یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

شبهای بعد از افطاری ...


دیروز بلاک اسکای رفته بود روی مود شرمندگی و رفع اشکال سیستم باعث شد تا دسترسی به وبلاگ نداشته باشم ، البته بعدازظهر وبلاگ باز می شد ولی صفحه ی اصلی هنوز رفع اشکال نشده بود ...

 

 

بعد از ظهرها مثل سالهای قبل اضافه کار نمی مانم و ظهر می روم تا اگر مورد خاصی نبوده باشد برنامه ی خوابم را عوض بکنم ، بدلیل کوتاه بودن زمان بین افطاری و سحری و پرترافیک بودن ، زمان خواب را به بین ظهر تا عصر انتقال می دهم و شبها در نقش شب پره ظاهر می شوم !!


دیروز حوالی ساعت 15 خوابیدم و ساعت 18 بود که با سر و صدای باران شدید و رعد و برق و طوفانی که همه جا را بهم یم زد بیدار شدم ، حدود نیم ساعتی باران بارید ، آنهم از نوع عصبانی ؛ بقول شاعر لاابالی : " آسوده منم که خر ندارم     از قیمت جو خبر ندارم " ، باران هم که می بارد من فقط باران را می بینم و ا زتماشایش خوشبحال می شوم ، نه خرمنی دارم که بفکر خیس خوردن گندم هایش باشم و نه درختی که نگران میوه هایش باشم ... بارانی که آمدن و نیامدنش در قیمت ها تاثیری ندارد و فقط سطح درآمد روستایی را تغییر می دهد که موتور سوار بشود یا زانتیا (!!!) من چرا لذت تماشایش را به پای فکرهای مختلف زهرمار بکنم !!!!!


بعد از بیدارشدن ، تصمیم گرفتم قبل از افطار بروم کمی قدم بزنم ... قدم زدن قبل از افطار می تواند باندازه ی دویدن در روزهای معمولی باشد ، یک ساعتی که قدم زده بودم یادم افتاد که بازی هلند و مکزیک را نشان خواهد داد و بازی خوبی خواهد بود ، برای همین به خانه برگشتم و یادم رفت برای گربه ها سنگدان بخرم !! ( گاهی اوقات در کارخانه زنگ می زنم و از همکارانی که بصورت شیفتی می آیند می خواهم که سر راهشان برای گربه ها سنگدان مرغ بخرند ، اتفاق می افتد که همکاری می آید و می گوید پیدا نکردم یا یادم رفت و ... ، آن وقت یکی از گربه ها را نشان می دهم و می گویم این توضیحاتی که به من دادی را به آن گربه بده !! ) خلاصه اینکه خانه که رسیدم دیدم توپها رفته اند بالای هم و تورها رفتند توی هم ؛ والیبال ایران و لهستان را پخش می کرد و از قرار معلوم در شبکه ی ورزش فوتبال را نشان می داد !! رفتم سراغ شبکه ورزش و دیدم سیگنال ندارد و فقط صدای گزارشگر و بازی را پخش می کند ، کمی والیبال تماشا کردم .


بعداز افطار قرار بود بروم کوه ، یکی از آشنایان که پدر دوستان محسوب شده و خودش فایل جداگانه ی دوستی هم دارد تمس گرفت که شب اول را باهم باشیم ، از طرفی هم نمی خواست که تماشای والیبال را از دست بدهد ، خلاصه اینکه با کمی تاخیر رفتیم کوه ، عصر باران باریده بود و بهمین دلیل خیلی ها نیامده بودند ، بدلیل اینکه ساختار کوه رسی است ، گِلِ با محبت و  گیرایی دارد و تا مدتها خودش را روی لباس و کفش نگه می دارد !!! از طرفی هم باد می وزید ... اخبار هواشناسی می گفت که در شمالغرب باران گزراش شده و در جنوب شرق باد شدید ؛ در تبریز هم باد شدید داشتیم و هم باران شدید !!


بالای کوه خیلی خلوت بود ، چند نفری هم آمده بودند و کمی نشستیم و زولبیا و بامیه ای که آورده بودیم را خوردیم و چایی هم که قسمتی از مراسم پر فیض کوهنوردی بعد از افطار ماست !!! مسجد بالای کوه بسته بود ، یک بوفه ای هم در آنجا بود که زیرنظر هیئت کوهنوردی بود که آن هم بسته بود ، گفتند اوقاف این قسمت را از دست آنها گرفته است و برای کوهنوردی جای دیگری را در نظر گرفته اند ... شب خلوت و خوبی بود ، برای انجام برخی کارها کمی همت لازم است و برای انجام ندادنش تا بخواهی بهانه وجود دارد !!

 

چند تا عکس با هوآوی گرفتم تا شب با وایبر برای بچه های همنوردم که ترکیه هستند بفرستم ، بعد دیدم حال نمی دهند ، چند تا عکس هم با نوکیا گرفتم و همه چیز درست شد ... دو تا نازی هم با یک پسر آمده بودند که خواستند از آنها یک عکس یادگاری با موبایلشان بگیرم ، چیز خوبی از آب درنیامد ولی خودشان که راضی بودند ، خواستم یک عکس با نوکیا بگیرم و برای گوشی شان بلوتوث بکنم تا ببینند برای چه عکسی باید راضی باشند ولی بی خیال شدم !!


 

نظرات 3 + ارسال نظر
ستاره کویر دوشنبه 9 تیر 1393 ساعت 10:38 http://hadiseashna.blogsky.com

آنگاه که خدا را می‌خوانید از هرچه غیر دوست بریده و تنها به خدایتان متوسّل شوید که او تنها پناهگاه و تنها یاری‌دهنده است و شما را به وقت نیاز به آنچه که از صمیم قلب از وی درخواست کرده‌اید، یاری خواهد داد.
بدانید خداوند تنها پشتیبان، تنها یاور و تنها تکیه‌گاه شماست و چنانچه بتوانید به انسانی تکیه کنید و او را مبنا و یاور خود قرار دهید، آن انسان نیز از طرف پروردگار برای یاری و یا هدایت شما برگزیده شده‌است. پس بیاموزید که همواره نیازهایتان را از پروردگارتان جویا شوید و او را بخوانید و چون چنین کنید خداوند خود در مواقع مقتضی آنچه را بدان نیازمندید برایتان مهیّا نموده‌است و شما را به آن سو سوق خواهد داد.
نیروهایتان را به سمت خواسته‌هایتان متمرکز کنید؛ افکارتان را به آن سو جهت دهید؛ اهدافتان را در آن جهت تنظیم کنید؛ تلاش‌هایتان را بر آن اساس دسته‌بندی کنید و آنگاه برکات الهی که نشأت‌گرفته از خواست شما، نیاز شما و انرژی مثبت شماست به سوی شما سرازیر شده و شما را در جهت نیل به هدفتان یاری خواهد داد.

khatere hastam دوشنبه 9 تیر 1393 ساعت 17:53

دادو میشه از کوه و کوهنوردی شب های ماه رمضانتون عکس بگیرید اینجا بذارید؟

میگیرم ایشالا ...

khatere hastam دوشنبه 9 تیر 1393 ساعت 19:56

پس منتظریـــــــــــــم (گـــــــــــل)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد