یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

واقعیت بدون پرده ...

 

این عنوان را از نوشته ی یک دوست برداشته ام ... از کله ی صبح که آن را خوانده ام ، درباره اش فکر می کنم و مطالب دیگری هم که در این چند ساعت با آنها برخورد داشته ام را زیر آن ذره بین می برم و دوباره بینی می کنم ...چالش خوبی ست !

   

یک نکته ی اساسی هست و آن اینکه " آیا ما توان مقابله با واقعیت بی پرده را داریم !؟ " البته شکی نیست که انسان ها بسته به ذهنیت و نگاهی که دارند می توانند بخش کوچک و یا بزرگی از خود ( یا دیگران ! ) و رفتارهای خود ( یا دیگران ! ) را ببینند !! و غالبا با آن بخش زیبائی که می بینند به استقبال رابطه ها می روند و رفتارهای اجتماعی را ترتیب می دهند ... ولی یک بخش اعظمی هم هست که بصورت خودآگاه و یا ناخودآگاه جزو واقعیت شخصیتی و اجتماعی انسان هاست !! که بیان آن مستلزم توضیح و تشریح است و چه بسا مردود باشد و مقبول نیافتد و آنها را بهتر است پوشیده نگه داشت !؟ چرا که روابط اجتماعی را بشدت تحت تاثیر قرار داده و متزلزل می کند و در کنار خود برخی منافع را به خطر می اندازد !!


سیاستمداران قشر خاصی هستند که این موضوع را درک کرده اند و همیشه کاری می کنند که صداقت در شعارهایشان باشد و واقعیت های برنامه هایشان نهفته بماند ، تا تضمینی باشد برای ادامه فعالیت هایشان !! و مردم عادی غالبا از این ناحیه ضربه می خورند ، چون شعار زده تر عمل می کنند و فکر می کنند که صداقت باید در راس برنامه هایشان باشند (!) و صداقت را سر سفره ی کسانی می برند که آنها نان شان در تنور دیگری پخته می شود (!) و بعد از مدت کوتاهی به این نتیجه واقعی و نادرست می رسند که " چوب صداقتشان را خورده اند !! "

 

امروز مطلبی در مورد بازی سوئیس و صربستان می خواندم و حواشی سیاسی و اجتماعی عجیب و نهفته ای که در آن بازی بود !! سوئیس سه بازیکن کوزووئی دارد و روی نقش و نگار بدنی و حتی مارک هایی که روی کفش و ... دارند به نوعی به رفتار صربستانی ها و جنایت ها و نسل کشی هایشان دهن کجی می کنند !! از طرفی روس های حاضر در استادیوم طرفدار صربها هستند و شعار برادری با آنها می دهند !! مربی تیم صربستان ادعا می کند که سیاسی تشریف ندارد و وزیر خارجه صربستان بعد از برد مقابل کاستاریکا ، آن را یک انتقام شیرین می خواند !! ؛ بدلیل اینکه کاستاریکا اولین کشوری بود که حاکمیت کوزوو را به رسمیت شناخته بود !! در طول بازی وقتی توپ پای بازیکنان سوئیسی کوزوویی الاصل می افتد ، همه آنها را هو می کنند و در نهایت یکی از آنها ، گل برتری سوئیس را می زند و علامت عقاب که نشان آلبانی تبارهای کوزوو است را با دستانش نشان می دهد و استادیوم را به سکوت وادار می کند !!!

 

واقعیت نهفته در این بازی ها بیانگر یک نکته می تواند باشد و آن اینکه فارغ از شعارهای ورزشی و صلح و ... باید با واقعیت های بدون پرده ی آن مواجه شد !! و بی خود دنبال بازی خوب و فوتبال خوب نبود !! بلکه باید روی نتیجه ها زووم کرد و آنها را در شیپو رکرد ؛ کاری که امروز می بینیم که خیلی ها،  از مجری و کارشناس گرفته تا مسئول و بازیکن به آن مشغول هستند و آن را بعنوان واقعیت این قبیل تجمع ها پذیرفت !!


و مهم تر اینکه ، آن را به صداقت ربط نداد...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد