یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دلخوشکی ها ...


برای خوش بودن نیاز به انتظار نیست ، باید با اتفاقات پیرامون زندگی کرد و از انرژی های مختلفی که در حاشیه ی اتفاقات بوجود می آید برای دلخوشی بهانه و انرژی ساخت ...

 
باتفاق یکی از همکاران در حال رتق و فتق امور بودیم و سه سون زمین را به آسمان کوک زدیم ، در همین موقع یکی از همکاران سر رسید و بدون اینکه بداند ما از کجا بحث مان شروع شده و چرا به این جاهای باریک کشیده شروع کرد به نظر دادن و نتیجه گرفتن و ... ( کاری که معمولا در کشور ما در هر سطحی وجود دارد !!) و بعد از نتیجه گیری راهکار هم داد که آدم باید کاری و راهی را که انتخاب کرده با سرعت پیش ببرد تا به هدفش برسد ، این وسط زیاد به حرف این و آن گوش دادن و به خوب و بد فکر کردن سرعت حرکت را می گیرد و ...
در همان لحظه برای من اس ام اس آمد و در حالیکه می خندیدم مشغول خواندن اس ام اس شدم ، همان همکار دوم که نمی دانست به حرف او می خندم یا به اس ام اس ، پرسید : " چه خبر است ؟ جوک جدید زده اند !؟ " گفتم : " خبر تازه ای نیست ، جوکش هم تازه نیست !! " بعد از اینکه او رفت اس ام اس را به همکار اولی نشان دادم ، برایم فال حافظ دیجیتالی آمده بود با این مضمون که :
" تو پنداری که بدگو رفت و جان برد     /    حسابش با کرام الکاتبین است "
و گفتم : " اینجا اگر حافظ بجای بدگو ، بدکار می گفت خیلی مناسب حال حرف های ما بود ، آدم با دلخوشی های کوچک خوش باشد بهتر است از دلخوشی های بزرگ ، چون دلخوشی های بزرگ یک رونوشت اش به کرام الکاتبین می رود و کار را سخت میکند !! "
===
دو نفر از همکاران برای بردن شیر کارگاه شان در محوطه بودند و اتاق مربوطه بسته بود ، باتفاق هم آمدیم داخا ساختمان اداری تا ببینند کجا رفته است ، یکی از آنها به من گفت : " خبری از پول و ... نشنیده اید !؟ " گفتم : " پول ... پول چیه !؟ " گفت : " آره دیگه ... مجردی و نمی دانی پول به چه دردی می خورد !! " گفتم : " بحث مجردی و متاهلی نیست ، ده سال اول ما حقوقمان به بعد از 26 برج نمی ماند و در ده سال دوم سابقه نداشته قبل از 4 برج حقوق بگیریم برای همین گفتم پول چیه که بدانی برای این سوال هنوز خیلی زود است !! "
پای خودپرداز ایستاده بودم و داشتم می گفتم : " یکی نیست از ما دستی بخواهد ، می ترسم فردا هم که جمعه است ، کارتم از زیادی پولی که توی ان است ترک بردارد !!! " در همین حال اس ام اس آمد و یکی از دوستان از بانک اس ام اس زده بود که برای ناقصی چکی که کشیده است ، مقداری کم آورده است و بلافاصله مبلغ را بحسابش زدم و یک نفس راحت کشیده و گفتم : " آدم همه ی دعاهای اینطور شنیده بشود چه غمی باید داشته باشد !! "
===
بسلامتی ایزو را پاس کردیم رفت ، از طرفی آدم خوشحال می شود که از یک امتحان سربلند بیرون آمده است و از طرفی عذاب وجدان می گیرد که چرا این آقایان ممیز که خیلی هم برای حفظ پرستیژشان حساسیت دارند و حتما باید با کراوات در کارگاهها راه بروند تا مبادا کسی فکر نکند بالای چشمشان ابروست ، اینهمه اشکال کاری را ندیده گرفته و متوجه نشده اند ، مثل این است که به یکی بگویی برو ببین تریلری که در محوطه ایستاده چند تا تایر دارد و بیاید و بگوید تایر ندارد !!!
وقتی هم یکی به آدم بابت تمدید و تائید ایزو تبریک می گوید ، اصلا حال نمی دهد !! چون می داند برای گرفتن آن چه کارهایی که نکرده است !!!

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرعلی پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 11:46 http://catia-education.rozblog.com/

سلام
امیدوارم که حالتون خوب واوقات به کامتون باشه
خسته نباشید و خداقوت
وبلاگ جالب و پرمحتوایی دارید
و باید بگم که بی نظیر و معرکس
خواستم بهتون بگم اگه موافق به تبادل لینک باشید من خوشحال میشم وب قشنگ شمارولینک کنم وباعث افتخارم میشه
پس یه سر به وب سایت من بزنید اگه موافق بودید منو با نام آموزش نرم افزار CATIA لینک کنید و بعد بگید که شما رو با چه اسمی لینک کنم
منتظر شما هستم
موفق باشید
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد