یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و عبور مگس از کوچه تنهایی ...

 

این روزها دوست دارم مانند برخی مغازه ها برای موبایل و حواشی آن ساعت کاری تنظیم بکنم ؛ بعد از یک عالمه سال که همراه همیشگی من گوشی همراهم بود !! کم کم به این نتیجه می رسم که  فوائدش قلیل و مضراتش کثیر می شود !!

  

 

سالی که گذشت ، سال بدی نبود ؛ نسبت به سالهای قبل !! ولی چندان سال دهان سوزی هم نبود ؛ نسبت به سالهای قبل !! و اگر خود را مصداق آن روایت مشهور بدانیم باید خوشحال باشیم که مغبون بوده ایم (!) هرچند اگر یکی بیاید ترازوی زندگ سنج ما را کالیبره بکند چند قدم از ملعون آن طرف تر می افتیم !! این نشان می دهد که با سپری شدن نیمه آذرماه و رسیدن به آخر پائیز در حال جمع و تفریق جوجه هایم بودم !! جوجه هم جوجه های قدیم ... روند موفقیت های دولت در مهار تورم و شکوفایی اقتصاد و رونق بازار کسب و کار نشان می دهد از سال دیگر ، این حوالی از سال ، باید جوجه تیغی هایمان را بشماریم !! سالی که گذشت ، تقریباً در الافی مطلق بودم و آدم تا الاف نباشد قدر علافی را نمی داند !! 9 ماه انتظار برای تکمیل کتاب پنجم زمان کمی نبود و با اینحال هنوز کمتر از یک چهارم آن نوشته شده است و نیمه کاره روی دسکتاپ رها شده است !!

 

===

 

چند روز پیش وزیر صنایع سرزده آمد و رفت ... البته برکت قدمش به ما رسید و ناگهان روز شنبه ، در یک حرکت غیرمتعارف ، پرداختی های معوقه ی حقوق مهرماه را تسویه کردند !! حالا خوب است در این شهر فقط دو کارخانه دولتی وجود دارد که از شانس بازدید کننده ای در سطح مقام دولتی دیوار به دیوار هستند و نیاز به طی مسافت های زیاد نیست !! ولی این بار انگار قرعه بنام ما نبود و بعد از ظهر بود که فهمیدیم آن طرف فنس ها وزیری آمد و رفت !!!!

 

البته وزیری از این دست نیامدنش بهتر !! وزیری که فلسفه ی حضورش در کابینه را زَبَردست ترین رمال ها و فال بین ها هم تشخیص نداده اند ، در یک مصاحبه ی درپیتی به خبرنگار گفته بود : " ما برای ماشین سازی یک مهلت 5 ساله خواسته ایم تا بازسازی شده و در اوج خودش قرار بگیرد و بعدا اگر لازم شد واگذار شود !! " البته این یک شعار تبلیغاتی برای نماینده ای که کنار دست اش راه می رفت بود والا بقول متولی واگذاری بخش دولتی به بخش خصوصی  ، اگر چنین چیزی باشد دولت باید بصورت پییشنهاد به مجلس بدهد تا نماینده ها تائید و به خصوصی سازی ابلاغ بکنند !! نه اینکه سر کوچه اعلام بکنند تا دل یک عده آدم ساده لوح خوش باشد !!! مانند خبری که پارسال وزیری در ارتباط بازنشستگی با 19 سال سابقه ی سخت و زیان آور و یک سال سابقه ی عادی داده بود و یک سال است قبر امواتش را با این خبر کذایی نورانی نگه داشته است !!!

 


نظرات 1 + ارسال نظر
همسفر دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 12:38

اینروزا هم که موبایل واقعا ....
طفلی همه ی جوونا خودشونم سیم کشی میکنن با موبایلشون و نمیدونن اصلا پاشونو کجا میذارن و کجاها راه میرن .....

چند روز پیش یکی از مدیران تازه دست به موبایل شده (!) سیم کشی کرده بود و داشت توی کارگاه راه میرفت ... گفتم : " ماشالله تو که وضع مالیت خوبه ، بده سیم کشیتو توکار بکنند که توی چشم نزتی !!! "

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد