یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دیوارهای بلند و سقف کوتاه !!

 

این روزها کمتر کسی هست که نیاز به انجام کارت به کارت برای انتقال پول نداشته باشد ؛ در حوزه تجارت و معامله که جائی برای قسم خوردن ندارد !! و در زندگی روزمره هم با این اقساط عادلانه ای که وجود دارد، دیوارهای پرداختی مردم عادی هم گاها بالاست !!

 

 

 

یکی از اقساط بانکی من متعلق به بانک مسکن می باشد و تاکنون سرم به سقف پرداخت نخورده بود و سر موقع و گاهی اوقات یکی دو روز قبل ، قسطم را پرداخت می کردم تا اینکه از سر عیالواری و خوردن به مهمانی ها و روز جمعه بودن موعد پرداخت و ... دیشب آمدم در خانه و ازطریق اینترنتی اقدام به پرداخت بکنم !! قسط من به بانک دو شقه می باشد ، یکی حدود 254هزار تومان و دیگری 1 میلیون و 400هزار که روی هم رفته حدود 1650 هر ماه واریزی به بانک دارم (!) مبلغ 254 را زدم و رفت و در نوبت بعدی هشدار داد که بالاتر از سقف می باشد !! می دانستم که سقف کارت به کارت تا 3میلیون می باشد (!) و برای همین طول کشید تا دست از کلنجار بردارم و بیخیال بشوم !!!

 

صبح دوباره سعی کردم و باز سرم به سقف خورد و آمدم اینترنت و دیدم که برای برخی بانک ها تا 3 میلیون و برای بقیه تا 1 میلیون می باشد ( البته کارت به کارت از طریق موبایل !!!) از بانک ملت که هیچگاه دوست اش نداشته ام بعید بود با اینهمه باشگاه مشتریان و ... ازاین خبط بازی ها دربیاورد !!

 

استدلالات ساده و خطی کسانی که پشت این ماجراها هستند به جهنم !!!  با این دیوارهای بلندی که در جامعه ی امروز برای پرداخت بوجود آمده است ؛ گذاشتن چنین سقف کوتاهی چه دلایل دیگری می تواند داشته باشد !! شاید راهی برای کنترل معاملات فضای مجازی باشد ولی دولت ها باید چند قدم از ملت جلوتر باشند نه اینکه پشت سر ملت راه بروند !!!

 

وقتی من مغازه دوستم می روم می بینم که اغلب مشتری ها که عمده می خرند ، کارت می کشند و یا شماره می گیرند برای واریز و یا دوستم سفارش خرید و ارسال می دهد و از تهران می فرستند و بدبخت باید از طریق چند کارت مبالغ نه چندان بالا را پرداخت نماید ؛ مثلا برای پرداخت 10میلیون باید چند کارت مختلف را استفاده بکند !! و با این سقف کوتاه ی میلیون تومانی یک مشغله هم به مشاغلی که دولت تعهد کرده بود تا ایجاد بکند افزوده می شود !! و با این مدیریت مدبرانه نه فقط 700هزار شغل که تقریبا همه ی 80میلیون جمعیت سر کار گذاشته می شوند !!! و شما به جای اینکه برای یک کارت به کارت میلیونی مبلغی بعنوان کارمزد پرداخت بکنید (!) سه برابر آن را پرداخت می کنید (!!)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد