یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

فضای مزاجی !!

 

در این یکی دو روز که رئیس جمهور تندروی آمریکا بیکباره رنگ باخت و حتی موقع حرف زدن بغض کرد و به اتفاق بزرگی که دامنگیر کشورش شده اشاره کرد!! دیگر مطلب خاصی در مورد ایران در فضای مجازی بالا نمی آید !! انگار خبرهای این روزها با مزاجشان سازگار نیست !!

  

 

البته من غالبا سری به اینستا می زنم تا ببینم تازه چه خبر است !!؟ همیشه از مدیریت بد ایران حرف می زنند و نارسائی هایی که وجود دارد !! اینجا مردم هم می دانند که مدیریت بد داریم ، مگر همین هایی که سر کار هستند زمان انتخابات نگفتند که مردم بین بد و بدتر ، بد را انتخاب بکنند (!) حداقل خودشان هم به بد بودنشان معترف بودند !!! ولی نارسائی ها را هم مردم همه از چشم دولت ها نمی بینند و می دانند که ضعف آمریکادر مقابله با ایران باعث شده تا دست به انواعی از تحریم ها بزنند و اغلب این نارسائی ها از ناحیه فشارهای خارجی بوده است !! البته شاید آنها هم حق دارند و می بینند ایران با همه ی تحریم ها هنوز روی پا ایستاده است و حتی اگر مجبور یاشند دست به کارهای بدتری هم می زنند!!! ولی این کرونای کوچولو نشان داد که آنها هم چیزی نیستند (!) هنوز تقی به توقی نخورده (!) فرانسه دست به دامن آلمان شده است و اسپانیا از ارتش آلمان می خواهد تا در انتقال اجساد به اسپانیا کمک بکند !! انگلستان که آفتابش در هیچ کجای دنیا غروب نمی کند دارد روزهای بدی سپری می کند و خشتک مدیریتش پاره شده است !!

 

آزادی لجام گسیخته در جامعه به انسان ها یاد می دهد که بی نظم زندگی بکنند !! برای منظم بودن باید فلسفه داشت باید مطالعه داشت باید اراده داشت باید .... ولی برای بی نظمی کافیست که زندگی را شل بگیری و هر چه قدر رفاه بالا برود سرعت بی نظمی بیشتر می شود !! برخی چون فکر می کنند زیاد و مرتب کار میکنند پس منظم هستند در حالیکه دلایل زیای می تواند در منضبط بودن آدمها نقش داشته باشد ولی برای منظم بودن آنها کافی نیستند !!!


و امروزه می بینیم که جامعه آمریکایی آسیب پذیرترین جامعه در مقابله با کرونای کوچولو می باشد !! شاید سیاستمداران آمریکایی خودشان خوب می دانند که چه ملتی تربیت کرده اند و برای همین همیشه دوست دارند جنگ را به دوردست ها منتقل بکنند تا آسیب پذیری شان بچشم نیاید ولی این بار نه طالبان افغانستان و نه داعش سوریه کاری از دستشان برنمی آید !! این بار کرونای چینی توی گلویشان فرو رفته است و کسی که تا چند روز پیش می گفت که چینی ها را از پای درخواهد آورد (!) نیازمند کمک های انسان دوستانه چینی ها شده است و دارد طریقه شستن و استفاده دوباره از ماسک و وسایل بهداشتی را به کادر درمانی اش یاد می دهد !!

 

زندگی انسان ها دردوره های مختلفی اتفاقاتی را تجربه کرده است که بمرور زمان فراموش شده و یا تحریف شده و انسان ها دوباره در دور باطل خود افتاده اند !!! وقتی به کرونا و ترامپ فکر می کنم به یاد نمرود و داستانی که با پشه داشت می افتم !! اغلب اوقات ما دنبال دشمنان بزرگتر می گردیم تا با او پنجه در پنجه بیاندازیم و خودی نشان بدهیم !! ولی بازی روزگار چیز دیگریست (!) تیمورلنگ هم با آنهمه شجاعتی که داشت و آنهمه خونریزی که کرد به بیماری نقرس دچار شد و آنچنان که هیچگاه دوست نداشت از دنیا رفت ؛ خوا رو ذلیل !! این بار دنیا دارد در مقابل یک ویروس تست می شود !! مردمانی که در میادین شهرشان به زانو در آمده و برای زنده ماندن و در امان ماندن دعا می کنند !! چرا در طول سالهایی که ارتششان و سلاحهایشاندر خدمت آدمکشی بود (!) خدا را بیاد نمی آوردند !!؟؟ تا مقابل کاخ حکامشان بایستند و بگویند کشت و کشتار نکنند !؟!!

 

امروز در خبر خواندم که متوفیان کرونایی از مرز 37 هزار گذشته اند ... جنگ جهانی دوم باآنهمه کشته که در صحنه جنگ داشت و آنهمه مرده که در ایران بیطرف داشت !!؟؟! و میلیون ها کشته در پرونده اش درج کرده بود (!) اینجور دنیا را به تعطیلی نکشانده بود !! حالا همه درگیر هستند و غالبا از محل دوستی ها به هم سرایت می دهند و نه از طریق دشمنی ها !! حالا مردم در سردر شهرشان بنر می زنند که ما مهمان نمی خواهیم !!! کشورها دیگر توریست اعزام نمی کنند !! خودشان فرودگاههایشان را به روی جهان می بندند !! برخی ها نظرشان این بود که در این جهان پیشرفته حرف زدن از برخی چیزها نهایت عقب ماندگی می باشد !! ولی حالا می بینند که جهان مترقی شان مقابل یک کرونای نامحسوس به زانو در آمده است و همه ی زوایایش بیرون ریخته است !!

 

در این میان یک مطلبی دیدم که نشان می داد اوضاع مزاجی برای طیف خاص و جغرافیای فکری خاص است و هم داخلی دارد و هم  خارجی (!!) مهندس میرسلیم که بقول مجله گل آقا پدر موتورهای درونسوز نامیده می شد در یک افاضه خارج از گود و خارج از محدوده وظیفه ای فرموده که اگر ایران تحریم نبود به قشر مستضعف آمریکا کمک می کردیم !! اینهم نوعی قاطی کردن مزاجی را نشان می دهد چرا که بقول دولتی های مسئول در کشور خودمان ،  ما 61 میلیون را تحت حمایت معیشتی داریم که درصد بزرگی را شامل می شود !! اگر تحریم ها امروز برداشته شود ، برای رفع مشمول الذمه گی ملت خودمان 20 سال باید کار بکنیم تا به مرز بخشش به دیگران برسیم !!!!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ولی اله سه‌شنبه 12 فروردین 1399 ساعت 20:14 https://book-market.blogsky.com

سلام.مطالب تان واقعا عالی بود.ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد