یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

کرونا و کسب و کار !!

 

این روزها همه از تاثیر منفی کرونا بر کسب و کارها خبر می دهند ... ولی انگار همه دارند بنوعی دروغ می گویند (!؟) چون نه زندگی متوقف شده است و نه رفتارها فرق کرده است (!؟) صفحات دنیای مجازی نشان می دهد که مردم با کنار آمدن و یا کنار گذاشتن ترس (!) راه خود را ادامه می دهند و کرونا را بصورت منطقی قبول کرده اند !!

  

 البته در اینکه روال عادی زندگیِ قدیم () در ششماه گذشته تغییر کرده است ، شکی نیست !! چه بسا خانواده هایی مبتلا و کسانی هم در این بیماری فوت شده اند ، و خیلی ها هم دانسته و ندانسته آن را پاس کرده اند!! ولی مرگ و میر همیشه بوده و با دلیل و بی دلیل سراغ انسان می آید !!

 

ما یک مدیری داشتیم که تخصص اش در بهم زدن روال عادی کار بود (!؟) یعنی با درستی و غلطی روال کاری ، زیاد کار نداشت و چهارچشمی مراقب کارگاهها بود تا رفتاری تبدیل به روال نشود !! این رفتار و مدیریت غیرمنطقی ایشان ابتدا آزار دهنده بود ولی بعدها دیدیم که برای خودش یک منطقی غیرمعمول داشت !؟!؟ فساد جزو لاینفک رفتارهای سیستماتیک مدیریتی و یا رفتارهای سلیقه ای پائین دستی می باشد !! و هرگونه روالی که بوجود بیاید می تواند در درازمدت مشکل ساز بشود (!) و برای رسیدن به یک سقف منطقی از سیستم بالادستی و یا رفتار پائین دستی باید مواظب بود که روالی تعریف نشود (!) بدبختی جامعه ی ما ؛ در هر زمینه ای (!)  اغلب از محل ، مسبوق به سابقه بودن هاست !!


منطق های استراتژیکی برای عامه ، غیرمنطقی بنظر می آیند !! شما نمی توانید یک چشم انداز بیست ساله را برای مردم عادی توضیح بدهید !؟ یک دلیل اش این است که هیچ تضمینی ندارید و ضمنا تکیه ی شما بر اساس آماری ست که حداقل نصف اش غلط است !!؟؟ دلیل قوی ترش این است که مردم عادی نه آمار دارند و نه چشم انداز و بواسطه ی بدمدیریتی هایی که در اجرا می بینند ، غالبا بی اعتماد و آسیب پذیر هستند !!

 

این روزها روال عادی زندگی با همه ی بدبختیها و کم و کاستی هایش به هم ریخته است و مردم باید یک روال و برنامه ی جدید برای خود ترتیب بدهند که کار سختی می باشد و برای همین این سختی را هم به پای کرونا می نویسند والا کرونا موجودی ضعیف است که بی برنامه گی ها را مورد عنایت قرار داده است !! اگر ما بهداشت عمومی را رعایت نمی کنیم تقصیر کرونا چیست !؟ وقتی ما آشپزخانه ی تمیزی نداشته باشیم ، تقصیر مورچه و سایر حشرات چیست که بدنبال غذا به آنجا می آیند !؟ اگر در ساخت و ساز شهری ، رعایت قواعد و قوانین شهری را نمی کنیم و به گرفتن پول های رومیزی و زیرمیزی عادت کرده ایم (!) باید هم شهر بی قانون و بهم ریخته ای داشته باشیم !؟ آیا باید یکی بیاید تا ما به خودمان بیائیم (!؟) حالا برخی ها که تجربه شان در زمینه استفاده از پول دیگران بود (!) به درد نمی خورد !؟ و حالا پو ل برخی ها که برایشان یک تامین و پشتوانه بود ، شاید بدردشان نخورد و شاید عده ای آن را راحت از چنگ شان بیرون بیاورد !؟ شاید برخی از تجربه ها دیگر بدرد نخورد !؟


من سالهاست که دیگر کوه نمی روم (!؟) چون دیدن بی نظمی های انسانی در کنار زیبائی های ظاهری (!) برایم قابل تحمل نیست ... و نشسته ام منتظر تا ببینم کی این ناهنجاری های شهریِ منتقل شده به کوه تمام خواهند شد (!) ولیانگار همین رفتارهای غلط دارند تبدیل به روال می شوند !! چه می توان کرد الا اینکه منتظر معجزه ای سهمناک بود که مطمئنا عده ی زیادی از معجزه متضرر خواهند شد !!! این روزها خبر ممنوع شدن صعود به کوهها دیده می شود ولی کوهنوردان به کار خود مشغول هستند !! یکی دو روز را کلاس می گذارند که نمی رویم (!) ولی بعد یم بینند که زمان از دست می رود (!) بصورت خصوصی می روند و کمی بعد دوباره برنامه ی گروهی می گذارند ؛ چون همراهی برخی ها که نمک و دلخوشی و لذت برنامه هستند (!) الزاما باید با جمع باشد (!؟!؟)

 

جنگ سیاستمداران هم بخاطر درآمد بیشتری ست که از محل این تغییر روال بدست می آورند !! به لطف کرونا و گسترده تر شدن فضای مجازی و رفتن خیلی از آموزش ها و خدمات به دنیای مجازی (!) معنای جدیدیاز استعمار پیش آمده است !؟!؟ درآمد شرکت هایی که گوشی همراه تولید می کنند ؛ آنهم از نوع خوبش (!) بمراتب بالاتر رفته است و درآمد کشورهایی مانند کشورها (!) نوی نفت می دهد و زیاد دلچسب نیست !! ما باندازه ی صادرات نفت مان باید از چین و ماچین گوشی همراه بیاوریم تا آموزش و پرورش مان زمین نماند !!!

 

خلاصه اینکه ، ترس ایجاد شده ژورنالیستی (!)  برای این است که سر مردم گرم بشود و دولت ها روال عادی را برگردانده و سبک جدیدی تعریف بکنند (!) شاید فردا دیر باشد !! باید به فکر ساختن روش جدیدی برای زندگی بود !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر شنبه 8 شهریور 1399 ساعت 17:04 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
خسته نباشید.
یک پیام خصوصی خدمتتان ارسال داشتم
مزید امتنان خواهد بود پاسخ دهید.

سلام
تحقیق مس کنم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد