یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

اندر احوالات اندرون ها ...

 

گفته اند که یکی از نام های روز قیامت ، روز آشکار شدن باطن و اسرار درونی انسان ها می باشد !! و در آن روز اندرون انسان ها به نمایش گذاشته می شود و چه شود !؟!؟ و ایضا دنیا و عقبای انسان ها مثل آینه همدیگر را نشان می دهند ...

 

 

در این میان برخی بازی های روزگار از قبیل سیل ، زلزله و حتی همین کرونا (!) باعث می شوند تا  بواسطه تحریکاتی که می تواند از جاهای مختلفی ناشی شده باشد (!!) انسان ها  درونشان را بالا بیاورند و به کمک اینترنت این قی بالا آمده را در دسترس همه قرار بدهند ... و صد البته در دنیای مجازی ، کثیری از انسان ها قی یک عده ی قلیل را بازنشر می کنند که بگویند درونشان پر از دانائی ست !! و نمی دانند دم خروسی که در زندگی واقعی به نمایش گذاشته اند هزار بار واضحتر از استوری ها و پست های بوداری ست که منتشر می کنند !!! و در این میان بازار توهین به شعور همدیگر همچنان گرم است !!


مثلا وزیر آزادترین کشور دنیا، فرانسه (!!) ، عده ای از مردمش را احمق خطاب می کند !!! که نشانه بیشعوری او هست و این شانه ی نوعی فاشیسم برآمده از درون او می باشد ... چون آنها در سال گذشته هم نتوانسته بودند اعتراضات خیابانی را حل کنند و دست به دامن برچسب زدن شده بودند !!!


یا وزیر بهداشت ما ، حتی اگر رئیس کمیته مبارزه با کرونا (!) هم بوده باشد !! به خودش حق می دهد تا در مورد انتخاب نوع رفتار برخی از مردم برای ماندن یا فرار از پایتخت ( و نه مسافرت !! ) نظر بدهد ؛ داشتن روپوش سفید و عنوان دکتر در جلوی اسم ، نشان دهنده علم جامعه شناسی و رفتارشناسی نمی باشد والا در ایران از راننده تاکسی تا مدیر ارشد در اوقات بیکاری نظریات اجتماعی می دهند  و جامعه شناسی یک بحث مفصل و تخصصی است !! و ورود به حیطه دیگران و ژست دانایی گرفتن یکی از نمودهای فاشیست است !!

 

در واقع دولت بخاطر اینکه ۴۰ سال فقط حرف زده و نتوانسته در مورد تمرکززدایی تهران کاری بکنند !!  حالا با اشباع نامعقول و تراکم زیستی آنهم از نوع ریسک بالا در تهران روبرو می باشد ... نه تنها در مقابله با کرونا ، بلکه هر اتفاق عمومی مثل سیل و زلزله و حتی دو روز بارش برف !!!! وظیفه دارد که سریعا نصف شهر را تخلیه نماید که برای این کار ، کارآئیش تقریبا صفر است !؟!؟ و اصلا راهکاری هم اندیشیده نشده است ، بهترین کار گذاشتن مردم درمنگنه ی انتخاب است تا خودشان مرز اشباع را شکسته و جلوی فاجعه را بگیرند ، حتی اگر ناخواسته و ندانسته دیگرانی هم ( البته کم !!) قربانی شوند !! تا دست و بال کادر درمانی بازتر شود !! و برای همین این کار اگر یک تقدیرکننده ی قلبی داشته باشد وزیر بهداشت خواهد بود و اگر چند سرافکنده داشته باشد ، ارشدشان وزیر کشور خواهد بود !!

 

اگر در کانادا و ایتالیا و فرانسه و ... طرح قرنطینه اجرا می شود !! دلیل نمی شود که ما هم آن کارها را بکنیم ... در تراکم غلط جمعیت شهری ما (!) هر انسانی مثل یک بشکه بنزین می باشد که در ساختمانی جمع شده است !! و با اینهمه ندانم کاری های فرهنگی ، هر لحظه انتظار فاجعه ای غیرقابل پیش بینی می رود !! بنظر من امروزه به جای کادر درمانی که خیلی پررنگ شده اند باید کسانی را خوب نشان بدهیم که جان خود را به خطر انداخته و اشباع شهری ما را ؛ مخصوصا در شهری مانند تهران (!) ، کاهش می دهند !!!

 

در این میان نادان کسی ست که شیپور می شود !! از خبرنگار رسانه گرفته تا کاربر اینترنتی که افاضات عده ای مغرض را بازنشر می کنند و ژست دانایی به خود می گیرند ...شاید بهترین کار این باشد که تلویزیون و رادیوی ایران هر ده دقیقه یکبار سرود " ننگ بر تو ای آمریکا" را بجای احمق فرض کردن همدیگر پخش کند !!!


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد