرده تر می شوند !!

 

کارشناس ارشدی ، دیروز می پراند که ما در کنترل کرونا از خیلی کشورها موفق تر بودیم (!) متاسفانه من آن را هم قبول نمی کردم و آن را سوءاستفاده از آمار و بنوعی عوامفریبی می دانستم (!) ما کار زیادی صورت نداده بودیم (!) ما تمام اقتصادمان را فلج کردیم که دزد نبرد !! اگر آمار کرونایمان کمتر از آن چیزی ست که باید می شد و البته دیر نشده و در موجهای بعدی تلافی می شود (!) بدلیل این بود که پوست بدبختی ما کلفت تر بود و کرونا رفته سلاح هایش رادر کشورهای دیگر تیز کرده و دوباره برگردد !! یکی نبود به این کارشناس خیلی خبره بگوید مثلا شما چه تخم دوزرده ای در دورهمی مدبرانه تان داشتید که چنین توهمی زده اید !!؟ شما اگر دو روز در خیابان ها بگردید و به چند موسسه دولتی بروید می بینید که هنوز اول راه هستید !! حتی وضعیت کلینیک های مثلا بهداشتی تان از وضعیت اتوبوسرانی شهری عقب تر می باشد !! چگونه به این صراحت از دستاوردهای موفق حرف می زنید !! شاید این گونه حرف زدن ها از نشانه های رسیدن به آخر خط و پیاده شدن از گرده های خر شیطان می باشند (!!)  متاسفانه حقیقت تلخی وجود دارد و آن اینکه اکثریت مردم ، به تحریک برخی توهمات مغرضانه بیرونی و نه الزاما خارج از مرزی ، تابع فکر ضعیف خود هستند و برای همین دنباله روی شیطان می باشند (!) و دروغگوها و فریبکاران ( از هر رده و جنس فکری ! ) برای پیشبرد مقاصدشان ناچارا (!) و گاه با بی میلی (!) از آنها سواری می گیرند !!!

 

و متاسفانه کرونا با نزدیک کردن تصویر مرگ به زندگی انسان های ، نتوانست ذهنیت غلط زندگی شان را تغییر چندانی بدهد !! و این روزهاست که خسته بشود و برگردد و سپرو شمشیر بیاندازد ...


ولی یکسال را برای خودش خوب سیاحت کرد !! تا اتاق خواب ملکه انگلستان هم رفت (!) تا زیر دماغ رئیس جمهور ایالات متحده هم رفت (!) حتی در براندازی او نقشی سازنده بازی کرد (!) و انشاءلله تا بالای دماغ برخی دولتمردان ( ترجیحا علاوه بر سرسلسله ، نوبخت و ربیعی در اولویت باشند انشاءلله !! ) که با لابی های مختلف دُمشان را از پیچ و خم های مختلف رها کرده اند، هم برود و بینی شان را خاک مال بکند و دل خیلی ها را خوشحال بکند و دعاگوی خود قرار بدهد !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا پنج‌شنبه 18 دی 1399 ساعت 21:29

سلام
حال که در انتهای پست تان اشاره ای به بالای دماغ برخی دولتمردان و علی الخصوص از تعدادی هم نام بردید ایکاش یه یادی هم از بزرگ دماغ داران هم میکردید !!

سلام
بی ارزش تر از آن هست که نامی از او در یادداشت ها ذکر شود ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد