یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نظرسنجی یا ردیابی !!؟

 

دو روز پیش بود انگار (!) در خانه بودم که تلفنم زنگ خورد و از من خواسته شد تا دقایقی برای یک نظرسنجی در مورد برندهای سوغات تبریز نظر بدهم ... و البته که انتخاب درستی کرده بودند و چه کسی بهتر از من !؟

  

 

اولین سوالی که پرسید این بود : " شما از کجا آجیل می خرید !؟ " جواب دادم : " بهتر است سوالتان را تصحیح کنید و بپرسید که قبلا از کجا آجیل می گرفتید ، این روزها آجیل را فقط می شود تماشا کرد !! " سوال کننده خندید و گفت : " حق با شماست ، قبلا از کجا آجیل می خریدید !؟ " گفتم : " از بچگی با بچه های آجیل محمدی دوست بودیم ولی آجیل تواضع و آجیل تبریز هم خیلی خوب هستند !! "


سوال بعدی شان در مورد شیرینی بود و به رسم ادب از قرابیه پرسید و جوابم خیلی قاطع بود : " ایوبی !! "


بعد پرسید : " ریس و نوقای کجا خوب هستند !؟ " گفتم : " ما از هر کجا هم بخریم بنام افتخاری جا می زنیم !! " بنده خدا سر هر سوال مجبور به کمی شوخی و خنده می شد ...


از پنیر لیقوان پرسید و جواب دادم : " پنیر طرح لیقوان را حالا در بوشهر هم درست می کنند ولی طبق یک داستان معروف من پنیر لیقوان حبیبی را ترجیح می دهم ! "


و بعد در مورد باقلوا سوال کرد و جواب دادم : " باقلوا انواع مختلف دارد ، استانبولی و تبریز و تر و خشک هم دارد !! بهرحال بنویسید شیرونه تا برویم سوال بعدی !! "


اگر چیز دیگری هم پرسیده باشد یادم نیست ؛ البته یکیش یادم افتاد ، تابلو فرش !!!!

 

بعد از انجام مصاحبه از بابت وقتی که در اختیارشان گذاشته بودن تشکر جانانه کرد و من پرسیدم : " حالا با این سوال و جواب ها و این آشنائی و شناختی که من داشتم ، فردا بخاطر اشرافی بودن (!) یارانه را قطع نکنند !!؟؟ "

 

امروز سر صحبت در مورد این نظرسنجی باز شد و نظر من این بود که همه ی واحد ها و سازمان ها باید بقدر کافی در مورد زیرمجموعه شان اطلاعات دقیق و کامل داشته باشند و مردمی که در کلانشهرها زندگی می کنند باید روزانه حداقل از طرف دو یا سه نظرسنج مورد تعقیب قرار بگیرند !! وگرنه کشور می شود همینی که ما داریم و استاندار باید از آبدارچی اش در مورد وضعیت بازار ارز و سکه بپرسد !!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد