یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تمرین صرفه جویی در مصرف آب


ماه رمضان نشان داده که هر دلخوشیی نمی تواند در جابجایی های زمان های پرت زیاد زندگی نقش خودش را حفظ بکند ، جابجایی خواب و افزوده شدن برنامه کوهنوردی شبانه ، زمان و حوصله ی وبلاگ نویسی را کلا بیرنگ کرده است !! مطلب برای درج کردن هست ولی به زمان هایی می خورد که حالش نیست ...

 

 

امشب کوه نرفتم ، باید می رفتم نی نی دیدنی ، بجای عکاسی در کوه این بار از اجتماع نی نی ها عکس می گرفتم !! شب هم به خانه نرسیده همه عکس ها را از طریق وایبر می فرستم برای دوستان دور از دست و کلا از تکنولوژی استفاده بهینه می کنم ...


جمعمان جور بود و برای همین برنامه ی کوه را کنسل کردم ، مهمانی هم دعوت بودم و طبق معمول نرفتم ...


و از این طرف هم که آلمان داشت فوتبال منطقی و شطرنجی اش را بازی می کرد ، و بدتر از آن بوی پیاز داغی که از طبقه اول توی ساختمان پیچیده بود ، این همسایه ی پائینی اگر در این حوالی فوت بکند مطمئنا از نفرین های من خواهد بود !! و فرانسه هم به خانه برگشت تا دل بچه های تیم ملی ایران به حذف گزینه های برتر خوش باشد و خودشان را در غم آنها شریک بدانند ؛ 


اس ام اس آمد که آقای مایلی کهن هم گفته بوده که : " اگر بجای کی روش ، عباس آقا هم رهبری تیم ملی را بعهده داشت همین نتیجه بدست می آمد و تیم ایران در گروهش چهارم می شد !!! " 


از طرفی والیبال هم بازی می کردند در حد تهوع آور و گزارشگر هم که دلش به صعود خوش بود هی می گفت که به دلیل اینکه تیم صعود کرده است بچه های تیم بازی را جدی نگرفته اند ... تصاویری هم که ما می دیدیم غالبا حرکت آهسته های صحنه های قبل بود و واقعا ما برای حضور در سطوح بالای دنیا چقدر باید مشکل داشته باشیم !!! این دخترهای دستمال بدست وسط میدان هم که شکر خدا چیزی تنشان نبود و هنوز توپ به زمین نرسیده کارگردان پخش تصویر را قطع می کرد و می رفت به گیم های قبلی و یکی دو تا صحنه ی تکراری و سقف سالن و پرچم های بالای ورزشگاه و ...


و خلاصه اینکه امشب در زمینه ی ورزش بجز برد برزیل هیچ چیزی لذت بخش نبود !! بعد از گل دوم برزیل رعد و برق هم شروع شد و باران هم آمد ولی اینکه آن مرد هم در باران آمد یا نه خبر ندارم ... 


===


دو روز است که دارم تمرین صرفه جویی در مصرف آب می کنم ، ذاتا خانواده ی ما در مورد آب خیلی کم مصرف تشریف دارد ولی با این حال با کمی توجه می شود از آب زیادی که هدر می رود جلوگیری کرد ، دوست ندارم خودم را گول بزنم که مثلا 100لیتری که من صرفه جویی می کنم برود به جایی که آب ندارد ؛ چون مقدار هرز رفت آب در سیستم پخش و انتقال بمراتب بیشتر از مصرف اضافه ی ملت شریف است و اگر سرانه ی آب مصرفی ما بالاست بخاطر این است که هرزرفت آب در شبکه ی بی در و پیکر را هم روی جمعیت سرشکن می کنند !! دقیقا مثل برق که تا از نیروگاه و سد به در خانه ها برسد بالای 35% آن پِرت می شود !!


با این حال از نظر شخصیتی و برای خود آدم خیلی خوب است تا حواسش به مصرف آبی که می کند باشد ، در همین زمینه یک شعری از سعدی هم یادم آمد که گفته بود


تو در کنار فراتی ندانی این معنی


به راه بادیه دانند قــــــدر آب زلال

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد