یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

کشف جدید ...

 

چند وقت پیش در خانه سنبوسه تهیه کرده بودیم و اضافی محتویات در یخچال مانده بود تا اینکه شبی آنها را لای نان تافتون ریخته و پیچاندیم و گذاشتیم توی تابه سرخ شد و دیدیم انصافا خیلی هم خوشمزه شده است !!

 

  

برای همین در نوبت بعدی لای نان تافتون ، مواد لازم برای تهیه پیتزا ریختیم و به همان روش و توی تابه و روی اجاق گاز ، اولین محصول پیتزا تابه ای از نان تافتون را تهیه کردیم و اتفاقا خیلی خوشمزه شده بود ( در چند پست قبلی عکس اش را گذاشته بودم !! )

 

دیروز مادربانو و بالدیز خانیم و آ قئین آمده بودند خانه ی ما برای یک سری کارهای جنبی ( ادامه ی همان یک درصدهای برخی از کارها !!) ، من باتفاقا آ قئین مشغول آنتیک کاری بودیم و داشتیم کج و کولگی های دیوا رها را سنگچین می کردیم و در برخی جاها طرح های پیشنهادی را اجرا می کردیم ؛ مثلا در لبه های ستون ها که زیبا دیده می شدند و خانه به شکل قلعه درمیآمد ، البته نظر من این بود که سطوح دیگر را آبی آسمانی رنگ بزنیم و انگار از بقایای یک قلعه داریم آسمان را می بینیم !!!


http://s9.picofile.com/file/8347199400/IMG_20181221_204532.jpg



آقئین بنده فوق العاده مرتب و منظم و با سلیقه تشریف دارد و برای همین در هر نوبت کاری که شامل یک روز می شود (!) حدود یک و نیم متری سنگ آنتیک کار می کنیم !! البته این امر برای من کمی خسته کننده می شود ولی او با دقت و ظرافت مشغول کار خودش می شود و نهایت سعی خود را به کا رمی گیرد و صدالبته در نهایت کاری که می کند بسیار زیباتر و مرتب تر می شود ... چندی قبل قمستی از دیوارهای آشپزخانه را دادم برایم آنتیک کاری کردند و چون اصلا با این کار آشنائی نداشتم و نمی خواستم بی گدار به آب بزنم ، مبلغی پیاده شدم و تجربه ای اندوختم و آن اینکه انسان هر کاری را خودش بکند خوب است !! حداقل باندازه ی سلیقه ی خودش درمی آید و لازم نیست یکی پول پرداخت بکند و یکی با سلیقه ی خودش کاری کرده و نفعی ببرد و همان پرداخت کننده تا سالها از دیدن ماحصل کار خراب دیگران حرص بخورد !!!

 

متاسفانه در کشور من هیچ جایگاهی برای نظارت و تعیین صلاحیت و احیانا بررسی وجود ندارد ؛ البته میزهای زیادی برای این قبیل کارها در ادارات وجود دارد ولی صرفا برای ایجاد اشتغال کاذب هستند !!! این روزها یک قیمت هایی برای انواع کارها مطرح می شوند که فوق العاده دور از انصاف و از مدل تیغ زدن هستند (!!) مثلا شما می خواهید کابینت آشپزخانه تان را عوض کنید (!) قیمتی که از شما می خواهند نه تنها دو یا سه برابر قیمت واقعی می باشد (!) بلکه اصلا کاری در حد و اندازه ی آن مبلغ نمی شود (!) ولی مردم تن به این مبالغ می دهند و کار همه راه می افتد ؛ چرا که ما نه برای لذت بردن از در کنار هم بودن که برای تحمل کردن اشتباهات همدیگر پرورش یافته ایم !!!

 

در کارخانه وقتی قیمتی برای محصول یارائه می شد ، بایستی آنالیز قیمت هم ارسال می شد ، البته این شامل مواردی بود که استاندارد ایزو الزام کرده بود و همه مجبور به رعایت بودند !! مثلا برای گرفتن سفارش یک قطعه خودرو بایستی آنالیز قیمت مواد به کار رفته و دستمزد تولید و ... محاسبه و ارسال می شد و کشکی نبود که یکی بیاید و قیمتی بپراند !!! و کاش این موارد در همه ی زمینه ها رعایت گردد و آن وقت اینهمه ثروت بادآورده و اتفاقا همه شان هم به باد می روند از جامعه ی ما رخت بربندد !! رفاه زندگی های ما از راه بباد دادن پول بالا رفته است و برای همین بی تاثیر در نشاط و سلامت زندگی ما می باشد ، و همه افسوس سالهایی را می خوریم که امکانات کمتری برای زندگی وجود داشت  !!!


برای مثال قیمتی که برای کابینت آشپزخانه ی من می دادند از قرار متری 1800 حدود 22میلیون می شد !! که بنده این مورد را با 7میلیون تمام کردم و اتفاقا کلیه مصالح ( ام دی اف ها و یراق آلات و ... ) هم عالی بودند و ... البته اگر می خواستم می توانستم به یک نصاب مورد اعتماد که حداکثر با دستمزد روزانه ی 100هزار تومان کار می کند(!) ، برای هر روز کمک کردن 200هزار تومان بدهم و در عرض سه - چهار روز کارم را تمام بکنم که در این صورت باز کمتراز مبلغ یک میلیون به مبلغ نهایی افزوده می شد !!

 

حوالی ساعت 8 شب بود که از خانه بیرون زدم تا بروم کمی مصالح برای تهیه شام بگیرم !! قرار بود برای بالدیز خانیم پیتزا تافتونی بدهیم ... بیرون از خانه برف می آمد ، البته خبر داشتیم که جاده مرند بدلیل بارش برف مسدود شده است و منتظر بودیم تا توده هوای بارشی به تبریز برسد !! کم کم ولی مرتبداشت می بارید و نیم ساعتی زیر بارش برف رفتم و نان تافتون گرفتم و برگشتم خانه !! بقیه ماجرا با چند عکس از پیتزا خانواده ی تافتونی مدل تابه ای (!) ...

 

http://s9.picofile.com/file/8347199418/IMG_20181228_225008.jpg

 

http://s8.picofile.com/file/8347199442/IMG_20181228_224957.jpg

 

http://s8.picofile.com/file/8347199468/IMG_20181228_224942.jpg

 

http://s8.picofile.com/file/8347199492/IMG_20181228_224917.jpg

 

نظرات 3 + ارسال نظر
نگین شنبه 8 دی 1397 ساعت 16:40

سلام

دیدین گفتم قرمه سبزی نیست؟

نوش جان
فقط دو تا سوال
وقتی یه طرفش سرخ شد، چطور برمیگردونین که اون طرفش هم سرخ بشه؟
و اینکه پنیر پیتزا نداره آیا؟!!

در مورد کارهایی مثل بنایی یا نقاشی یا مثلا کابینت و اینها، همیشه میگم کاش یه مبلغی به عنوان پیش پرداخت به مجری کار میدادیم، بعد از اتمام کار، یه سازمانی بود که میومد بازدید میکرد و اگه کار بی نقص و کامل بود و بقول معروف اوکی رو میداد ، مابقی هزینه رو پرداخت میکردیم ...

من زیادی آرمانگرایانه فکر میکنم البته!!!

سلام
وقتی یک طرفش سرخ شد ، برمیگردانیم تا طرف دیگر هم سرخ بشود !! البته در این سایز درست کردن کمی سخته ولی ممکنه !!! پنیر لای نون ها ریخته شده است ، بدون پنیر که پیتزا نمیشه تهیه کرد !!

باید یک شرکت بزرگ خدماتی باشد که خودش دارای گواهینامه های معتبر باشد و مردم مراجعه بکنند و نسبت هب درخواست های مختلف کارگر بفرستدو خودش هم نظارت داشته باشد و شما هم بتوانید از دست اش شکایت بکنید !!
ما اغلب راحت ترین راه را انتخاب می کنیم که تاوان زیادی پایش بدهیم !!

شما خیلی ساده و منطقی فکر می کنید ولی برای تیغ زدن دیگران باید به مسیر پیچ و تاب داد !!؟؟

نگین شنبه 8 دی 1397 ساعت 16:42

سلام مجدد

من توی ساندویچ ساز ، غیر از نوتن تست و نون لواش، از نون سنگک هم استفاده کردم ...
و نتیجه هم عالی شده ...
به نظرم آدم اگه شجاع!! باشه و از امتحان کردن نترسه، نتایج جالب و دلخواهی حاصل میشه اغلب ...

سلام
انسان های شجاع لذت بیشتری از زندگی می برند ...

همطاف یلنیز دوشنبه 10 دی 1397 ساعت 10:08 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
والا تصور من از نان تافتون خلاف این عکس بید. خوو تافتون به نظر همطاف یعنی نان گرد ضخیم!
تجربه پخت سمبوسه با نان لواش ما هم داریم. خانگی و خوشمزه
.
جسارتا پیرو پست قبلی ، نوشته های شما ویراستاری جداسازی نیاز دارد.
برای مثال قیمت یکه برای کابینت/ قیمتی که
و گاه سرجا گذاری
الان به چشمم نخورد. منظور همان که حروف یک واژه پس و پیش می شود مثلا سرجا گاذری
...

سلام
و تافتون همچنان همان است که هست ، گرد و ضخیم ... تابه بزرگ بود و نان گوچک دیده شده است ... و دیگر اینکه با مخلفات پیتزا چیز خوشمزه ای می شود.
این پس و پیش نویسی معضلی شده است ، کاش مثل تایپ انگلیسی در زمان غلط نویسی زیر کلمه خط قرمز بیاندازد ( آرزوهای یک وبلاگ نویس )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد