یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تغییر برای تنوع !

امروز بعد از چند روز غیبت ، سوار اتوبوس شدم ... راننده در وسط را باز کرده بود و من وقتی برای سوارشدن می رفتم دیدم که چند تا خانم پشت سر راننده نشسته اند !!

  

 

بعد که سوار شدم دیدم بعله ... بالاخره بعد از مدتها تغییری اساسی در نظم دهی اتوبوس ها داده اند و جای آقایان با خانم ها عوض شده است !!

 

پیرمردی سوار شد و داشت می رفت جلوی میله ی جدا کننده ی خیر و شر که صدایش زدم که بیا این طرف ! اول سرش را بالا انداخت ولی دو قدم بعد متوجه شد و آمد این طرف میله !! و گفت : این هم برنامه ی جدید است !؟ گفتم : چهل سال است ما جلو بودیم و به اینجا رسیده ایم ، چهل سال هم اینها جلو باشند ، شاید مشکل حل شود !!

 

بعد یادم به اتوبوس های بین شهری افتاد که خیلی وقته استفاده نمی کنم (!) و همیشه راننده دو تا صندلی خالی پشت سرش داشت که بلیط اش فروخته نمی شد و عموما آنها را به خانم های جوان می دادند ... همه هم این موضوع را می دانستند ؛ از همه ی کارکنان ترمینال تا مسافران از همه رقم خیر و شرش !! ولی انگار یک قانون نانوشته بود و مثل این بود که مردم روستا قبول داشتند که یکی دو تا از گوسفندها ، سهم آقاگرگه می باشد !؟

 

خیلی سال پیش که شب در جنگل های آینالو اتراق کرده بودیم ، نگهبان محیط زیست برای چایی آمد کنارمان نشست ، آن روزها در منطقه یک حصاری زده بودند برای نگهداری و احیای نسل مارال های شوکا که در مازندران داشتند منقرض می شدند و حالا این مورد رفع شده است ... نگهبان داشت تعریف و توصیف می کرد و ما گوش می دادیم !! یک جایی هم تعریف کرد که یک بار یک خرس که بدخواب شده بود آمد پشت حصارها و داد و بیداد کرد !! کمی بعد ما یکی از شوکاها را کشتیم و پشت حصار انداختیم تا بخورد و برود !!! شنیدن این خبر همه را شدیدا شوکه کرد و یک علامت سوال خیلی گنده برای همه پیش آمد ... گفت که خرس گرسنه بود و سهم می خواست اگر این کار را نمی کردیم کمی بعد عصبانی هم می شد و دیگر هیچ کاری نمی شد کرد ، هم حصارها را خراب می کرد و هم به جای یکی از شوکاها ، چند تا را ناکار می کرد !!

 

من پرسیدم : و شما چطوری تشخیص دادید که کدام را بدهید به آقا خرسه !؟ گفت دو تا گوزن نر داشتیم و شش تا گوزن ماده ، یکی از ماده ها که دم دست بود را زدیم و تقدیم آقاخرسه کردیم ...

 

فکر می کنم جداسازی کنونی که جای آقایان و خانم ها را عوض کرده ، نقشی در کنترل کرونا نداشته باشد ! ولی شاید در کاهش تصادف اتوبوس ها داشته باشد !

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین دوشنبه 19 خرداد 1399 ساعت 23:54

سلام

چقدر دلم گرفت بخاطر اون گوزن ماده که خوراک خرس شد...

خانه از پای بست ویران است و حضرات فکر جابجا کردن جماعث ذکور و اناث!

سلام
ما در چارچوب قراردادهایی که ساخته ایم زندگی می کنیم درحالیکه طبیعت زندگی را در چارچوب بزرگتری جلو می برد ... عشایری که در طبیعت زندگی می کنند گرگ را می فهمند !!
شاید خیری در این جابجایی باشد !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد