یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

انصاف


دیشب مهمان بودم ،‌ این فوتورافچی انگار چیزیش می شود که هی پاپیچ من می شود و مرا مجبور میکند دست از بازی با فوتوچه کشیده و به او گیر بدهم !! فوتوچه هم که یک تنه چند نفر را دربست در اختیار گرفته بود و از خستگی داشت از هوش می رفت ولی ول کن معامله نبود ...

  

شب بعد از کلی این پا و آن پا کردن و استخاره و ... تکلیفم برای رفتن معلوم شد و قسمتی از راه را پیاده رفتم تا قدمی زده باشم ، بعد از آن افتادم توی هچل !! ماشین خالی گیرم نیامد ، چیزی حدود 40 دقیقه توی خیابان معطل ماندم و سرما هم کم کم داشت چانه ام را از کار می انداخت ، یکی دو مسیر کوتاه را دوباره پیاده رفتم و بالاخره یک تاکسی خالی که از روبرو می رفت که دست و پا تکان دادم و دور زد آمد طرف من !!


- " من می خواهم ... جا بروم "


- " چند می دهی !؟ "


- " راضی کردن تو کار سختی نباید باشد !! "


در را باز کرده و نشستم ، توی این قبیل کارها و قرار دادن مردم در ته مانده ی انصافشان خبره هستم ، می دانستم تا پیاده شوم صد تا مبلغ از نظر گذرانده بود و از طرف من چانه زده بود و مبلغ را کم کرده بود و ... سی چهل متر مانده به مجتمع ؛


- " چند باید تقدیم کنم ؟ "


- " هر چی دوست داری ؟ "


- " این روش جدید برای نرخ کرایه است !؟ "


- " ببین هر چی داری ( این اصطلاح را زمانی می گفتند که منظور چقدر پول خرد داری بده !!  ) "

منهم دست در جیبم کرده ، کیفم را درآورده و تمام اسکناس ها را درآورده و به او دادم ، بنده خدا بقول دوستم بعداز 10 - 12 ساعت چانه زدن سر دویست تومان و سیصد تومان ، حالا گیر یک نفر افتاده بود که دلخوشی را بهر قیمت خریدار بود !!


- " اینهمه را برای چی دادید ؟ "


- " مگر نگفتی هر چی داری !؟ کارت بانکی هم بدهم !!؟ "


خندید و پولهایم را برگرداند و همه اش 4هزار کم کرد ...


مردم را بدون استرس به حال خودشان رها بکنید ، منصفانه تر رفتار می کنند !!

 


نظرات 2 + ارسال نظر
همطاف یلنیز یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 20:55 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
خداوندگار شما را برای فوتورافچی و ایشان را برای شما حفظ کناد...
و
شکر، کیف و جیب شما پر است و خیالی نیست برای بی ماشینی تان و هروقت اراده کنید (البته با کمی دردسر پیاده روی و انتظار و سایر) سواره می شوید. منتهی همطاف چه کند که نه ماشین دارد نه پول کرایه تاکسی

سلام
.
شکرخدا ...
خیلی ها همه چیز دارند و جایی ندارند !! (‌یعنی جایی برای رفتن باقی نگذاشته اند !!‌)‌
کیف من پر نیست ولی با آن هم می شود خوش بود !! (‌کِیفِ خوش از کیفِ‌ خوش بهتر است !‌)‌ بی ماشینی زیاد هم بد نیست و اگر باشد خوبتر است

khatere hastam شنبه 27 دی 1393 ساعت 22:58

اما دادو همه جا هم این راه حل جواب نمیده هااااااا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد