یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

همگن سازی !!


همگن سازی روشی است که ما در ریخته گری برای ساماندهی تنش و عدم یکنواختی در سختی و ... بکار می بریم ، در جامعه افکار مختلف و متضادی وجود دارد و گاه برداشت های مختلفی نسبت به یک رفتار صورت می گیرد و لازم است تا کسانی که پشت پرده ی افکار هستند آنها را ساماندهی و یک دست سازی بکنند ...

 

 
همگن سازی افکار آدمها نسبت به همگن سازی رفتار و ساختار فلزات خیلی ساده تر است و دلیل آن این است که برای همگن سازی ساختار یک قطعه ؛ آن قطعه همکاری نمی کند بلکه این ما هستیم که باید هزینه بکنیم تا این عمل صورت بگیرد ولی در مورد افکار با یک تلنگر کوچک می توان راه را نشان داد و آن وقت صاحبان افکار خود در رقابتی فشرده و در حالیکه از سر و کول هم بالا می روند از جیب خود هزینه می کنند برای رسیدن به هدفی که منظور نظر صاحب تلنگر بود !!


بزرگی گفته بود: "  هنگامی که مردم آزادند هر کاری دلشان می خواهد بکنند، معمولاً از یکدیگر تقلید می کنند. " ، زمان کمی قدیمیتر مد بود که زندانی ها در اولین وقت فراغتی که دست می داد روی بازو و دست شان یک قلبی ، لنگری ، کبوتری ، بیاد مادری ....

 

چند وقت پیش بود که بدن ورزشکاران تبدیل شد با تابلوهای نقاشی !! اول از اشکال با معنی شروع شده و کم کم رفت روی اشکال فرازمینی و رسید به شعارهای فراانسانی و همینطور دارد پیش می رود !! و کم کم جا کم می آید و روی پسگردن و پیشانی و محوطه هایی از سر که موهایشان بصورت غیرقانونی و بدون مجوز بردداشته شده  و اشکال و حروف جایشان را می گیرد ...کسی که به موهایش رحم نمی کند مطمئنا در اولین فرصتی که بیابد جنگل را هم به قصد ویلا سازی تخریب می کند !!

 

مردم عادی ؛ حالا یکی مثل منِ بدبین ! ؛ در اولین دیدار با این رفتارها بنوعی جبهه گیری منفی کرده و رفتارشان را نکوهش می کند و برخی که زیاده مثبت بین هستند با دیدن آن بیخیال قضیه شده و می گویند بدنِ خودش است ، دارد از هر جایش استفاده می کند !! این برای همه رفتارهای تازه مصداقیت دارد ...

 

در این موارد برای یک رفتار دو دستگی پیش می آید و مخالف و موافق پیدا می شود !! البته این در مورد کسانی است که بنوعی پیشرو هستند ؛ موافق یا مخالف !! و عده ی کثیری تماشاچی تشریف دارند ... در این حالت برخی از منفی بین ها می روند و یکی را که هنوز بر ساز قبلی می کوبد را انتخاب می کنند ؛ مانند لیونل مسی !!! و می گویند : " فلانی ندید بدید است و تازه به پول رسیده و قات زده و ... فلاان بازیکن در اوج شهرت و محبوبیت عین بچه ی آدم است و ... " و بعد که در این مورد قطعنامه صادر کردند یهو می بینند همان بچه مثبت روی دست بقیه زده و جبران مافات می کند در حد اسکار !!

 

بهمین راحتی با داغ کردن برخی نسبت به برخی اشخاص و یهویی سرد کردن آنها ، آنها هم می شوند یکی از موافقین یا خنثی هایی که جیک شان در نمی آید و ... البته به برخی از تریبون دارها هم می گویند ( با زبان پول !! ) که این مورد را شما بیخیال شو و دور و بر این قضیه نپِلِک !!!

 

و کم کم از فلان بازیکن که بموقع جلویش را نگرفته بودند ( به بهانه های خاصی که بدرد عمه شان می خورد !! ) سرایت می کند به سایر بازیکنان که فکر می کنند چی از فلانی کم دارند و چند روز دیگر خواهیم دید مجری های ابرو برداشته تلویزیون آرمی زیرگلویشان هست که نشان فلان گروه خاص است !! و وقتی سین جیم بشوند می گویند این را به اسم دعا به من فروخته اند !!!!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همسفر دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 14:25

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد