یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

منهم هستم هااا !!

 

http://s8.picofile.com/file/8337166618/watermeloen.jpg

 

 

در نزدیکی تبریز روستائی بود که حالا روی تابلویش زده اند شهر ادب و هنر و فرهنگ و ... !! ؛ شهرممقان !! ( یعنی یک جائی در این کشور خراب شده پیدا نمی شود که جهان سوم بودن ما را تائید بکند !! و همه نامبر وان تشریف داریم !! )


این روستای جدیدا شهر شده (!) معروفیت های خاصی داشت که یکی ازآنها بنام خود این شهر می باشد و به آن ممقان دوزی می گویند!! ولی خیلی بیشتر از اینکه خود را به سوزنهای زن های خانه دار گره زده باشد ، منت دار هندوانه های مرغوبی بود که بنام ممقان قارپیزی (!) شهرتی فرامنطقه ای داشتند !! البته بدلیل اینکه کار در این روستای کم آب سخت بود ، برای همین چهارپایانی هم که در خدمت روستائیان بودند با کمترین مواجب و محبتی که نثارشان می شد ، بیشترین بازده و کارکرد را داشتند و از همین رو خر ممقان (!) هم شهرتی همپایه ی معروفیت خر همدان (!) دارد که در مَثَل آمده است که خر همدان در باربری دو برابر خرهای معمولی بار می برد !! البته ناگفته نماند که در سطح خاورمیانه (!) خرهای سوریه مشهورتر هستند و در منطقه ی ما به آنها " شام اولاغی ! " می گویند !! در سطح جهانی هم کشور پرو و خرهایش مشهور هستند و یکی از صادرات غیر نفتی (!) این کشور به کشورهای همسایه می باشد و ...کات کنیم و برگردیم سر مطلب خودمان در ممقان ...

 

هر جائی که سرزبان می افتد و معروفیتی پیدا می کند ، به همان اندازه هم مورد حسادت واقع می شود و در مثل داریم که محبت هر کجا برود حسادت هم همانجا می رود !! و برای هندوانه های ممقان و خر ممقان حرفهای زیادی درست کرده و در بین مردم پخش کرده اند که خدا از سر تقصیراتشان نگذرد !!! یکی از این روایت های مشهور این است که در یک جائی داشتند هندوانه می فروختند و یک روستائی هم هی خرش را به زور می کشید تا به بازار برسد و می گفت که ا زممقان آمده ام و همین مثل شده است که وقتی برخی خودشان را به زور می خواهند یک جائی برسانند می گویند که خرش را می راند که بگوید منهم ممقانی هستم !!! و البته بعدها تحریفاتی صورت داده و برای برخی دیگر که بی مایه و بی سرمایه بخواهد خودش را داخل جمع بکند می گویند که به ممقان می رود که بگوید منهم خر هستم !!

 

و اممما اصل مطلب !!

 

یکی از دوستان ما که اصالتا کرد مهاباد تشریف دارد و اینجا بدنیا آمده است و اتفاقا پسر خوبی هست و تا با پدر و مادرش کردی حرف نزند ، مشکل کسی بتواند قبول بکند که این ترک نیست و کرد است !! چند روز پیش در استوری انیستایش نوشته بود : " با این وضع دلار و ارز و اینهمه بدبختی که ملت دارد ، کسانی که در پست هایشان از محرم و امام حسین و ... مطلب بگذارند ، گلایه از بلاک شدن نداشته باشند ، در این حال و روزحوصله ی این بحث های تاریخ گذشته را ندارم !! "

 

توی استوری اش نوشتم : " عزیز من تو هم از این بلبشو استفاده می کنی که بگوئی درد دلار و بدبختی مردم را داری !؟ شما وقتی دلا رهفت تومن بود باز با محرم و امام حسین و ... مشکل داشتی !! بقول ما تو هم می روی ممقان که بگوئی منهم هستم هااااا !؟ "

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین یکشنبه 25 شهریور 1397 ساعت 11:22

سلام و روز شما بخیر ....

ضرب المثلی که خدابیامرز مادربزرگم اغلب بکار میبرد!!

راستی من در مورد اشتهار خرهای قبرس هم خیلی شنیدما !

به گمانم که از قلم افتاده!

سلام
خدا بیامرزدشان ...
از هر بوستان گلی بود و الا قبرس هم صادرات خر دارد ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد