یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

come back

 

بعضی اصطلاح ها چون از طریق گیم های مختلف در بین مردم رایج شده اند (!) اغلب مردم آنها را در حد همان گیم می دانند (!) و صدالبته که زندگی خیلی از مردم در حد همان گیم می باشد و سرگرم شدم مردم به روزمره گی های بیهوده که در کاتالوگ آفرینش هم آمده است !!! و حادترین این روزمره گی ها داستان کام بک و برگشت به وضعیت قبلی است !!

   

امروز حوالی ساعت 11 بود که راهی مرکز شهر شدم تا ببینم اوضاع شهر از چه قرار است و باید می رفتم سراغ ریش تراشم که داده بودم برای تعمیر (!؟) وضعیت شهر با وضعیت قبل از کرونا (!) فقط در خالی بودن جای اتوبوس های واحد بود والا همه آمده بودند !!! یعنی چیزی حدود 1300 دستگاه اتوبوس واحد هم اگر به این ترافیک موجود شهر اضافه می شد ، می شد همان ترافیک فوق العاده سنگین شب عید !!

 

می شود مردم را بخاطر عدم رعایت برخی مسایل که جانشان را تهدید می کند مقصر دانست ولی چون ملت ها خواه ناخواه تابعی از تصمیمات دولت ها می باشند سهم بزرگ تقصیرها گردن دولت ها می افتد (!) یعنی برنامه ریزی برای تعطیلی مشاغل کوچک وقتی در سطح رئیس جمهور باشد معلوم است که کار به جائی نمی برد ، اصلا مگر رئیس جمهور می داند که مشاغل ضروری و غیرضروری کدام هستند !!؟؟  اصلا می داند که چقدر شغل در جامعه هست که زیرمجموعه مشاغل کاذب هستند و از راه برنامه ریزی غلط برای ایجاد شغل وعده داده شده بوجود آمده اند که اصولا لازم نیستند ولی به خاطر همین شغل های کاذب در سخنرانی های مختلف بعنوان موفقیت دولت ها در آمارها می آیند!!!؟؟ و مشاغلی که نه تنها هستند بلکه پردرآمد هم هستند و خیلی راحت می شود آنها را جمع کرد ولی با چه جایگزینی (!؟) اصلا دادن شعار حمایتی برای مشاغل و افراد بر چه اساس و پایه ای !؟!؟

 

توی شهری که همه از طریق روابط خاصه کارشان را راه می اندازند (!) گرفتن کد رهگیری و زدن یک کیوآرکد (!) روی شیشه های مغازه ها اصلا کار سختی نیست مخصوصا که امروز دیدم این رسالت بزرگ را عده ای از اهالی کنار جوب که کارشان خرید و فروش دلار است انجام می دادند !!

 

زیر سقف بازار مسقف تبریز (!) بندرت مغازه ی بسته ای وجود داشت ... حتی فرشفروشان هم آمده بودند و پشت درهای نیمه بسته نشسته بودند و مشغول رتق و فتق مسایل شان بودند و جالب تر اینکه مردم مثل سیل ریخته بودند در بازار !! اگر برای خرید بود که می شد یکی بیاید و خریدهای ضروری را انجام داده و برگرددتقریبا 10درصد این جمعیت را می شد دید ولی واقعا حضور پررنگ بود ... مردم بعد از ان حضور پررنگ در داستان قرنطینه ، دوباره به وضعیت عادی برگشته اند !!

 

توی مغازه ی دوستی بودم و داشت کتابی می خواند و کمی هم در مورد آن کتاب حرف زدیم و وقت مان ارزشمندتر شد !! یک نقل قولی هم از یکی می کرد که کرونا وارد بدن همه می شود و بنوعی آنها را اسکن اخلاقی می کند و کسانی که آفات اخلاقی بیشتری دارند را مجازات می کند و می کشد و طرف مثال زده بود که مثلا در کشور ایتالیا بی اخلاقی و خیانت در ازدواج خیلی بالاست و برای همین ... !! گفتم : " مگر اینکه برنامه ی کرونا را همان آدم داده باشد والا جرمهای اخلاقی بالاتری در کشور ما وجود دارد که این قبیل خیانت ها پیش آن چیزی نیستند !! کلاهبرداری و تضییع حقوق دیگران مطمئنا جرم های اخلاقی سنگین تری هستند و اگر کرونا مجازات اخلاقی می کرد ما باید نصف جمعیت مان را تا حالا قربانی می دادیم !! "

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد