یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

صبح برفی ...

 

صبح از پنجره بیرون را نگاه کردم و دیدم کولاک هست ! اول تعجب کردم ولی خیلی زود یادم افتاد در منطقه ی ما فروردین ادامه ی زمستان است و گهگاه سرما و برف دارد ...

   

خرید لازم بودیم و برای همین رفتم برای خرید نان و کمی خرت و پرت از نوع سوپری !! نان را گرفتم و از قرار معلوم یکی قبل از من آمده بود و به نانوا سفارش کرده بود که با دستکش نان بپزد !! بالاخره وسواس کرونایی مردم را از پا در خواهد آورد !! بعید هم نیست ، 80% مردمی که تا دیروز رعایت هیچ چیز را نمی کردند حالا شده اند بهداشتی و به دیگران هم راه و چاه نشان می دهند !!! نان ها را خریدم و کمی وقت گذاشتم برای شنیدن حرفهای نانوا ... البته به او سفارش کردم تا برای حفظ جانش که شده برود و یک هفته مغازه اش را باز نکند تا ببینیم چه کسی می تواند دستور بدهد که چه کسی در معرض خطر باشد تا دیگران نباشند !! آن وقت آن احمق هم می رفت و حساب کار دست اش می آمد !!

 

یکی دو تا از سوپری ها بسته بودند و تا من به خانه برسم سوپری محله ، کرکره را داد بالا و کمی بعد خودش رسید !!! دنیای تکنولوژیست دیگر ؛ این ور خیابان ریموت را می زند و تا برود دور بزند و بیاید جلوی مغازه پارک بکند (!) کرکره بالا می رود !! وارد شدم و دیدم قفسه ها و یخچال هایش خالیست ... پرسیدم و گفت : " یکی دو روزیست که پخش کننده ها نمی آیند و وسایلی که سفارش داده اند هنوز نرسیده است !!"  لابد حق دارند !؟ آنها هم از کرونا و مرگ می ترسند !؟ کمی خرت و پرت برداشتم و به خانه رفتم

 

کمی در اینستا چرخیدم و دیدم جناب وزیر بهداشت قبلی و وزرای اسبق در نامه ای از برخورد با کرونا راضی نیستند انگار !!!! البته نفرموده بوند که نقش آنهادر این چهل سال عقب ماندگی زیرساخت های بهداشتی چه بوده و از نتایج فعالیت های آنها چه کسانی فربه شده و فرزندانشان خارج نشین شده و چه سازمان ها و کسانی متضرر شده اند !! یکیش هم همین پزشکیان خودمان که نماینده تشریف دارد و همیشه یه وری نشسته و دووری می خورد ( هم از آخور و هم از توبره !! )

 

یک بنری در شهر زده اند ... بیخیال شدم از نوشتن !! خاک توی گور آدمهای ابن الوقت !!

 

حال برادرم خوب نیست ؛ دیشب باز رفتیم و سری زدیم ...

 

خبرنگاری در ورودی شهر از یک ماشین مصاحبه گرفته و در نهایت بی ادبی با آنها برخورد کرده است !! بی ادبی فحاشی کردن نیست ؛ اتهام ناروا زدن بدتر از بی ادبی است و آنها را خودخواه خطاب قرار داده !!! آنها هم شیشه را بالا داده و گفته اند که بله ما خودخواهیم !!! و این فیلم را امروزه در فضای مجازی بازپخش می کنند و هرکس در خور فهمش چیزی می نویسد !! بدبختی و بدفکری و بدفرهنگی های این مردم شاید بخاطر کرونا چند روزی در قرنطینه های خانگی محبوس بشود ولی چند روزی که از رفتن کرونا گذشت ، نه تنها دوباره گل خواهد کرد بلکه جبران مافات هم خواهد کرد !!

 

مصیبت کرونا در جهان فراگیر شد و نشان داد که ظاهرا از ما بهتران هم وضعیتی بهتر از ما ندارند و فقط توانسته اند ویترین زندگی شان را خوب بچینند !! این گرفتاری چند روزه توانسته باندازه ی کافی به مردم تلنگر وارد بکند و مطمئنا رفتاری که مردم نشان می دهند ، نشانه ی خوبی نیست و آگاهی شان از ناحیه ترس از مرگ است نه بیداری واقعی نسبت به زندگی ...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد