یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

کاش های زمان مرگ !!


یک پرستار استرالیایی بعد از 5 سال تحقیقاتش، بزرگترین حسرتهای آدمهای در حال مرگ را جمع کرده و 5 حسرت را که بین بیشتر آدمها مشترک بوده منتشر کرده است.

 

 
۱. نخستین حسرت:

کاش  به خانواده ام بیشتر محبت میکردم مخصوصا پدر و مادرم...


۲. حسرت دوم:

کاش این قدر سخت کار نمی کردم...


۳. حسرت سوم:

کاش شجاعتش را داشتم که احساساتم را با صدای بلند بگم...


۴. حسرت چهارم:

کاش رابطه هایم با دوستانم را حفظ می کردم ...


۵. حسرت پنجم:

کاش شادتر می بودم ولحظات بیشترى مى خندیدم...

 

اگر در ایران این تحقیقات بشود شاید چیزهای متفاوتی به آنها افزوده شود مثلا : ( شما بگید !!)

 

نظرات 6 + ارسال نظر
نگین دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 18:17

سلام

مطلب جالبیه و الی ماشاالله جای حرف داره!
فعلا اینها به ذهنم میرسه:

*کاش سالها با سرلوحه قرار دادن این جمله که: "مردم چی میگن" ، زندگی نمیکردم ..

*کاش زمانی که فرزندانم کوچیک بودن، بیشتر باهاشون وقت میگذروندم ...

*کاش بیشتر کتاب میخوندم ...

*کاش سر مسائل کوچیک و بی اهمیت اینقدر غصه نمیخوردم ...

*کاش بیشتر در "حال" زندگی میکردم ...

با اجازه ما بازم میاییم برای این پست کامنت میذاریم احتمالاً !!

سلام
چقدر کاش جمع کرده اید !؟
باور می کنید که من کاشی به ذهنم نرسید !! و اگر کاشی باشد شاید هنوز ادامه می دهم و در آینده بروز خواهد کرد !!

محمدرضا دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 21:52

سلام
در سرزمین ایران حسرت سرحدی ندارد وپایانی نمیشناسد ...همین .

سلام
و البته دلیل آن تربیت های غلطی ست که به تعارض و تضاد در زندگی می انجامد و در سرانجام نتایج بی ریختی بیرون می دهد که میوه ای جز حسرت ندارد

همطاف یلنیز دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 22:06 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
والا منم حسرت! نیافتم منتهی سالهاست یک مورد دلم را می سوزاند:
کاش بیست سال پیش! همان ترم آخر مثل یکی از هم کلاسی ها خودم را برای کنکور آماده می کردم و بیشتر در همان دانشگاه با همان رفقا می ماندم. خوو دوران خوابگاهی اولین دوره دانشجویی ام بس پرخاطره بود و الان حسرتش را دارم.

سلام

عجب عبارتی بود این دلم را می سوزاند !!

آتشگردون دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 22:27 http://atashgardoon.blogfa.com

سلام علیکم و رحمت الله
کاش موقع انتخاب رشته دنبال علاقه ام میرفتم
کاش بیشتر معاشرت میکردم
کاش همیشه کمتر عجله میکردم
کاش از حضور پدر و مادرم بیشتر بهره میبردم

و علیکم سلام و رحمت اللهو برکاته
و چه کاش هایی عمومی و همه شمولی !!

سمیرا سه‌شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 00:49 http://sr6464.blogfa.com

اوووم..کاش زودتر ازدواج میکردم.الان بچم پیش دانشگاهی بود اونوقت

.
.
.
عه سلام یادم رفت دوباااره

سللااااااااامممممم جناب دادو.من از وبلاگ نگین بانو اوووومدم.خیلی

هم خوووش اومدم.به قول علی دایی

سلام
یعنی اگر بچه تان حالا پیش دانشگاهی بود خیلی خوب می شد !؟
بعله ... آشنا می باشید و خوش آمدید

این علی دایی چه صیغه ای می باشد !؟ صیغه معارفه !!

ملیحه سه‌شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 08:12

سلام خسته نباشید
کاش اینقدر غصه ی آدمهای بی ارزش رو نمیخوردم
کاش عقلم بیشتر کار کرده بود تا احساسم
کاش دوباره بر میگشتم به دنیای بچگی
و .....

سلام
متاسفانه ما قسمت زیادی از انرژی های زندگی را پای مسایل بی ارزش فرهنگِ عمومی جامعه هدر می دهیم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد