یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سال نوی میلادی !!!

 

خیلی جوانتر که بودیم همه از 2000 حرف می زدند و انگار می خواهد چه بشود (!؟) الا اینکه یک عدد تقریبا رُند و توی چشم برو بود !! برایش داستان ها ساختند و ترانه ها خواندند و آنهم بی سر و صدا آمد و رفت پیش بقیه عددها نشست تا بگوید مشکلات خودتان را پای من نریزید و از من مشکل گشائی نخواهید !!

   

کمی بعد داستان به آخر رسیدن دنیا پیش آمد ( 2012 بود انگار ! ) ... از نستراداموس چند صد سال قبل تا ستاره شناسانی که برخورد شهاب سنگی را پیش بینی می کردند ... کارگردانانی که فیلم ساختند و اندیشه هایی که خودشان را جای حضرت نوح گذاشته و کشتی ساختند برای نجات نوع بشر (!) ولی آنها هم فرق گذاشتند بین فقرا و ثروتمندها (!) و ملاک برترین و بهترین بشر بودن ، پیش آنها داشتن تمول مالی بود !! و همین فرق بین آنها و حضرت نوح برای نجات بشر کافی بود !! در قرآن هرجا که قرار است کسانی از بلا نجات داده شوند " قلیل من الصالحین " هستند و این روزها برخلاف شعارهای مختلف سیاسی  که همه ی نقاط جهان داده می شود و مردم را به هیجان درآورده و تحریک می کنند و به خیابان ریخته و از آنها پشته های کشته می سازند (!) سرانجام باز " قلیل من الاغنیاء " جایشان عوض شده و باز مردم همانی هستند که هستند !!

 

این بار به یک عدد دیگر رسیده ایم ؛ 2020 !! بقول یکی از شعرای معاصر که گفته بود ببین 11 چقدر شهری دیده می شود و 7 و 8 چقدر روستائی هستند !! ( البته اعداد تایپی من انگلیش هستند و اعداد فارسی منظور شاعر بوده است ! ) این سال 2020 هم خیلی شهری تر از آن 11 دیده می شود ، انگار مادرش او را در آپارتمان بدنیا آورده باشد ...


سالها قبل کتابی داشتم که در مورد اعداد بود و یک نویسنده ی آمریکائی انواعی از فال بینی و پیش بینی ها را با اعداد و جمع کردن آنها بدست می آورد ؛ ( کتاب اعداد و تقدیر !! ) و من هر کجای کتاب ها و دفترها جای سفیدی پیدا می کردم (!) اعداد را جمع کرده و برای خودم مشغولیت درست می کردم !! با آن حساب 2020 ، 2+0+2+0=4 خواهد شد ... دنبال کتاب گشتم و پیدایش نکردم !!! ( در تفسیر عدد تقدیر برای عدد چهار آمده است : دلسوز ، توجه به جزئیات ، دارای مهارت های حل مشکل و کله شق !!! ) امیدورام شخصیت سال 2020 هم از اینها داشته باشد ؛ هرچند در کشور ما ( با توجه به سابقه ی چند هزار ساله !! ) دلسوزی در پشت خودش کلاهبرداری دارد (!) توجه به جزئیات آدمهای بزرگ را از گُنده شدن باز می دارد (!) مهارت های حل مشکل به گره های زندگی می افزاید (!) و اممما کله شقی جزو زیرساخت های مدیریتی چندهزار ساله ی ماست (!!) برای همین ما برویم اعداد سال خودمان را جمع بزنیم و 2020 را بگذاریم برای کافر جماعت که بروند با تقدیر خودشان خوش باشند !!!


در فرصتی که بدست آمده 1398 را نگاهی بکنیم ؛ 1+3+9+8=21 ، 1+2=3 ... ( در تفسیر عدد 3 می توان چیزهایی فراخور حال خودمان بیابیم ؛ ( شاید !) : برون گرا ، پرانرژی ، توانائی بالا در تغییر جو و اتمسفر و خلاق !!! ) یعنی نگفته می توان حس زیادی از این نوشته ها گرفت (!) برون گرائی ما بیشتر از حتی امریکائی هاست ، اصلا ما برای ساختن جهان آمده ایم و خودمان زیاد مهم نیستیم (!) پر انرژی هم که اشاره دارد به ذخایر غنی و منابع ما که قابل کتمان نیست (!) توانائی در تغییر جو اتمسفر هم که کلا در ما تعریف شده است (!) و خلاقیت ما برای ساختن کلمات و ایده های غیرکاربردی و زیبا که تخصص ماست ؛ از گفتگوی تمدن ها گرفته و صدور مدیریت به جهان تا امنیت منطقه ی خلیج فارس (!) بقول دوستی 1398 ما از 2020 آنها رُندتر است !!! (( یکی از همکاران ما گفت که شماره موبایل من خیلی رند است !؟!؟ من اطلاع داشتم که چنان نیست و برای همین گفتم از کجا به چنین کشفی رسیده است !؟ جواب داد شماره من مثلا 09146584568 است ( و خیلی سریع گفت!!) همه زدیم زیرخنده و گفتم : " این چون شماره اش را ازبر کرده است ، فکر می کند که زیادی رند است !! " ))

 

خلاصه اینکه این روزها همه دارند آغاز سال میلادی را به هم تبریک می گویند ، البته به من هم گفته اند (!) برخی دوستان مسیحی را هم لحاظ می کنند (!) و برخی برای اینکه از قافله عقب نمانند برای هر موقعیتی حضور مجازی و غیرمجازی دارند (!) مثل من که دارم برای 2020 می نویسم ...

 

امیدوارم این آغاز هم مثل آغاز های دیگری که به ناکامی گذشتند و آغازهای دیگری که امیدوارانه خواهند آمد ، حداقل یک بار شعار " رعایت حقوق همدیگر " را جامه عمل پوشانده و سالی پر از انسانیت را رقم بزند !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین پنج‌شنبه 12 دی 1398 ساعت 18:22

سلام

صادقانه بگم خیلی از دست خودم حرص میخورم وقتی از نوشته های شما فقط بقدر بضاعت ذهنم برداشت میکنم!
حس شاگرد کلاس اول ابتدایی رو دارم که سر کلاس جبر و آنالیز دبیرستان حاضر شده و هاج و واج خیره شده به فرمولهای روی تخته سیاه و چهره معلم!!


ولی بهرحال برای دعای آخرتون الهی آمین !!

سلام
شما خیلی لطف دارید و البته مبالغه هم فرمودید ...
ما همیشه دنبال دعاهای اول سالمان راه می افتیم و تا آخر سال پیگیر استجابتشان هستیم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد