یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بازی های داغ ...

 

دیشب آلمان تا دقیقه ی 96 ما را سرپا نگه داشت و بقول ما " اولدوم دئینده ، قو تاردی !! " یعنی جان به سر کرد!! ، هم ما را هم تماشاچی ها را و هم مربی شان را و هم خودشان را ...

   

تیم منتخب من آلمان است ، البته اسپانیا را بصورت سنتی همیشه دوست داشته ام و برزیل هم که یک چیزی مثل انتخاب چلوکباب و شیرموز برای اقشار آسیب پذیر جامعه می باشد !! آلمان می توانست بسیار بهتر از آنها نتیجه بگیرد و رسیدن به پیش بینی 3-0 که کرده بودم اصلا دور از ذهن نبود ولی نشد !! سوئد هم خوب بازی کرد ولی آلمان چیز دیگری بود ...

 

در دور دوم بازی ها انگار یخ تیم ها باز شده بود و برای همین جشنواره هایی از گل برای افتاده بود و انگلیس و پاناما یک بازی پر گل و زیبا شده بود ، البته پاناما حرفی و ادعائی نداشت و همینکه تا جام آمده بود شگفتی بزرگ بود و انگلیس مهد و امپراطور کهنه فوتبال بود و برد 2-0 که پیش بینی کرده بودم ، کمی پربارتر به نتیجه رسیده بود ... بلژیک هم که بنظر برخی تیم افسرده ای می آمد ، نظر نظردهندگان را عوض کرد !!

 

ولی ژاپنی ها واقعا نشان دادند که با یک بازی خوب و بدون دعا و التماس دعا از نمازگزاران و ... می شود جلوی تیم های بزرگی مانند کلمبیا و سنگال ایستاد و نتیجه گرفت !!

 

گیم پنجم بازی والیبال ایران و آلمان را هم دیدم ... حضور پرشور بانوان تماشاچی در سالن هم خوب بود و می توانست بالا رفتن دلار از مرز 8250 را کمی تسکین بدهد !! آزادی هایی که بسیار گران بدست می آیند و مطمئنا وقتی دلار از 11هزار بالاتر برود ، سوپاپی بهتر از آزادی حضور بانوان در استادیوم های فوتبال نخواهد بود !! تعجب کردم که با این نوع بازی که از ایران دیدم چرا بازی را در 3 گیم تمام نکرده بودند !! در گیم پنجم یک سر و گردن از تیم آلمان بالاتر بازی می کردند !!

 

بعد از تعطیلات ماه رمضان ، امروز اولین تایم سالن والیبال خودمان بود و یک بازی سنگین و جانانه داشتیم ... قرار بود از خودم زیاد کار نکشم ولی چند حرکت کردم که برای انواعی از کشیدگی بهانه ی خوبی بود ولی بسلامت گذشت !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا دوشنبه 4 تیر 1397 ساعت 15:49

سلام
فعلا که بی خیال آلمان و اسپابیا و برزیل برنده واقعی این ایام جام جهانی وارد کنندگان کالای خارجی با ارز دولتی و فروش آن با ارز آزاد در بازار آزاد تر میباشد مردم همیشه و درهمه حال در صحنه هم به مدد وجود کارشناسان در پیتی و دلقک همه فن حریف و کارشناس و کاربلد چه ببازیم و چه ببریم و یا مساوی کنیم در کف خیابان در حال ...کیف شدن هستند فقط نمیدونم چی گیر اینها میاد .

سلام
چه افتخاری برای دولت ازاین بیشتر که با دستور رئیس جمهور ، بانوان در ورزشگاه آزادی بازی های جام جهانی را باتفاق برادران دیده اند !!!! خود این یک مورد ، تلخی برجام را از یادها برده است و انشاءلله بزودی شاهد آزادی های بیشتر در زمینه اجتماعی خواهیم بود ... جامعه نشاط لازم دارد !!

محمدرضا سه‌شنبه 5 تیر 1397 ساعت 01:09

سلام دوباره
پاسخ به پاسخ
البته اینکه انسان به هر اظهار نظری پاسخ و یا توجیهی داشته باشد نشان حاضر جوابی است و کم نیاوردن . آممما سن شما شاید قد ندهد ولی از این نوع آزادی های حضور بانوان در ورزشگاهها و دیگر اماکن در بیش از 50سال پیش موجود بود و خیلی هم به وفور . معنا و مفهوم نشاط چیز دیگری است .

علیک سلام دوباره
و صد البته که غرض از پاسخ دادن ، حاضرجوابی نبود و تائید فرمایشات از جهتی دیگر بود !! آن درختی که منظور نظر شمایت را 40 سال پیش برای تهیه هیزم بریدند !!! این نهال جدید را خود نجار محله کاشته است ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد