یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

حاج بک ...


برای شما هم پیش آمده است که یک کلمه را وقتی می شنوید هم آوا با آن یک عبارتی توی ذهنتان حک می شود و همیشه با شنیدن آن کلمه ، در کنار معنی صحیح همان خاطره هم برایتان تداعی می شود و براحتی و بدون اینکه فراموش بشود در حافظه تان جا خوش می کند !!

  

البته این موضوع با غلط شنیدن و تکرار غلط یک کلمه و مفهوم فرق دارد ، مثل خیلی ها که برخی اسامی را غلط یاد می گیرند و بکار می برند ( مثل واژه ی موند بالا ؛ روند بالا !! یا قسمت هایی از ترانه ها و آوازها که شبیه سازی ذهنی می شود !! ) 


داستان هاچ بک من هم همینطوری است ، وقتی کلمه ی هاچ بک را بشنوم ، یاد حاج بک می افتم و می گویم " از مکه برگشته !! " یکبار هم توی خیابان از رفیقم پرسیدم این از مکه برگشته ها چندند !؟ بنده خدا چند دقیقه برقش رفته بود و به هر چیزی فکر کرده بود جز هاچ بک !!!


توی خیابان های تبریز اخیرا دیدن ماشین های عجیب و غریب عادی شده است ، خیابان هایی که زمانی جز پیکان و فولکس و بنز 220 حاجی بازاری ها و شورلت های پیشه وران و چند قلم ماشین فکسنی چیزی ندیده بود ، حالا مورد تاخت و تاز انواعی از ماشین های آمریکایی شده است که پشت فرمان هر کدام یک راننده فرمول یک نشسته است !! و گاه با چنان غرشی از جا کنده می شوند که انگار چه خبر است !! 


با دوستم در حال خیابان-گزی بودیم و یک ماشین بغلمان ایستاده بود ؛ خیلی به چشمم نابلد آمد ، با خودم فکر کردم شاید اینهم از ماشینهای منطقه ی آزاد است ، ولی شبیه هیچی نبود !! از دوستم که یک ماشین شناس در حد فوق کارشناس است پرسیدم : " این ماشین عجیبو غریب دیگه چیه !؟ " گفت : " اینها هاچ بک مگان هستند !! " گفتم : " فکر کردم پراید لیموزین  هستند !!! " 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
همطاف یلنیز دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 10:54

سلام سلام
گویا ددرتان حتمی شد
ان شاءالله خیر است و با دست پر عکس بر می گردید
.
همان جریان وصف العیش و ...

سلام
امروز صبح "‌علم بک "‌کردم ...

واحه چهارشنبه 15 مرداد 1393 ساعت 11:58

سلام
پراید لیموزین...سعی میکنم چند بار تکرارش کنم تا ملکه ذهنم بشه...پس هاچ بک مگان هم اومده..ما که ندیدیم

از قرار معلوم هاچ بک مگان بدلیل اینکه شیشه عقبش ایمنی و استحکام لازم را نداشت زیاد مشتری ندارد ، بجز همان هایی که ابتدای کار سرشان کلاه رفته !

khatere hastam پنج‌شنبه 16 مرداد 1393 ساعت 18:15

شما بالاخره ماشین خریدید یا نه؟؟

سپردم به مردم و مردم هم که ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد