یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

معاینات ادواری ...

 

هر ساله یک دوره معاینات ادواری می گذارند برای همه تا ببینند چه خبر از وضعیت عمومی سلامتی !! البته اینها هم بازمانده ی همان فهم بالای کسانیست که سنگ اول را درست نهاده اند والا متولیان امروزی اصلا توی باغ این حرفها نیستند و بهداشت حرفه ای(!) و بهداشت صنعتی(!) ، رجز توخالی و بی اثری بیش نیست !!

  

 

شاید باز عده ای فکر کنند دارم نیمه خالی لیوان را می بینم (!) ولی اگر کمی سرتان به کار باشد و چشمانتان سوی اندکی برای دیدن واقعیت ها داشته باشد می بینید که بازرسان محیط زیست به کارخانه مراجعه کرده و یک فرم را همینطور سرسری پر کرده و می روند ، اصلا نمی دانند اینهمه بند موجود برای چه بوده (!؟) و کجا را بجای کجا نشانشان داده اند (!؟) شما همینطور بگیرید بیایید تا طبقات پائین بهداشت صنعتی کارخانه و بهداشت حرفه ای که سالهاست حتی اسمی هم از آن نمانده است و منسوخ شده است !!

 

امروز نوبت معاینات من بود و رفتم برای کمی دلخوشی !! امتحان وزن ، قد ، بینایی سنجی و فشارخون !! بعد تیک زدن های متوالی فرمی که سال قبل پر شده بود و همینطور ادامه تا تمام شدن فرم ها !! البته امسال به دکتر آدرس پیست دیزین را هم دادم تا اگر وقت کرد ، ببرد کمی از پول هایش را در راه افزایش سلامتی خرج بکند !!

 

چند سال پیش یک ندید بدیدی به سرش زده بود تا در مصرف برق قضیه ی صرفه جویی را جدی بگیرد !! البته دستور صرفه جویی در همه ی کارها و همه ی مصارف ، از بالا داده می شود و این پائینی ها هستند که باندازه ی بُرشِ عقلی شان رَوش اختراع می نمایند ... نه بخاطر اجرای درست دستور بلکه بخاطر خودنمایی و نشان دادن خوش خدمتی ( بای نحو کان !!! ) مدیر ارشد ما دستور خاموش کردن و کاهش روشنایی را صادر کرد ، و این دستور شامل همه جا و همه ی زمان ها بود ؛ چرا که دنبال عدد بود برای نشان دادن مدیریت انرژی !! از همان ابتدا من مخالف این اقدام بودم و فرق درست مصرف کردن با مصرف نکردن را بانواع روشها گوشزد می کردم ولی درست مصرف کردن ، واقعا مدیریت می خواست و مصرف نکردن با کمی قلدری راه می افتاد !! کار به جایی رسید که برخی کارگاهها با حداقل نوری که برای تردد هم شاید کافی نباشد کار می کردند و به لطف کارگرانی که حق اعتراض ندارند ؛ برخی مسئولان کاهش عددی را نشانه ی مدیریت انرژی خود می دانستند !!! در حالیکه عدم تامین نور کافی در محل کار علاوه بر کاهش تدریجی بینایی باعث افزایش برخی صدمات کوچک و بزرگ می شود !!

 

در این راستا ، یکی از همکارها را بعنوان متولی انرژی ( کاهش استفاده از انرژی ! ) معرفی کرده اند و با جدیت تمام سعی در خاموش کردن چراغها دارد و با لذت به فرمی که نشان می دهد نسبت به ماه قبل مصرف کمتری صورت گرفته ، نگاه کرده و افتخار می کند !! چندبار تذکر دوستانه دادم ولی قسمت دریافت پیشنهاداتش را به مرخصی دائمی فرستاده است ؛ تا اینکه با گفتن یک جمله ، حرف زدن با دیوار را ،  اتمام حجت کردم " مطمئن هستم بخاطر اینکه راهت اشتباه است این چنین جدیت و تلاش می کنی و اگر راه درست را به تو نشان بدهند می روی با گوشی ات گیم بازی می کنی و بیخیال می شوی !! "

 

متاسفانه خیلی ها به انجام کارهای غلط و اشتباه و مسایل مُنکَراتی با دقت و مراقبت بیشتری اقدام می کنند !! در حالیکه مراقبت و دقت برای انجام کارهای صحیح است !!

 

نظرات 4 + ارسال نظر
نگین یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 00:01 http://parisima.blogfa.com

خشت اول گر نهد معمار کج .........

والله ... از معمار لوچ انتظار خشت راست گذاشتن بیجاست !!

سروش یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 12:07 http://azadkish.mihanblog.com

دو نکته ی خیلی خوب تو نوشته تون به چشمم اومد؛
1. البته اینها هم بازمانده ی همان فهم بالای کسانیست که سنگ اول را درست نهاده اند...
2. درست مصرف کردن واقعا مدیریت می خواست و مصرف نکردن با کمی قلدری راه می افتاد !!
و با بند پایانی هم به عنوان یک رویه ی فرهنگ خودمون، کاملا موافقم.

همطاف یلنیز یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 15:01 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
.
نظارت، امنیت و سلامت بدنبال دارد
درست مصرف کردن، افراط و تفریط را حذف می کند
گویا علاوه بر مدیران عاقل،ناظران عادل نیز
نیاز داریم بسی بسیارزیاد
...
خوو نتیجه معاینات چه بید؟(بازنشستگی نزدیک است ان شاءالله)

سلام
برخلاف آنچه برخی فکر می کنند این عمل نیست که لازم است بلکه عمل صالح است که لازم است والا خوابیدن از غلط عمل کردن بهتر است

نتیجه معاینات امید به زندگی را بالا نشان یم دهد و سن بازنشستگی را شاید افزایش بدهد !!

khatere hastam یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 23:35

مثل همیشه نکته بین و موشکافانهگــــــــــــــــــل

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد