یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

باران آمد ...

 

بالاخره بعد از دو روز اَخم و تَخم و بداخلاقی و عبوس بودن آسمان  و بادوزان های شدید و کلی امید بستن به عَطای آسمان و بی خیال شدن از لِقای دولت و هزار دعا و صلوات ، باران آمد ...

 

 

 

عصر که چاپخانه ی دوستم بودم ، ابتدا دو دقیقه باران آمد !! بعد باران قطع شد و ابرها همگی آسمان را ترک کردند !! و باد شدید گرد و خاک کوچه ها و خیابان ها رابرداشت و با همان چند قطره ای که باریده بود ، سرو وضع ماشین ها و پنجره ها را گل مالی کرد !!وقتی من داشتم باتفاق دوستم از چاپخانه خارج می شدیم به او گفتم : " این دیگه خیلی زشته !! " حداقل سالی یکبار این ماشین را ببر کارواش ( همان ماشین شوئی !!) گفت : " درسته که من ماشین را خوب نگه نمی دارم ولی اینهمه هم خاک مالی نمی شود ، این از شهرروبی باد است !! " و کمی بعد باران آمد ، اساسی نبود ولی انقدر بود که ریخت و پاش های باد را جبران بکند ...

 

شب در خانه بودیم و بیخبر از بارش باران تا اینکه زنگ خوردیم و مادربانو خبر دادند که برای زیر باران رفتن آماده می شوند و ما را هم دعوت کردند و بله ی ما هم که دست شماست (!!) سریع آماده شدیم و رفتیم بیرون و زیر باران ( که اتفاقا خوب و شدید هم بود !! ) کمی در بالاشهر چرخیدیم و خوشان خوشان شدیم ... از یک زادویه ای هم می خواستم عکس " ساختمان تجارت جهانی تبریز " را بگیرم که باران شدید بود و ایکی ثانیه (!) گوشی ام خیس آب شد ...

 



و حالا هم که دارد برف می آید ... از برودت شبانه هوا معلوم بود که در دوردست های بلند برف خواهد بارید و ما نسبت به مرکز شهر هم دوردستیم و هم بلند !!
 
نظرات 1 + ارسال نظر
نگین دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 ساعت 05:46

سلام

یاشاسین مادر بانوی خوش ذوق و زنده دل که هوس گردش زیر باران کردن و شما رو هم در این لذت بزرگ سهیم کردن!

اینجا هم الان که ساعت نزدیک به شش صبحه، داره بارون میاد .. یعنی من به صدای برخورد قطرات باران روی کانال کولر بیدار شدم!
البته چند ساعت قبلش کولر روشن بود!!!

ولی خیلی بعید میدونم به برف ختم بشه ...


عکس منو یاد شهرهایی انداخت که در مسیر سفر، آدم دم صبح واردش میشه! زیباست ...

سلام
اتفاقا امروز هم هوا خنک و تقریبا سرد است ... هر از گاهی هم باران می آید و کوهستان های سهند تماما سفید پوش هستند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد