یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

مَثَل آباد ...

 

گفته بودند : هر که را طاووس باید ، جور هندوستان کشد !! و یک مثلی هم ما داریم که می گوید : هر کس در زمستان هوس ماهی بکند باید تحمل نشستن روی یخ را هم داشته باشد !! و ایضا گفته اند : هر که خربزه بخورد باید پای لرزش هم بنشیند !!  این مثل هاتقریبا نزدیک به هم هستند و می شود بطور مشترک استفاده کرد و گاهی هم می شود بصورت تخصصی تر استفاده کرد !!

 

 

 

و امما از من می شنوید هر کسی در هوای سرد ( فرقی نمی کند اردیبهشت باشد !! ) از اینها بخورد :

 


http://s9.picofile.com/file/8358200484/IMG_20190421_213318.jpg

 

شب کارش به این می افتد:

 


http://s9.picofile.com/file/8358200650/IMG_20190422_113645.jpg


یک شنبه کمی احساس کردم که لثه دارد اذیت می کند !! بستنی را هم خوردم و لثه عفونتش شدید شد و یک شب خیلی سختی گذراندم !! البته باز با خوابهایی که شدیدا عفونی بودند و معلوم نبود از کجا آب می خوردند !! مثلا یکی این بود که یک نفر تازه از جنگ به خانه برگشته بود ؛ بعد از سی سال !! و من بهمراه یک نفر مسئول بررسی پرونده اش بودم و داستان هایی جالبی داشت !!!!

 

نزدیکی های سحر بود که دست به دامن کیسه آبجوش نوراخانم شدم و ...

 

===

 

شب که باد بود شدید ؛ آنهم از نوع خزانی !! و نه تنها خیابان و کوچه ها را جارو می کرد بلکه هر کجا که ایراد داشت را معلوم می کرد (!) یک سرو صدائی در بیرون بود که تا صبح ادامه داشت و در این میان هر از گاهی هم باران می زد ...

 

از ساعت 8 تا حوالی 5 که ما از خانه بیرون رفتیم تا مهمان خانه ی مادر شویم ، برف می آمد و کولاک بود !! یعنی یکی زمین را نگاه نمی کرد و فقط آسمان را می دید یک چیزی شبیه کولاک های دی ماهی بود !! ولی روی زمین که می رسید چیزی نمی ماند !! در مسیری که می رفتیم پیاده روها و درختچه ها و تابلو ها نشان از زمستانی در بهار می داد !!

 

اگر برای برخی استان ها سیلاب آمد و همه چیزشان را برد ، برای ما هم انگار سرما آمده تا چنین معامله ای بکند !! شب در تلویزیون استانی چند گردنه را نشان می داد که با لودرها در حال بازگشائی بودند !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد