یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دندان داری !!

 

" مواظب افکارتان باشید تا دیگران را گاز نگیرد ! "

 

 

 

امروز در رادیو آوا یک عبارت لوسی را مجری برنامه به زبان آورد و من جمله ی بالا را که به مراتب وزین تر بود از آن استخراج کرده و به حافظه ام سپردم ... این روزها وقتی به دنیای مجازی مراجعه می کنم ، از تنوع پست ها و دیدگاهها و ... یک تصویر ساده برداشت می کنم : لابد همه برنامه های مختلفی در رابطه با حیات وحش دیده اید ؛ برنامه هایی که زمانی با عنوان راز بقا مشهور بود، در این برنامه ها ، بغیر از مواردی که مربوط به زیر آب بود بغیر از کوسه کسی دندان های ماهی های دیگر را نمی دید !! در موارد مربوط به جنگل و میمون ها و گربه سان ها و ... همیشه دندان ها برای بیان کردن افکار صاحب خود بکار گرفته می شدند !! وقتی که میمونی به میمون دیگر دندان تیز می کرد و یا شیری برای محافظت از قلمروی خود برای شیر دیگر و یا حیوانات دیگر دندان هایش را نشان می داد !!

 

حالا وقتی تی وی می بینم و مثلا رشیدپور دارد با آن خنده های مصنوعی و ژورنالیستی اش به یک مورد مدیریتی می خندد !!! و یا در فلان مصاحبه ی مطبوعاتی فلان صاحب منصب با خنده ی رفرمیستی با یک معضل چندین ساله برخورد می کند !! و یا انواع دیگری از خنده ها (!) من بلافاصله یک میمون و یا شیر ( به تناسب جایگاه گوینده !! ) را تصور می کنم که در حال دندان تیز کردن و نشان دادن دندان هایش ، به شنونده هایش که طرفداران یا مخالفانش می باشند ، می باشد !!

 

با دندان های سالم ، زیبا لبخند بزنید و محکم گاز بگیرید !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 ساعت 21:45

سلام
آقای دادو دندان بایست ترجمه ی ترکی اش میشه (دیش دور ) یعنی اینکه به این و اون گیر نده .

سلام
من !؟ گیر دادن !؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد