یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تخنولوجی ...


100 عکس را انتخاب کرده بودم و برای چاپ آماده که یادم افتاد باید اندازه را خودم تنظیم کنم که محتاج و منت کش چاپگر نباشم ، بسکه عکس برای چاپ نمی دهیم آدم یادش می رود که جریان چاپ از چه قراری است !!

  

قبل ترها چه تبلیغاتی می شد برای چاپ عکس ، چاپ عکس در 17 دقیقه !! یادم می آید در اصفهان یک حلقه را تمام کردم و بردم دادم چاپ زدند و دوباره یک فیلم دیگر روی دوربین انداختم ، حالا به لطف دنیای جیجیتال در ه رددر صدها عکس می رود روی یک تراشه قرار می گیرد و آدم دلش خوش است به آرشیوی که دیگر فرصتی برای بازبینی اش نیست ...


کار را تمام کردم و بعد از ظهر صبرم ته کشید و ساعت 17 از کارخانه زدم بیرون و یک راست رفتم لابراتواری که آشنای کوه است و بنوعی پیشکسوت ... عکس ها را دادم و نیم نگاهی کرد و گفت : " کیفیت بعضی ها خوب نیست !! " گفتم : " برای اینکه از هر نوع قماشی توی عکس ها وجود دارد !! " از موبایل هایی که 1.3 بودند تا 41 !! و دوربین های مختلف ماقبل آماتوری و حرفه ای دوستان !!


ساعت را نگاه کردم و دقیقا هفت دقیقه بعد عکس ها توی پاکت و مقابلم بودند ...


اگر عکس های علم کوه را روی فلش داشتم حتما دو تا عکس سایز بزرگ هم چاپ می کردم ولی حیف که نبود ...


آلبوم حالا در خانه حاضر شده است و همینطوی اش هم کلی دیدن دارد .

 

نظرات 4 + ارسال نظر
ت دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 08:25

عکس را باید توی آلبوم دید، کتاب را باید روی کاغذ خواند، دوست را باید روی به روی دید

آدم با دشمن رو به رو بنشیند دوست می شود ... !! ( در حاشیه ی 5 + 1 )

واحه دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 09:53

سلام
مبارک باشه چاپ عکسهاتون..امیدوارم خاطرات خوشی همراهشون باشه.من قبل تر ها خیلی عکس میگرفتم از خودم و دخترم بیشتر..ولی نمیدونم چرا دنیای این روزای من هیچ انگیزه ای واسه حتا عوض کردن گوشی 7 ساله م نمیده..

سلام
انگیزه را باید خودتان تولید کنید ؛ منت روزگار را هم نباید بکشید ...

واحه دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 09:53

تخنولوجی یعنی چی؟

سلام
یک جور تکنولوژی محسوب می شود ...

وحید دوشنبه 17 شهریور 1393 ساعت 21:12

خاطرات همیشه با ماست ، در هر مکانی و هر زمانی امکان خودنمائی دارند.
گاهی وزش یک نسیم ، عبور یک ماشین ، بارش یک رگبار ، شکل خاص یک ابر ، دیدن یک نفر ، شنیدن یک صدا و ... باعث هجوم بی امان موج عظیمی از خاطرات می شود و گاه تا ساعت ها تمامی فکر و ذهن ات را درگیر می کنند و وقتی از دستشان خلاصی می یابی که مات و مبهوت در حالتی نیمه هوشیار معلق هستی در زمان ...
اما عکس ... ، بهترین روش مرور خاطرات است ، دوستی (مرحوم) داشتم که می گفت : "عکس یعنی انجماد زمان در مکانی خاص" و به نظر من کار بسیار خوبی کرده اید که عکس هایتان را چاپ کرده اید.
مبارکه آلبومتون و خیلی دلم میخواد ببینمش.

البته که آلبوم زیبایی شده است (‌چون اکثرا عکس خودم هستند و کار دوستانم !! )
این عکس ها را جوری انتخاب کرده ام که فقط در طول زمان مرا جابجا می کنند و از آن دسته عکس هایی که خود آدم را جابجا می کنند نیستند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد