یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

زکات الددر ...


دیروز چند سطری در مورد برنامه ی کوهنوردی نوشتم و امروز نوبت گذاشتن عکس ها رسیده است ... ولی شب یک عالمه تعریف دیگر هم برای بانو کردم و هم خسته بودم و هم زیاد می شد و برای همین ننوشته بودم ... شاید در زیر عکس ها دوباره کمی نوشتم !

  

 

 تقریبا 3 ساعت از صعودمان در کنار این رودکوچک بود که میان سنگ ها خروشان و های و هوی کنان سرازیر بود ... گهگاهی هم کنارش می رسیدیم برای رد شدن به این طرف و آن طرف دره !! و دستی به آب زده و خستگی مان را به سردی آن می سپردیم ...


 تک درخت هایی که در سر راه دعوت می کردند برای کمی ماندن و نگاه کردن به اطراف ... راه رفتن باعث می شود تا انسان همه ی زیبائی های مسیر را درک نکند ، هر از گاهی ایستادن و تماشا لازمه حرکت است !!


چشم انداز قله میشو از میانه ی راه صعود !!

 

و ریواس های سر راه ... کمی خشک شده بودند ولی باندازه ای که آدم زیر دندان ها مزمزه بکند و خستگی بدر بکند ، خوب بودند ...

 

 و همه ی مسیر صعود پر بود از ریواس !! وقتی از ما پرسیدند از کدام مسیر بالا آمده ایم ، من می گفتم از یال ریواس ها !!


یال منتهی به قله که عموما برای صعود انتخاب می شود و کوهنوردانی که بالا می رفتند ... 


قله گوی زنگی !!


چشم انداز جنوبی قله ، شبستر و شهرهایش و سواحل نمکی دریاچه که بصورت خط سفیدی دیده می شود !!

 

چشم انداز شمالغربی و قله ی علی علمدار و قله های اطراف آن !!


و از این دست تکدرخت ها که برخلاف تصور شاعران منفی بین ، شکایت از تنهایی نداشت و بلکه سخاوتمندانه سایه می بخشید !! و من از طرف آنها زمزمه می کردم : تک درختی / سرپناهم / به راه خسته !!

 

نظرات 5 + ارسال نظر
محمدرضا شنبه 7 تیر 1399 ساعت 11:04

سلام
نصب هرگونه عکس تکدرخت منوط به اخذ اجازه کتبی از فوتورافچی میباشد و عدم رعایت پیگرد قانونی دارد .خود دانید !!

سلام
و روزی خواهد رسید که فوتورافچی را به یکی از این تک درخت ها خواهند بست ...

محمدرضا شنبه 7 تیر 1399 ساعت 18:53

ترانه شنبه 7 تیر 1399 ساعت 19:26 http://taraaaneh.blogsky.com

عکسهای بسیار زیبایی بودن من که طبیعت ایران رو از همه جای دنیا بیشتر دوست دارم.
یاد کوههای شمال تهران افتادم که بهار ها ریواس در میود.

نگین شنبه 7 تیر 1399 ساعت 20:00 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

به به سفرنامه مصوّر !

عکس شماره دو بالاترین امتیاز رو از من گرفت!
و همینطور نوشته زیر عکس
بله هر از گاهی ایستادن و تماشا لازمه ...

چه آب زلالی
چه درخت سخاوتمندی

ممنون که دوستان رو هم شریک سفرتون کردین در این ایام خانه نشینی ...

سلام
اتفاقا عکس شماره دو خاطره ی خوبی هم از خود بجا گذاشت ...
سفر باید همراه با عکس باشد ؛ خاصه در این زمانه که همه دست به موبایل هستند و اکثر موبایل ها کیفیت عکس خوبی دارند !! و بهانه ای برای عکس نگرفتن نیست ... عکاس جماعت هم که حسابشان جداست !!!

فایی یکشنبه 8 تیر 1399 ساعت 18:04

ممنون از این پرداخت زکات به موقع

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد