یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

نکو بداریم ...


دیروز تمام وقت در خانه پشت کامپیوتر بودم و روی یک بروشور کار می کردم ، هر کسی می تواند طراحی بکند ولی طراح کار را زودتر تمام می کند ، برای همین است که می گویند باید کار را به کاردان سپرد والا هر کسی می تواند هر کاری را انجام بدهد با صرف وقت و هزینه ی بیشتر ...

 

 

عصر در خانه بودم که اس ام اس آمد که برای شام می آیند دنبالم تا برویم یکی از پارکها دورهم باشیم ... رفتیم پارک مینیاتور ، دوستان هم بودند و کمی حرف زدیم و کمی با بچه ها روی سر و کول هم پریدیم و خوش گذشت ...


صبح در کارخانه یکی دو تا پرینت از بروشوری که تهیه کرده بودم گرفتم و تا زدم و برش هایش را بصورت دستی دادم و یک نفس راحت کشیدم ، کار که تمام می شود و بصورت نهایی مقابل چشمان آدم قرار می گیرد تمام خستگی تلاش از بین می رود ، دقیقا مثل اینکه خسته و کوفته به قله رسیده باشی ، ناگهان همه ی خستگی ها از بین می رود ولی وقتی آدم کمی مانده به قله برمی گردد ( البته ناخواسته ، چون برخی اوقات بازگشت خودخواسته لذتی بیشترتر دارد !! ) انگار خستگی هایش را با خود به خانه می آورد !!


===


امروز آغاز " هفته ی نکوداشت تبریز " است ... 22 تا 27 شهریور را چنین نامیده اند و در و دیوار شهر را با شعرهای شهریار در مورد تبریز پر کرده اند ، استاد شهریار که انتهای " هفته نکوداشت تبریز " به سالروز درگذشت اش ختم می شود ، چهار بیت معروف در مورد شهر تبریز دارد که از زمانهای دور در چهار ورودی شهر آنها را نصب کرده اند !!


*

شهر تبریز چهار دروازه دارد و بر هر دروازه تابلویی نصب شده و اشعار زیر در آن تابلوها نوشته شده است که توجه مسافران را به خود جلب می کند. 
 
 
ورود:
شهر تبریز است مشکین مرز و بوم
کـــــوی شمس و کعبه ی ملای روم
 
خروج:
گر  هوای  کعبه  داری  یا  که دیر
کاروانا رو  که  آبشخور   بخیــــــر
 
 
ورود :
شهر   تبریز   است  و  پیر روزگار
سر گذشت او بهیـــن آمــــــوزگار
 
خروج:
ای که رخت  از خانه بیرونت فتاد
همت  پاکان  به  همـــراه  تو باد
 
 
ورود:
شهر تبریز است و مهد انقلاب
آشیان شیر و شاهین و عقاب
 
خروج:
به مهر ارقدم می نهی یا به خشم
برو ای مســـــــافر  قدم روی چشم
 
 
ورود :
شهر تبریزاست و جان قربان جانان می کند
سرمه چشم از غبار کفش مهمان می کند
 

خروج:

ای که بار از شهر  جانان  بسته ای

بار خود با رشته ی جــان بسته ای

 

نظرات 4 + ارسال نظر
جیکوب شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 23:48 http://shady-chertopert.blogspot.com/

سلام دادو دارم سریال جدید the leftovers رو میبینم خیلی یادت کردم حتما ببین فکر میکنم خوشت بیاد

سلام
احوال جیکوب جان ...
مگر اینکه صاعقه ای ، برقی چیزی بزند تا من دوباره بیافتم روی مود سریال دیدن !!
مرسی که بیادم بودی

جیکوب شنبه 22 شهریور 1393 ساعت 23:57 http://shady-chertopert.blogspot.com/

کارگردانش کارگردان لاسته دیمون لیندلوف واسه این گفتم به یاد قدیما

واحه یکشنبه 23 شهریور 1393 ساعت 09:27

سلام
هفته ی نکو داشت تبریز؟چقدر خوب!
مبارک باشه این هفته..شهرتون بی تب و بی لرز باشه همیشه..

سلام
تقلید خوب از کارهای خوب دشمنان !!

ت یکشنبه 23 شهریور 1393 ساعت 11:59

یاد lost بخیر، هنوزم داری مجموعه شو دادو؟

بله ... البته شاید بعضی قسمتها نباشند ( چون دانلودی هم تماشا می کردم !! )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد