یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و من هنوز برآنم ...

 

ما هر روز تعداد زیادی نظر صادر می کنیم که گاهی عصر نشده (!) 90درصد آنها را فراموش می کنیم (!!) و یا زیر نظرات دیگرمان دفن می شود (!!!) و احیانا هر از گاهی یکی از آنها بدلایلی درست از آب درمی آید و آن وقت یکی بیاید و ما را بگیرد و فکر می کنیم نماینده و وزیر و مدیر و مسئول حق ما را خورده است و ما باید صدرنشین می شدیم !! اگر توی خواب می دیدیم که نتیجه ی آن نظرات اشتباهمان چی از آب درمی آمد (!!) مطمئنا رویمان نمی شد که صبح از خواب بیدار بشویم !!

  

دیروز روز جهانی دختر بود و البته خبرش را دایی نوراخانیم به سمع و نظرمان رساندند (!) برای من همیشه روز نوراخانیم می باشد و مناسبت ملی و جهانی و ... فرق نمی کند (!) ولی بهرحال بهانه کردن مناسبت ها برای دورهمی های هرچند خلوت (!) برای خودمان بسی بهترتر است تا برای صاحب مناسبت ها ... و القصه شب مهمان داشتیم ؛ مادربانو ، برادربانو و خواهربانو ... و این سه نفر برای نوراخانیم خیلی بیشتر از سه نفر هستند و شب از خوشحالی نمی دانست چه دسته گلی به آب بدهد !! یعنی هر کاری که می توانست می کرد و گل سرسبد کارهایش هم این بود که با چوب کبریتی که شمع روشن می کردند تا فوت بکند (!) مشغول خوردن کیک شد و عیالوار  می داند که چه می شود !! و چند نفری مشغلو بودند تا شاید خاله اش که به او گالی می کوید بتواند دو تا عکس بگیرد (!) هنوز که عکسی به ما نرسیده است تا ببینیم چقدر موفق بوده است !؟!؟

 

البته شب متوجه شدم که کلی استوری هم به همین مناسبت در انیستاگرام گذاشته اند !! و همه ی پسردارها فِرت و فِرت داشتند لایک می زدند !!!

 

صبح باید می رفتم محضر برای امضای پای سند برادرزاده ام برای گرفتن کفالت و یا هرچیزی که خبر نداشتم و برادربزرگم در جریان بود !! برادرم که فوت کرده  یک پسر داشت که دیپلمش را در دوران کرونا گرفت و حالا زمان سربازی رفتنش می باشد و باید اسنادش را بعنوان بستگان نزدیک امضا می زدیم و ثبت محضری می شد و به پلیس +10 داده می شد ...

 

سوار اتوبوس شدم و طبق معمول خبرهای دست اول را در اتوبوس می شنوم ... یکی سوار شد و پیرمردی به او که موقع سوار شدن ماسکش را می زد ، گفت : " ماسک را باید از در خانه بزنی ... " هنوز حرفش تمام نشده بود و من فکر می کردم نشانه ی رشد فرهنگی می باشد !! و در ادامه شنیدم که می گفت قرار است کسانی که ماسک نداشته باشند جریمه بشوند !! در مورد تاکسی و ... شنیده بودم ولی این تازگی داشت !! با خودم فکر کردم اگر جریمه کارساز بود ، مشکل ترافیک و راهنمایی رانندگی را حل می کرد ولی این یک فقره را شاهدیم که جریمه فقط بهانه ای برای تامین بودجه ی راهنمایی رانندگی شده است و معضلات آن نهادینه شده اند و علاجش کمی ناعلاجتر بنظر می آید !!  حالا هم اگر بخواهند بودجه وزارت بهداشت را از اینجا تامین بکنند حرفی نیست ولی راهی برای فرهنگ سازی نخواهد بود !! دولت بهتر است یک سوزن به خودش بزند و خدماتش را بهترتر بکند تا نیازهای رفت و آمدی کم بشود !! وقتی قیمت در همه جا برای اجناس یکی باشد یکی مثل من نمی رود از آن سر شهر خرید بکند !! یا اگر خدمات دولت الکترونیک درست و سهل الوصول باشد ( که مطمئنا کارمندان شریف این را دوست ندارند !! ) نیازی به ترددهای مکرر و بیش از حد شهری نیست !! و البته می ماند هزار و یک معضل دیگر که نه از این دولت و نه از آن دولت هایی که می آیند کاری ساخته نیست !!

 

توی اتوبوس مردی  کنار دستم نشسته بود و او هم دلش پر بود (!) این روزها جیب خالی زیاد است ولی دل خالی خیلی خیلی کمیاب است !! ولی دل پر را هم نمی شود هر کجا خالی کرد !! باید دولت یک جاهایی بسازد بعنوان دل-ریز-گاه (!) که مردم بروند آنجا دل خودشان را خالی بکنند !! خلاصه اینکه کشورهای کافر همه دل ریز گاه دارند و از این محل پو لهای کلانی به جیب می زنند و اگر دینداری یک عده مزاحم نبود (!) دولتمردان ما که در خوردن مال یتیم و اختلاس از بیت المال ترسی ندارند (!) به کشورهای همسایه هم دل-ریز-گاه صادر می کردند !!! خلاصه اینکه سر صبحی شروع کرد که ارمنی های فلان فلان شده به مناطق مسکونی آذربایجان حمله کرده اند و ... گفتم : " جنگ است دیگر ... کشورها هر قدر ناشی تر باشند بیشتر به مردم ضربه می زنند ، شاید هم کار بجایی بکشد که فرزندان ما در تاریخ بخوانند که در جنگ بین آذربایجان و ارمنستان (!) تلفات انسانی ایران بیشتر از هر دو کشور بوده است !! " گفت :" مردم عادی چه کناهی کرده اند !؟ " گفتم : " مردم عادی ، شبه سیاسی ها و شبه نظامی های یک کشور هستند !! اگر آنها نباشند دولت ها یک روز دوام نمی آورند !! قسمت زیادی از تاوان سیاست های غلط هر کشور را مردم آن پرداخت می کنند !! "

 

آمریکا قدرت بالا و سیستم و تکنولوژی جنگیدن دارد (!) در عرض چند روز عراق را زمینگیر کرد و تعداد خیلی کمی کشته شدند (!) هرچند در زمان اشغال عراق تعداد زیادی از مردم عادی به دلایل مختلف کشته شدند !! حالا عربستانِ ناشی که جنگ بلد نیست و پول می دهد تا برایش بجنگند (!)  به یمن حمله کرده  است ، در طی چند سال نه کاری پیش برده است و نه به هدفی رسیده است و تازه اینهمه آدم عادی هم هر روز کشته می شود !! کسی که جنگیدن بلد نیست بهتر است وارد میدان نشود و با صبر کارش را پیش ببرد !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد