یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دولتی که خواهد آمد ...

    

پس از من دولتی آید

که دیگی را که من دادم گرو

تااینکه شلوارم شود آزاد

تا آن را گرو سازم برای رخت فرزندم

که با آنها کوپن هایم شود آزاد ، الی آخر

ز دستان گروگان گیرها - گیرد برای من .

 

 پس از من دولتی آید

که کفشی را که من ده بار تختش را عوض کردم

ز پایم می کند خارج

و کفشی تازه می بخشد به پای من .

 

پس از من دولتی آید

که هر جا ، بر سر هر کوچه ای یک کارخانه

می کند تاسیس

و از ژاپن تمام مردم بیکار آنجا نیز می آیند

و ما هم می کنیم اخراج آنها را

و می بندیم درهای توالت را به روشان

توی مهرآباد.

 

پس از من دولتی آید

که هر ماهی حقوقم را به نرخ ارز آزادی که می دانید پولش را ،

کند پرداخت

و لیکن ، لیک اما من ندارم کم درون خانه ام چیزی

و من اصلا نمی دانم چگونه خرج سازم

پولهایم را

و حتی بانک ها هم پول را از من نمی گیرند

برای آنکه جایی نیست دیگر

در حساب من برای ثبت ارقامش

 

و من مجبور خواهم بود ، پولم را بریزم توی جوب آب

و جوی آب می گیرد

پس از آن شهرداری می کند من را جریمه سخت

و چندین گونی پر اسکناسم می دهد با زور

ولی من می نمایانم شکایت صبح فردایش

و پس فردای آن در یک شب تاریکو ترسکناک

یعنی یک شب سرد زمستانی

یورش آرند ماموران آن با وانتی پر پول

و می ریزند پولان را درون خانه ام

یک فص کتک هم مالیات آن 

 

و من مثل همین حالا ...

به روی تخت بیماری که می بینید می افتم

 

و من مثل همین حالا ...

همانطوری که بابایم به من فرمود

و بایستی شما هم در دمِ آخر

به فرزندان خود گوئید ، می گویم ،

پس از من ... دو ....لت ... ی .......

 

 ( نقل از مجله ی گل آقا ؛ در چند دولت قبلی !! ؛ شعر از ن . شلغم )

نظرات 2 + ارسال نظر
khatere hastam یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 09:08

دادو نظری درباره توافق هسته ای نگفتید.. خیلی دوست دارم نظر شما رو بدونم...
میشه؟؟؟

بنظر من و روژان (!) این مذاکرات به هسته ی ارتباط و آشتی با آمریکا بسیار ربط دارد تا به هسته ی اتم !! و زیاد کش می دهند تا بالاخره باعث آشنایی بیشتر بشود ، یک جلسه هم در آینده در آمریکا برگزار می کنند و ظریف با اوباما یک قهوه می خورد و یکی هم در تهران و جان کری با روحانی یک آش رشته می خورد و همینجور ما یک دختر از آنها می گیریم و آنها یک عروس از ما می برند و .......

khatere hastam یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 19:25

به به بسیار هم عالی.. ممنون از بیان نظرتون که بسیار جامع و کامل و مختصر بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد