یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تعویض می شویم ...

 

برای امروز مرخصی رد کردم ... 

 

چند روزی بود که در فکر تعویض و یا بهتر بگویم تبدیل برگ پایان خدمتی بودم که قبل از سربازی خیلی مهم بود و بعد از سربازی بیست و چند سال خاک خورده و انگار برای جبران کسر بودجه دوباره رو دور رواج افتاده و نان شب را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد  !!! 

 

قبل از اقدام به تعویض ، تصمیم گرفتم تا ابتدا شناسنامه را تازه کرده و بعد کارت ملی را هوشمند بکنم و  در ادامه بروم سراغ پایان خدمت ... 

 

امروز باتفاق فوتورافچی رفتیم ثبت احوال  ، فرم ها را پر کرده و مابین چند باجه پاسکاری شدیم ، زیاد شلوغ نبود و خوب پیش می رفتیم ، آخر سر یک فرم دادند و باید مشخصات پر می کردیم ، کارت ملی پدر و مادر را هم می خواست ، حالا چرائیش را نمی دانستیم ، گفتم پدرم مرحوم شده و من باید از کجا بیاورم و طرف کوتاه آمد و گفت شماره ملی مادرتان را بنویسید ، حالا پیدا کردم مادر در شهر و فرستادن به خانه و ... و کارمان تمام شد ... 

 

سر راه خانه یک دفتر پیشخوان ثبت احوال بود و رفتم تا سوال بکنم که چی برای تعویض کارت ملی نیاز است ، یک کاغذی روی دیوار بود و آدرس اینترنتی ثبت احوال ... با موبایل یک عکس از نوشته ی دیوار گرفته و به خانه آمدم تا بصورت ثبت اینترنتی اقدام بکنم ...  

 

یک نکته جالب که برایم تازگی داشت اینکه الزام برای پر کردن مشخصات این بار روی اسم مادر بود و از قرار معلوم در دولت جدید مانند هلند و برخی کشورهای مادرسالار منبعد با اسم مادر شناخته خواهیم شد !! 

  

=== 

 

مادرم گیر داده است که یکی را دیده است و پسند کرده است و صدالبته قبل از من به شونصد نفر گفته و بعد از همه به من می گوید !!! حالا فکر کنید نوه ها زنگ زده اسم زن عمویشان را پرس و جو می کنند !!! 

 

مادرم می گوید : " حداقل بخاطر دل نوه ها ازدواج کن !!! " 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
همطاف یلنیز سه‌شنبه 15 بهمن 1392 ساعت 20:43 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
اول از آخر: پس بزنیم اون دست قشنگه رو؟

چرت و پرت چهارشنبه 16 بهمن 1392 ساعت 19:03 http://shady-chertopert.blogspot.com/

دادو برو ببینش لااقل یه وخ دیدی مهرش به دلت افتاد ، تنهایی خیلی سخته دادو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد