یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

خوابهای دو شقه !!

 

ماه رمضان که می آید خواب دو شقه یم شود ؛ نصفش میماند برای قبل از سحری و نصف دیگر برای بعد از سحری !! حالا برای مردم این کفه ها فرق می کند برای برخی یکی می شود دو ساعت و دیگری ده ساعت ، و یا می آید در همان اندازه نصف نصف میزان می شود !! برای من در این چند شبی که گذشته شق اول چهار ساعت بود و شق دوم سه ساعت !!

  

 

ولی از نظر کیفیت فرق خیلی زیادتر از این حرفهاست ... خواب های ماه رمضان نسبت به خواب های قبل و بعد از آن ، کالری سوزتر تشریف دارند !! کیفیت هم برمیگردد به حجم غذایی که در افطار و سحری خورده می شود !! خیلی سال می شد که من برای افطاری فقط یک پیاله سوپ می خوردم ( شاید هم یک کاسه ! ) و همین افطاری من بود و می رفتم کوه و برای سحری محکم و سنگین تر و شیرین تر می خوردم !! و فقط قسمت خواب های بعد از سحری جوراجور از آب درمی آمد ... در این چند سال اخیر خواه ناخواه پای سفره افطار گیر می افتم و چون اهل کم کاری نیستم (!) هم افطاری را خوب می خورم و هم سحری را (!!) در نتیجه هر دو شقه ی خوابم ، سناریوهای عجیب از آب درمی آیند !!

 

دیشب توی خواب اول یک خانه بزرگ و قدیمی داشتم و البته یک اتاق که اندازه یک پارکینگ بود و تا خوابم تمام بشود کش آمده بود و اندازه ی یک سالن شده بود !! البته اینجای خواب زیاد عجیب نبود بلکه عجیب تر این بود که تمام دوست و آشناهایی که می شناسم و مشکل جا  برای کار دارند (!) را آورده بودم و برای هر کدام محدوده ای جدا کرده بودم و که دستگاه و ماشین هایشان را بیاورند و برای خودشان کار بکنند و جالب اینکه هر کسی که از راه می رسید برایش باندازه کافی جا داشتیم !! یکی هم توی خوابم بود که برای من از لقب کارآفرین استفاده کرد (!؟) و چون به این کلمه ی کذایی و مردم فریب حساسیت دارم (!) جواب دادم من کارآفرین نیستم بلکه جا آفرین هستم !! و از خواب بیدار شدم ...

 

خواب دوم عجیب تر بود و مهمان خانه ای بودیم با صاحب خانه ای که چهره اش تا آخر خواب دیده نشد !!! بعد تقریبا خیلی ها بودند که واضح ترین مهمان ها من و فوتورافچی بودیم !! صاحبخانه در خانه اش یک ببری داشت که ظاهرا دست آموز بود ولی بزرگ و زیارتش خیلی هولناک بود (!)  از بدبختی ما انگار دوست جدید پیدا کرده بود و می خواست با ما بازی بکند و هی ما را دنبال می کرد و از این کارها و خلاصه اینکه زَهره مان ترک برداشته بود !!!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف یلنیز شنبه 13 اردیبهشت 1399 ساعت 06:24 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
طاعات قبول حق
.
به به جناب جاآفرین!
احتمالا برنامه ای برای جورکردن فضا و جا و کمک به دوستان نداشتید!؟

سلام
همچنین از شما ...
ما همیشه در این راستائیم !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد