یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

آغاز یک رویداد بزرگ ...


پایان ماه رمضان با آغاز جام جهانی مصادف شد و چه اختتامی بهتر از این افتتاح !! جام جهانی این روزها یک شعار پررنگ برای هر ملتی می باشد و عزم برای حضور در آن مانند یافتن یک تریبون سیاسی قوی می باشد برای شعار دادن !! دیروز در تبلیغات ها و تیزرها خواندم و شنیدم که جام جهانی را بهانه ای برای اتحاد و یکپارچگی ملی می نامید و واقعا هم اینهمه هزینه و دبدبه و کبکبه برای همین تحققهای سیاسی است و ورزش در حاشیه ترین مورد این حضور است !!

 

 

بعد از ظهر دیروز سری به خانه مادر زدم و یک ساعتی خوابیدم تا کسر خواب های هفته ای که گذشت را جبران کرده باشم و بعد از آن نشستم برای تماشای اولین بازی از جام جهانی 2018 ؛ تبریز 2018 که به مدد دولت تدبیر و امید (!) در همان حد و اندازه های چند بنر و چند صد شام و ناهار ماند و درخششی در آن نبود !؟ امید داشتم جام جهانی 2018 درخششی در خور نام روسیه داشته باشد که داشت و چه داشتنی !!

 

قبل از پخش بازی ها طبق معمول چند لوده ی بی ارزش بنام مجری نشسته بودند برای تبلیغ انواعی از تبلیغات های ایرانسلی و ورزش را بهانه کرده بودند تا جیب دیگران (!) را پر بکنند و از این راه تکه استخوانی هم به آنها برسد و مثلا داشتند تیم ها و بازی ها را آنالیز می کردند و دکتر صدر هم که در صدر برنامه بود و داشت تیم روسیه و عربستان را ام آر آی (!) می کرد و برخلاف نظر کارشناس و مجری های دلقک برنامه که حضور و دوام شان در این برنامه، مرا بیشتر یاد شعر معروف نیما یوشیج در مجموعه افسانه می اندازد که : " خس به صد سال طوفان نلرزد / گل به یک تندباد است بیمار " و همیشه فکر می کنم این سبکی و سبکسری تا سالهای سال امثال فردوسی پور را در بالای این آب ها نگه خواهد داشت و البته مثل همیشه قبراق و سرزنده !!! نظرسنجی ها نشان می داد که مردم اعتقاد دارند روسیه بازی را خواهد برد و چندبار هم به دکتر صدر گوشه و کنایه می آمدند که برخلاف نظر شما مردم 88% رای به برد روسیه داده اند !؟!؟!؟

 

قبل از بازی هم که طبق معمول ما بودیم و اتاق فرمان و تیزرهای مختلفی که برای فرار از نشان دادن افتتاحیه بود و حتی سرود کشورها را هم بقول ما " چینه توپور !! " پخش کردند و با اینکه اعتقاد زبانی شان این بود که عرصه ورزش میدانی برای صلح و دوستی ملت هاست !! اعتقاد قلبی شان که کینه و نفرت بود را به نمایش گذاشته بودند و شدیدا مواظب بودند که صحنه ی مستهجنی پخش نشود !! غافل از آنکه سطح فرهنگ و پوشش استادیوم مسکو از سطح فرهنگ سطح خیابان های پایتخت جهان اسلام بهترتر بود !! و در تعجبم از اندیشه ای که با دیگران این گونه رفتار می کند و انتظار دارد دیگران با او بهتر از این تا بکنند !!

 

بازی شروع شد و بهمراه یک گزارش نه چندان خوب از مزدک میرزائی که راه فردوسی پور را پیش گرفته است و سعی می کند با دادن انواعی از اطلاعات های ریخته در اینترنت به آن دسته از دوستدارانش القا بکند که زیاد می داند (!) و البته تا احمق در جهان است نان این قبیل استراتژی ها در روغن است !! برخلاف جریان گزارش ها و پیش بینی ها ؛ با اینکه ضعیف بودن هر دو تیم مشخص بود (!) و هیچکدام ادعایی نداشتند (!) بازی روس ها فوق العاده بهتر بود و با 5 گل تیم عربستان را راهی رختکن کردند ( دقیقا همانگونه که نقشه  شان در سوریه را راهی رختکن کرده بودند !! ) و اتفاقا هر 5 گلی که زدند گل های زیبائی بودند و در حد و اندازه های جام جهانی ؛ یعنی گلها یکی از یکی بهتر بودند و گل چهارم و پنجم از زیباترین گلهای این جام شاید باشد !! و چقدر بهانه دست مجری دادند تا درون سیاسی اش را بیرون بریزد و مثل لاشخور بالای جنازه تیم عربستان قهقهه زده و سعی در تحقیرش بکند !! غافل از اینکه همین تیم بختک بزرگ تیم ایران در طول سالهاست و همیشه هزاران دست به دعا بالا هستند تا در گروه ها به تیم ایران برنخورد و مطمئنا تیم ایران در مقابل همین تیم عربستان به نتیجه ای بهتر از تساوی نمی رسید !!! و کاری که عربستان در فوتبال با ما می کند را در جنگ با یمن هم نکرده است !!!

 

بازی تمام شد و در نهایت بهت و ناباوری ، اعلام شد که 2750 نفر پیش بینی کرده بودند که روسیه 5 - 0 بازی را ببرد و دکتر صدر را با این پیش بینی از صدر تا قعر برده بودند و چقدر جالب بود که خیلی نهفته اشاره کرد که از آنها بخواهند تا بیایند و در برنامه حضور داشته باشند و نگفت که حاضر است جایش را به آنها بدهد و اعتراف نکرد به اینکه او فقط می تواند مثل سایر مردم فقط حدس بزند و بازی انجام نشده را نمی شود کارشناسی کرد !!! حتی فردوسی پور هم اشاره کرد که اگر 100 تا سیم کارت داشت باز این نتیجه را پیش بینی نمی کرد !! هرچند با پرروئی تمام در فرداها خواهند آمد و باز برای بازی ها نظر خواهند داد ...

 

دیروز در خبرها خواندم که برند معروف " نایک " که کفش های بازیکنان را تامین کرده است از تیم ایران خواسته است که بدلیل تحریم هایی که برایش در نظر گرفته شده است ، از این برند استفاده نکند !!! و هر بار که دوربین کفش بازیکنی را نشان می داد من یاد آن می افتادم و فکر می کردم فردا در مقابل مراکش با دمپائی های نیکتا و یا کفش های تن تاک بازی خواهند کرد !! یعنی هر روز داریم نان این برجام را می خوریم ...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد