یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

ته مانده های سال

اول صبحی سر ساعت 10 از خواب بیدار شده ام ... آدم تا ساعت 2 شب بیرون باشد ، تا برسد به خانه و یک سری به نت بزند و دو تا بازی بکند ؛ یکی تخته در کتاب صورت و یکی انگری بیرد در موبایلم !!! آدم که بچگی اش بازی نکند سر پیری کارش به معرکه گیری می گذرد ...

===

کت شلوار جدید پوشیده و امروز رسما آماده پیشواز بهار بودم ... اولین باری است که در ده گذشته سال تحویل را در خانه بودم ، و برای همین کار تزئین سفره هفت سین را خودم بعهده داشتم و چقدر سین اضافه آوردم !! مادرم می گفت : " سیر نداریم !! " گفتم : " اگر بخاطر خاصیت اش می گویی بروم پیدا بکم ولی اگر بخاطر سین اش می گویی ، اضافه هم داریم !! "

همسایه بغلی مان بیشتر از اینکه همسایه باشد فامیل است ، واقعا هم همسایه خوب از فامیل بهتر است !! یک عمر به مادر همسایه که در محل قبلی مان همسایه بودیم خاله گفته ایم ؛ حالا دختر این همسایه چنان خاله ای به مادر می گوید آدم فکر می کند دختر خاله اصلی است و آن دیگران را از روی این کپی کرده اند !! برایمان سیب آورده بود ، سیب سرخ بزرگ خوشگل برای سفره مان ، فرستادیم رفت برای مان سیر هم آورد ، سیرش آنقدر آذین بندی داشت که باید یک اتیکت می زدیم که این سیر است ، معلوم است این ملتی که از دور نمی شود تشخیص داد عروسک هستند یا آدمی زاده سیر تشریف دارند !!! البته خاصیت شخصیت اش را نمی دانم ولی بوی شخصیت اش را چرا !!

یک جاشمعی خیلی خوشگل برای دختر خاله ی همسایه کادو دادم بعنوان عیدی تا اگر پیشاپیش هم شده باشد نقد باشد !!

===

از خانه بیرون رفتم و باجه خودپرداز بانک شلوغ بود ، خود بانک ها هم تعطیل بودند و کارمندان پشت کرکره های پائین کشیده شده مشغول رتق و فتق اضافه کاری بودند تا سال آینده هم همچنان اضافه کاری داشته باشند !!! چند فقره لعنت و نفرین نثار آن بنده خدایی کردیم که توی تلویزیون خودش را عین ... گرفته بود و می گفت سی ام اسفند باجه ها باز و در خدمت ملت شریف خواهد بود !! یک پرداختی داشتم و می خواستم تا سال جدید نشده حساب کهنه را واریز بکنم ، البته تقصیر من نبود ها از طرف خواسته بودم شماره کارت برایم بفرستد ، بجای آن برای من شماره کارت ملی فرستاده بود !! دیروز پای باجه متوجه شدم شماره کارت ملی است ، دوباره اس ام اس دادم و امروز برایم شماره کارت فرستاد ؛ برای مجرد جماعت کمی سخت است شنیدن اینکه برخی از سر تفاهم زیاد که بیشتر بوی زن ذلیلی دارد (!) استفاده از کارتشان منوط به حضور زنشان است و برای همین کارت همیشه در خانه می ماند !!!! ( ایشالا خیلی ها این رفتارهای زننده را در خانه تکانی سال کهنه از رفتارهای اجتماعی شان بیرون بریزند !! )

رفتم پای یک خودپرداز دیگر و متوجه شدم موبایلم در خانه مانده است ، لباس ها که عوض می شوند ، بعضی ها نمی رسند تا جای خودشان را در جیب ها پیدا بکنند ، لابد گوشی هم روی اوپن مانده بود !!! دوباره به خانه برگشتم و گوشی را برداشته و رفتم تا یک باجه خلوت پیدا بکنم و بالاخره بدهی ام را واریز کردم تا برای سال جدید جز برای خدا بدهی برای بنده خدایی نداشته باشم !!!

===

همیشه دوست داشتم برای دوستانم زنگ بزنم و یا اگر اس ام اس می زنم ، برای هر کس یک چیزی بنویسم و از ارسال اس ام اس های عمومی اصلا خوشم نمی آمد و نمی آید ، از دیروز که قراولان عید راه افتاده اند و دست پیش گرفته اند کلی اس ام اس داشتم !!!! اینهمه روز عید داریم و اینهمه فرصت ، حالا اینهمه عجله برای رساندن یک اس ام اس پیشاپیشی برای چیست نمی دانم .... در فرهنگ ما اذری ها می گویند " تا وقتی که میوه توت برسد عید است !! " مردم قدیم حوصله ی فراخی داشتند و ما چقدر تنگ حوصله شده ایم !!!

اینها هم افاضات آخر سالی بود ، سرو صدای ناار قطع شده است و همه دارند آماده می شوند تا پای لحظه تحویل برسند !! 


تنها چند دقیقه دیگر ..............


حلول سال نو مبارک

نظرات 2 + ارسال نظر
همطاف یلنیز چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 21:05 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام
کــــو؟
طبق عادت منتظر عکس هستیم ما
سفره هفت سین با سین های اضافه، دیدن دارد ها

افسانه چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 21:38

واقعا خیلی بده بعضی مردا بعد ازدواج هویتشون هم عوض میشه چه برسه چیزای دیگه! اینا رو مادراشون بد تربیت کرده فکر کنم! ایشالا امسال زن ذلیلی ریشه کن شه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد