یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بگم !؟

 

گاهی می شود که پای تی وی می رسیم و بازی فوتبال می بینیم !! شما هم حس می کنید که آدم های بزرگ با آدمهایی که با فوت بزرگ شده اند چقدر فرق دارند !؟! مثلا همین فردوسی پور که از فوتِ همین رسانه ی ملی بزرگ شد و کم کم دیگر در تی ویِ ملی جا نمی شد و با همه ی بزرگان یه وری حرف می زد و باور کرده بود که ... شده است و بیکباره ... شد و رفت دنبال کارش !!


   

چندی پیش مهمان بودیم و بازی ایران و عراق روی صحنه بود ... صاحبخانه با ورود من و ضمن معرفی من به پدرخانمش که اتفاقا آمده بود تا اعجوبه ای بنام من را ببیند (!!) حرف از دوست داشتن فوتبال پیش کشید و جواب دادم : " البته من فوتبال بلدم و بازی می کنم و حسابم با کسانی که صرفا تماشاچی هستند و عقده های کودکی شان را پای تلویزیون و فوتبال داد می زنند فرق دارم !! "


و بعد هم که تماشا کردیم و انصافا عراق خیلی خوب بازی می کرد و ما با همه ی سرو صدایمان و لژیونرهای عریض و طویلمان رفته بودیم تا نبازیم و به یک نتیجه مساوی پشتک و وارو می زدیم !!! انصافا از همان اوائل اعتقادی به تاثیر خوب کی روش در فوتبال ایران نداشتم و این به معنی تحقیر ایشان نیست ولی کی روش آمد و زیبائی فوتبال ایران را از آن گرفت و تبدیل به یک جسد متحرک کرد تا حفظ نتیجه بکند !!! برای ما چه مقابل پرتقال باشیم و چه مقابل عراق فرقی نداشت و با یک نوع ضدفوتبال کردیم و به همان اندک از نتیجه راضی بودیم و با این مربی بزرگ و با اینهمه بازیکن بظاهر نامدار (!!) هنوز از عراق و سوریه و عربستان و ... می ترسیم و تازه تر اینکه از عمان هم می ترسیم و از همه می ترسیم !!! تیم ترسو هر نتیجه ای بگیرد فائده ندارد چون زیبا بازی نمی کند و فقط تقویم ورزشی جناب وزیر و رئیس فدراسیون را پررنگ نشان می دهد !!!

 

دیروز در خانه مادر بودیم و پای تی وی و دیدم که قحط الرجالی در تی وی بیداد می کند و بازیکن های بی ادب و بی نزاکت شده اند مجری های ورزشی !!! حالم گرفته شد و رفتم روی شبکه 3 و دیدم که جای فردوسی پور را به آن جوان پرحرف داده اند و از امارات گزارش می گرفت و تصویر پخش می کرد و ... توی دلم به فردوسی پور گفتم : " فکر می کردی که اگر تو نباشی آفتاب طلوع نمی کند !! صد تا خروس از تو بزرگتر را سر بریده اند و خورشید به کار خودش مشغول است !! "

 

امروز بازی ایران و عمان است !! دیروز شنیدم که رئیس فدراسیون عمان پیشنهاد میلیاردی به بازیکنانش داده تا در مقابل ایران به قصد برد بازی بکنند !!! اگر یواشکی به بازیکنان ایران نصف آن را پیشنهاد می داد (!) چه بسا همان نتیجه حاصل می شد و همه راضی به خانه برمی گشتند !!!

 

نذورات و دعای اهل فدراسیون گرفته است و ایران با یک قرعه خیلی راحت و آسان در جدول دارد بالا می رود و بازی ژاپن با عربستان که منجر به حذف یکی از آنها خواهد شد از همه بیشتر به نفع تیم ایران خواهد بود !!

 

توی اتوبوس پیرمردی به جوانی می گفت : " وقتی تیم ملی بازی می کند ، همه باید طرفدار آن باشند !! " جوان هم از آن تراکتوری های تیفوسی بود و قبول نمی کرد و پیرمرد دست به دامن من شد تا حرفش را تائید بکنم و من هم گفتم : " تیمی که بازیکنانش خارج نشین هستند و مربی اش هفت سال است مثل ترامپ که عربستان را گاو شیرده نامیده است (!! ) فدراسیون ما را می دوشد !! ارزش یقه پاره کردن ندارد ... ما عاشق همان تیم ملی بیست سال پیش هستیم که برود و ببازد و برگردد !! " پیرمرد سرش را تکان داد و از نصیحت آن جوان منصرف شد ...

 


نظرات 2 + ارسال نظر
نگین یکشنبه 30 دی 1397 ساعت 21:31

سلام

آقا دست بدارید از این پیرمردهای بینوا

سلام
ما فقط یک سنگ می اندازیم سر راهشان تا خدای نکرده سرعت نگیرند !!

tramp دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 08:50

لطفا با این نظرات به دکتر مراجعه کنید

دکتر آشنا دارید !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد