یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

جای پارک !!

 

راننده ی یکی از بزرگواران فامیل نقل می کرد که وقتی ایشان را جائی می بردم همیشه دغدغه جای پارک داشتم ، البته ایشان پیاده شده و مثلا وارد مسجد می شد و خودم بالاجبار در ماشین منتظر می ماندم!! یک بار که همین دغدغه را داشتم ایشان گفته بودند که قبل از رسیدن به مقصد یک قل هو الله بخوان (!) جای پارک پیدا می کنی !؟!؟

 

  

خلاصه اینکه این مورد در ذهن ما همیشه بوده و هست !! تا اینکه ما مزدوج شدیم و این مورد را برای بانو و ... تعریف کردیم و بعد از آن هر گاه جائی برویم و نیاز به پارک باشد ، یکی که دلش براه تر است ، قل هو الله را می خواند و جای پارک مان جور می شود !!!

 

با دوستی رفته بودیم مجلس ختمی و جای پارک نبود و گفتم : " قل هو اللهی بخوان تا جای پارک پیدا بکنی ! " خلاصه اینکه تا شروع کرد به خواند قل هو الله ... یک ماشینی داشت از پارک خارج می شد و ما رفتیم جای آن !! خلاصه اینکه او هم حالا قل هو الله خوان قهاری شده است !! نمی دانم این مورد برای تهران که همه رقمی (!) مغضوب علیهم و ولضالین تشریف دارند هم صدق می کند یا نه (!؟) ولی امتحانش ضرری ندارد و خواندن قل هو الله در هر حال منجر به فایده می باشد !!

 

یکی دو روز پیش باز باهم بودیم و داشت قل هو الله می خواند تا جای پارک پیدا بکند که یک نیمچه جای پارکی پیدا کرد و البته نیم متری هم جلوی پل ایستاد !! پل باندازه اتوبوس رو بزرگ بود !! در حالی که بطرف آن جای پارک شیرجه می رفت ، خواندن قل هو الله را قطع کرد و بعد از پیاده شدن گفتم : " اگر خواندن را قطع نمی کردی ، مطمئن باش برای آن نیم متر هم فکری می کرد !! "

 

نظرات 5 + ارسال نظر
سروش چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت 17:45

ذکرِ پیدا کردن جای پارک برای قوم ضالین، احتمالا متفاوت است.

بعله ، آنها نقد کار می کنند و هر خیابان کدخدای خودش را دارد

نگین چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت 22:10

سلام

من قل هو الله نمیخونم ولی همیشه مثبت فکر میکنم .. حتی اگه قرار باشه به شلوغ ترین جای شهر هم بریم همسرم میگه مطمئنم جای پارک گیرمون نمیاد، من میگم شما خوشبین باش و برو باقیش با من! چون من مطمئنم یا جای خالی هست یا به محض اینکه ما برسیم خالی میشه!
و واقعا هم همینطور میشه و همیشه جا گیرمون میاد ..

سلام
دقیقا ما هم وقتی قل هو الله می خوانیم (!) یک دقیقه حواسمان از وضعیت موجود پرت می شود به همان فضای مثبت !! ضمنا قل هو الله جای پارک پیدا نمی کند بلکه ما را از استرس رها می کند تا دو دقیقه حوصله کنیم ... ما اغلب قبل از اینکه اتفاقی بیافتد حرص و جوشش را می خوریم و غالبا در زمان اتفاق می بینیم که کلاه سرمان رفته است !!

نگین چهارشنبه 9 مرداد 1398 ساعت 22:11

راستی وقتی ایشالا نورا کوچولو زبون باز کرد بگین قل هو الله رو ایشون بخونه مطمئن باشید به اندازه استادیوم آزادی جای پارک گیر میاد

ایشون بهتره بقره را بخواند بلکه یک ماشین پیدا بکنیم !! جای پارک را یک کاری می کنیم !!

محمدرضا پنج‌شنبه 10 مرداد 1398 ساعت 18:45

سلام
البته در شهر تبریز یک اپیدمی خاص وجود داره در خصوص پارک .مثلا میرسی جائی و می بینی یک نفر سوار ماشین شد و ماشین را روشن کرد که از پارک خارج بشه و شما هم خوشحال از اینکه الان من جای ایشان پارک میکنم همون بغل می ایستید ولی یارو تا شما را میبینه از جاش تکان نمی خوره و بیخودی با خودش ور میره تا مثلا شما را کنف کنه البته این کار مختص تبریز است و من در جائی ندیدم .

سلام
متاسفانه من هم زیاد برخورد کرده ام ولی نمی دانم می شود مختص تبریز دانست یا نه ... من می توانم براحتی به تمام ایران تعمیم بدهم ، ما ملت بدفرهنگی شده ایم.
چند نوبت شده که می خواستیم از پارک بیرون بیائیم و ماشینی در کمین بود تا جای ما پارک کند و آقای دوست ما بیاد کارهای عقب مانده اش افتاده بود و من با تذکر فیزیکی وادار کرده ام تا اصول اولیه شهروندی را رعایت کند ...
بدمان نیاید ، ما از اذیت همدیگر لذت می بریم !! برای همین چیزی بنام رعایت حقوق همدیگر نایاب تر از همیشه شده است !!

نگین شنبه 12 مرداد 1398 ساعت 11:54

سلام

والا با این بالا رفتن وحشتناک قیمت ماشین، فکر کنم ختم قرآن لازم باشه اونم سه بار !!!

در رابطه با فرمایش آقا محمدرضا، بعنوان کسی که شیراز زندگی میکنه باید بگم متاسفانه منم شاهد رفتارهایی از این قبیل بودم که انگار دوست دارن طرف رو منتظر نگه دارن (اینطور وقتها به همسرم میگم خدا رو شکر که نون مردم دست چنین آدمایی نیست)!!

سلام
قرآن بزنه به کمر این وزارتخانه صمت با این خودرسازی وطنی و در کل بزنه به گردن متولیان بی لیاقت و پرادعای اقتصاد ....
متاسفانه بدفرهنگی ها انگار ریشه دارتر و همه گیرتر هستند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد