یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سالروز انقلاب مشروطه !!!

 

امروز 14 مرداد ماه سالروز امضای منشور مشروطه در ایران می باشد ... انقلاب مشروطه را برخی نشانه بیداری مردم ایران دانسته اند و در موردش چند سطری نوشته اند که این چند سطر اصلا ربطی به بیداری مردم ایران ندارد و بیشتر نشاندهنده حماقت مردم می باشد !! و مردم همیشه در صحنه ی ایران فقط همیشه در صحنه بوده اند و این از سر بیکاری بوده است و نه از سر بیداری (!!!)

  

چنانچه همین مردم قبل از ظهر شعار " درود بر مصدق " سر داده و بعد از ظهر با دیدن چند نظامی که معلوم نبود تفنگ شان پر بوده یا خالی (!) در همان خیابان جمع شده و شعار " مرگ بر مصدق " داده بودند ... و امروزه با خیل مردمی روبرو هستیم که سال 57 " مرگ بر شاه " گفته اند و حالا توی اتوبوس و مهمانی های خصوصی همه شده اند سلطنت طلب !!! مشروطه اگر نشانه ی بیداری مردم ایران بود ، مردم از چاله ی سلطنت قاجار به چاه پادشاهی پهلوی نمی افتادند !!!؟؟

 

تاریخ مشروطه را نمی توان بدرستی خواند و از آن برداشت مناسب کرد !! چرا که تاریخ نویسی از همان ابتدا در کسوت نوکر بوده است و تاریخ نویسان غالبا مثل جاسوسان دو جانبه بوده اند !! هم از آخور موافق می خوردند و هم از توبره مخالف !! یکی مثل احمد کسروی که شروع و پایانش معلوم بود و دیدگاههای دمدمی مزاج داشته (!) نقش تاریخ نویس را بازی کرده بود (!) و بقیه هم که پائین تر از او بودند تکلیفشان معلوم تر است !!

 

انقلاب مشروطه مثل سایر انقلاب های سرزمین من بیشتر از یک بازی سیاسی نبود و مهره هایی مردمی که در خدمت بیگانگان و سودجویان بودند و غالبا فکر می کردند برای خودشان سری هستند میان سرها (!) در حالیکه این نشان از رهبری دقیقی بود که پشت فکرشان قرار داشت و آنها فقط کلمات را در دهانشان می چرخاندند و شنونده هایشان را بازی می دادند !! حتی می شود گفت در تفنگ کدام مجاهد مشروطه که امروزه مردم نادان سنگ شان را به سینه می زنند (!!) فشنگ کدام اجنبی گذاشته شده بود !! و هدف تیراندازی ها را چه کسانی تعیین می کردند !!

 

این روزها مردم کشور من از خام فروشی ها گله مند هستند و این عبارت خام فروشی هم بیخود سر زبانشان نیفتاده است (!) و کسانی که آن را بکار می برند یا فریبکار هستند و یا فریب خورده (!!!) چرا که مردم سرزمین من اگر بیدار بوده باشند می فهمند که سالهاست که معتاد به خام فروشی هستند !؟!؟ آنها حتی غیرت و همیت و دیانت و وطن دوستی شان را بصورت خام در اختیار این و آن قرار داده و می دهند !! در راه کسانی کشته می شوند که لیاقت دشمن از آنها بیشتر است !! برای کسی یقه چاک می کنند که چشم به مال و ناموس شان دارد !! پشت کسی می ایستند که خیلی زود پشتشان را خالی می کند !!


و هزاران سال است که هشتگ #پشیمانم در این کشور بیشترین فالوور را دارد !! و این یعنی ما هنوز به مرز بیداری نرسیده ایم !!

 

امروز در تبریز برای سالروز انقلاب مشروطه همایشی برپاست و از پوستر این چنین برمی آید که مشروطه خواهان تبریز نقشی بسیار حیاتی در این انقلاب داشته اند !! البته مجموع سواد کسانی که در پوستر عکسشان چاپ شده است به اندازه یک سیکل نمی باشد !! و چقدر جالب که این افراد را که تاریخ مناسبی هم در پشتشان قرار ندارد (!) بعنوان سرلوحه های انقلاب مشروطه معرفی می کنند و اخیرا هم که تشکل های دولتی پشت این همایش ها قرار دارند تا کوچکترین اشتباهی در سواری گرفتن از مغزهای کوچک و احمق (!) رخ ندهد ...

 

یک نکته ی جالب در جریان مشروطه وجود دارد و آن اساس آن و یعنی بی نظمی فکری نهفته در آن است و برای همین امروزه همه جور آدمی با سلایق مختلف می توانند سنگ مشروطه خواهی را به سینه بزنند !! از روحانی های تندرو تا مخالفان تندوری دینی !! و مهمتر اینکه مردم ما برای هر مناسبتی آمادگی حضور در صحنه دارند !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد