یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

مگا ... چی !؟!؟

دیروز وقتی داشتم عکس های برنامه را روی کامپیوترم می ریختم ، متوجه شدم که سایز برخی از عکس ها فوق العاده بالا تشریف دارد !!

من نصف برنامه را با موبایل عکاسی کرده بودم و پای آبشار متوجه شدم که شارژ موبایل در حد مینیمم است و چون این گوشی کمی باهوش تشریف دارد و منتظر نمی ماند که من تا حد لیسیدن باطری از آن استفاده بکنم و به مرز خطرناک بودن که می رسد خاموش می کند ، برای همین موبایل را در کوله پشتی ام گذاشته و دست به دوربین شدم ، دوربین هم کارآی اش زمانی است که بخواهم تصویر پانارما بگیرم !!

زحمت بقیه عکس های بعد از پای آبشار که شامل بالا رفتن از شیب های تند اطراف آبشار برای گرفتن عکس از لاله های واژگون و نماهای جانبی آبشار را به دوربین دادم !!

عکسهایی که بعنوان نمونه عکس ( دوربین 41 مگاپیکسلی ! ) در خود موبایل وجود داشت ، علاوه بر کیفیت بالای تصویری ، که به انتخاب موضوع عکس نیز بی ربط نبود ، چیزی حدود 16مگابایت بود !! دیروز متوجه شدم که برخی از عکس های مربوط به آبشار و مسیر منتهی به آن و همچنین تصاویری که از محل خوردن صبحانه و دورنمای قلل سهند و ... بالای 24مگابایت بودند و این در نوع خودش خیلی جالب بود ...

===

اول صبحی بعد از 3 روز تعطیلی از همکارانی که می دانستم کوه رفته بودند ، گزارش برنامه می گرفتم !! آمدم عکس لاله های واژگون نشان بدهم که یادم آمد عکس لاله ها در دوربین عکاسی هست و عکس های آبشار در موبایل موجود است ، دو تا عکس نشان دادم و وقتی کفشان بریده بود از اینهمه جلال و جبروتی که در عکس ها بود در یکی از عکس ها که دره خالی را نشان می داد ، چندبار تصویر را بزرگ و بزرگتر کردم و تازه متوجه شدند فوتورافچی هم در حالا بالا آمدن از دره است و ...

حالا فکر کنید مجبور شدم دو ساعت توضیح بدهم تا طرف دوزاری اش بیافتد که مگابایت با مگاپیکسل کلی فرق دارد ... ( البته اگر افتاده باشد ! )

نظرات 4 + ارسال نظر
تک برگ شنبه 14 اردیبهشت 1392 ساعت 12:48

چند درجه دیگه بزرگ و بزرگترش بکنی روژان را هم می بینی،فتورافچی که همیشه خدا در حال بالا آمدن از دره هست

همان هم که می بینی روژان است ، نوشته ام فوتورافچی که بیننده ذهنش منحرف بشود ضمنا فوتورافچی خودش به تنهایی 50مگابایت است و در دوربین ما جا نمی شود

همطاف یلنیز شنبه 14 اردیبهشت 1392 ساعت 22:18 http://fazeinali.blogfa.com/

.
.
راستی مگا بایت با مگا پیکسل چه فرقی داره؟
سلام
و نمایشگاه کتاب نه خبر!؟

مگاپیکسل یعنی باک شما چند تا بنزین می گیره ، مگابایت یعنی شما چند تا بنزین توی باک بریزید !!!
این ساده ترین و رساترین توضیح در مورد سول شما بود و جا داشت در کتاب گینس ثبت بشود

محمدرضا یکشنبه 15 اردیبهشت 1392 ساعت 23:59

کیفیت بالای عکس فقط مربوط به مگاپیکسل زیاد دوربین نیست ، مهمترین عامل کیفیت بالای عکس مربوط به اندازه بزرگی حسگر دوربین میباشد .

دقیقا ، ولی این تعریف کمی فسفر زیادی طلب می کند ؛
.
.
.
منم که حساس !!

محمدرضا دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 ساعت 00:55

شما که حساس هستید ، دلیلش بزرگی حسگرتان میباشد و این یعنی داشتن فسفر زیاد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد