یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نمادهای سرراهی !!

 

در هر گوشه از شهر ، البته گوشه های کمی معتبرتر (!) نمادهای شهری برای خودشان جا خوش کرده اند !! این نمادها گاه تماماً آموزشی هستند !! و گاه از نوع یادآوری که آنهم نوعی آموزشی است !! و گاه نشان دادن قسمتی از تاریخ است که باز آموزشی است !! یعنی ما هر کاری می کنیم جنبه ی آموزشی دارد برای آنها که همراه ما هستند و برای آنها که بعد از ما می آیند ...

 

  

پشت هر ایده ی آموزشی ، از هر رقمی که باشد (!) یک تفکری خوابیده است که بهتر است از نوع تفکر بیدار باشد (!)

 

دیروز حوالی ظهر از خانه بیرون آمدم برای کمی قدم زدن ، هوا خیلی بهاری بود و دلچسب ... توی یکی از خیابان های خیلی اصلی و پرتردد (!) چند وقتی هست که نمادی گذاشته اند که من نمی دانم چه چیزی را می خواهد نشان بدهد !!! شاید علم آموزی !؟ شاید مطالعه !؟ و شاید هم نوعی مصرف گرائی !؟



http://s8.picofile.com/file/8357321568/8518b68e_ca17_4e60_9fa8_36a978329c69.jpg

 

هر روز من این نماد را چندین بار می بینم و همیشه به همه ی مواردی که ذکر کردم فکر می کنم !! ولی دیروز پیاده بودم و فرصتی داشتم تا از چند زاویه به آن نگاه بکنم و به چیزهای دیگری فکر بکنم !! مثلا این بار مدادها را مثل راههای مختلف فکری می دیدم و سمت و سوئی که کودک در آن بالا نشسته بود هم برایم جالب بود !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
نگین شنبه 24 فروردین 1398 ساعت 22:38

سلام

چه نگاههای متفاوت و جالبی
البته منم از یک زاویه دیگه بهش نگاه کردم:

افراد مختلفی از قوم ها و نژادهای مختلف(اشاره به رنگ متفاوت مدادها) در سرتاسر دنیا، قلم فرسایی میکنن و زحمت میکشن و مینویسن، تا ما بخونیم (پسرکِ کتاب به دست) و یاد بگیریم ..

سلام
باید خیلی خواند ...

نگین شنبه 24 فروردین 1398 ساعت 22:40

یا مثلاً :

نگاه نکن "که" میگوید (رنگ متفاوت مدادها) ،
نگاه کن "چه" میگوید (پسرک کتابخوان)

برم بازم فکر کنم بیام!!

به به !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد