یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

من در روز روشن !!


این هفته هم عینهو خارجکی ها ویکند داشتیم ، خدا عمر بدهد اندازه ی چی (!) به این مدیرعامل جدید که از خیر تولید در روزهای تعطیل گذشته است و باعث شده است تا شهر را نه در زیر نور چراغ که در روشنایی آفتاب ببینیم ...

 

 

دیروز رفتم و کارت ملی هوشمندم را گرفتم ، نمی دانم آیا در بین طراحان و متولیان این امر یکی نبوده که تمام شده ی آن را بدست گرفته و نه بصورت کارشناسی بلکه کمی هوشمندانه نگاه بکند و از چند ایراد خیلی بزرگ و زننده ی آن حداقل سه مورد را رفع نماید !!


اول اینکه حداقل سه مورد لفظ جلاله ی الله روی آن وجود دارد ، روزگاری در این مملکت یا از بی حرفی بود و یا اینکه از روی اولویت بود (!!؟؟) توی هر اتاقی در ادارات ، نبودن پاکت مخصوص جمع آوری کلمات متبرکه که از روی نامه های باطله جدا می شد ، یک بزه محسوب می شد در حد گناهان کبیره !!! حالا روی کارت شناسایی که همیشه باید همراه آدم باید چه در بیت الملاء و چه در بیت الخلاء (!!) سه تا لفظ الله را توی یک کارت چپانده اند که مثلا چه شود !!! یک آرم در گوشه ی راست کارت ، یک پرچم در گوشه ی چپ و بدبختی طراح اینکه زیر عکس بدون اینکه معنی و جذابیتی داشته باشد کلمه الله اکبر درج شده است و پشت کارت بدون اینکه توجیهی داشته باشد در زیر یک هشدار امنیتی امضای روح الله الموسوی الخمینی درج شده است ... حالا بگذریم از طرح های پشت زمینه که حرم رضوی است و آرامگاه حافظ !!


حالا اینکه طراح و تئوریسین کارت چه توجیهی بکند شما بعنوان یکی از افرادی که کارت را در دست دارید چه فکری می کنید ؛ من که می گویم طرف هول شده بود !!


http://s5.picofile.com/file/8141526376/IMG_20140919_092646.jpg


http://s5.picofile.com/file/8141526384/IMG_20140919_092658.jpg


دیروز هر کس از من می پرسید چه خبر ؟ جواب می دادم : " الحمدلله همه چیزم هوشمند شده غیر از خودم !! "

 

===


نمیری شهریار از شعر شیرین روان گفتم

که از آب بقــــــا جویند عمـــر جاودانی را


دیروز سالروز درگذشت سید محمدحسین شهریار بود !! و روز ملی شعر و ..... سر راهم سری به فوتورافچی زدم و مهمان هم داشت و گپ می زدند در حد خانه براندازی !! ( صمیمیت زمانی که دو نفر نشسته باشند و آزادانه پشت سر کسی که در مخالفتش مشترک هستند ، از هر دری حرف بزنند در میزان بالایی تولید می شود !! )


از فوتورافچی پرسیدم : " برای مراسم بزرگداشت شهریار رفته بودی !؟ " جواب داد : " نه ... " گفتم : " شما هنر را به شرط متولی بودن دوست دارید و همیشه می خواهید از روی سن مراسم را ببینید و اگر به روی سن شما را راه ندهند نمی توانید مثل یک آدم معمولی از پائین سن در مراسم حضور داشته باشید !!! شایداز روی سن خودتان را مهم ببینید ولی هر از گاهی بیائید از پائین سن به خودتان نگاه بکنید تا ببینید چگونه دیده می شوید !!! "


بعد پشت سر من حرف درمی آورند که زبانت تند است !!


===


دیشب برای برادرزاده مراسم توامان تولد و قبولی در دانشگاه گرفته بودند !! توفیقی شد تا چند ساعتی لودگی کرده و خاطر فامیل را منبسط کنیم !!


بازی والیبال ایران و فرانسه را هم در یک تی وی چهل و چند اینچی دیدیم !! تی وی خانه ی ما آنقدر کوچک است که موقع تماشا مانند نماز جماعت که یک مکبر می گذارند برای اطلاع پسنمازها از حرکت پیشنماز (!) ، باید یکی جلوتر بنشیند تا امتیاز تیم ها را ببیند و خبر بدهد و همچنین اطلاعات دیگر را !!!!


بازی خوبی بود و رعایت حق الناس از در و دیوار می بارید !! بعد از اینکه صعود فرانسه بعنوان تیم اول گروه مسجل شد بازی صورت تشریفاتی گرفت و تیم دوم ایران وارد بازی شد تا در گیم پنجم بازی تمام شود و بعد بروید بگوئید فرانسه اِله هست و بِله هست !!! بزرگواری در چنین سطحی از مسابقات کار آنها شاید باشد ولی عمرا کار ما نیست !!!

 

نظرات 4 + ارسال نظر
khatere hastam جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 11:56 http://mahkoomin.blogsky.com

سلام
جریان این کارت ملی هوشمند چیه؟؟؟ ما یه کارت ملی چند سال پیش بهمون دادن که الان دو سه سالی میشه تاریخ مصرفشم گذشته (همون تاریخ اعتبارش) و اصلا نمیدونم باید کجا برم و آیا اگه برم همون جایی که نمیدونم کجاست آیا عوضش میکنن یا نه .. حالا هم که کارت ملی هوشمند رو از شما شنیدم این چه صیغه ایه و آیا با اون یکی فرق داره اصلا نمیدونم...

سلام
خوش آمدید
کارت هوشمند جایگزین کارت ملی می شود ... ولی فعلا به کسانیکه برای تعویض کارت ملی قبلیشان بهانه دارند عوض می کنند و قبلی ها تا 94 اعتبار دارند
کارت هوشمند ایشالا بزودی جایگزین و مادر همه ی کارتها خواهد شد ،‌مثل آمریکا

همسفر جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 23:50

ایشالا خدا بزودی عمرشو کوتاه کنه ..

روزگار نامرادی را یا عوامل روزگار نامرادی را !؟

همسفر شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 00:39

هر جفتشو ... بیشتر عواملشو ...
تیککککه میندازین ؟؟

نه ... داشتم دعا را تشدید می کردم !!

همسفر شنبه 29 شهریور 1393 ساعت 01:05

پس آمینش یادتون نره لطفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد