یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

امساک در نوشتن

 

این روزها کمی زمان بندی زندگی روزمره بهم خورده است و برای همین برخی کارهای روتین روزانه وقتشان را گم کرده اند !! یکی از بهم زن های برنامه ی زندگی روزمره ، ساعات بیداری صبح و کوهنوردی های شبانه است و یکی از مواردی که از این ناحیه آسیب دیده است ، وقت گذاشتن برای وبلاگ نویسی است !!

 

 

چند وقتی هست که ماشین برادرکوچکم پیش ما می باشد و ما در نهایت امانتداری ، کلی از آن کار می کشیم !! یکی دوبار در بعد از ظهرهای بیکاری در اطراف شهر ( البته کمی با دور بالا !! ) برای گردش نیمه روزه رفته و از لذات حضور در بهار استفاده کرده ایم ...یادم نیست کدام ها را نوشته و کدام ها مانده اند !؟ برای همین به عکس ها و کمی شرح درباره ددر گیلاس می پردازم ...

 

دقیقا در حدمرز بین استان های اردبیل و آذربایجان شرقی ، مابین شهرستان اهر و مشکین شهر (!) منطقه ای هست بنام " افیل ، بوفیل " که در اواسط خرداد درختان گیلاس اش میوه می دهند و مسافران این جاده بالاجبار توقف می کنند تا گیلاس بخرند و بخورند و ببرند !! گیلاس خریدن یک طعمی دارد و گیلاس خوردن یک طعم دیگر و تحفه بردن هم که جای خود دارد !!

 

سفر ما از تبریز به شهرستان اهر بود و در ادامه به مسیر مشکین شهر پیچیدیم و در منطقه ی افیل کمی گیلاس خریدیم و در ادامه راه به سه راهی هریس - مشکین شهر رفته و از گردنه ییلاقی هریس برگشتیم ...آسمان آبی در اهر نشان می داد که می شود ازدورنمای قله ی سبلان عکس گرفت ولی بتدریج که به مشکین شهر نزدیک می شدیم ابرهای سیاه از طرف هریس به اطراف مشکین شهر هجوم برده و قسمت های کوچکی از سبلان برفی ، در قاب تماشا دیده می شد و حظ اش برای خودمان ماند ... در طول مسیر باران داشتیم و رعد و برق و برعکس مسیر رفت که کولر روشن کرده بودیم در بازگشت پنجره هم باز نکردیم !!

 

 

شب خانه ی برادر بزرگ مهمان بودیم و سهمی از این گیلاس ها به آنجا بردیم ...

 

خانه ی برادر بزرگ حیاطی دارد کوچک و دنج ... البته خیلی ها تمایل دارند تا آنجا نوسازی شده و چند طبقه بالا برود (!) ولی دو مخالف جدی دارد که یکی از آنها من هستم (!!) ما همیشه با دیدن حیاط افسوس حیاط خانه ی قدیمی خودمان را می خوریم !!

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف یلنیز پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 ساعت 10:59 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
گویا این نوع گیلاس رنگ ندارد ولی پرآب است. نوش جان
و
قبلا هم عکسی زیبا از این حیاط و حوض گذاشته بودید با شاخه های سنگین از میوه دوست داشتنی.درسته؟

سلام
شیرین و خوش طعم ...
بعله ، درخت خرمالو هنوز وارد بازی میوه دادن نشده است ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد