یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دنیای بعد از تحریم ها ...

 

گاهی اوقات پیش می آید که دوستی یا آشنایی به بهانه اتفاقی ؛ البته در اینجا بیشتر مسایل مالی مدنظر است (!) ، یک برداشت متفاوت کرده و تفسیر نابجا می کند و آن وقت فردی که انتظار دیگری داشت ، می گوید " خدا آدم را از اعتبار نیاندازد " ...

  

 

خبر برداشته شدن تحریم ها از همان نصف شب روی آنتن تلگرام و اس ام اس می باشد و برخی آن را مزین به دسته گل کرده اند و در این بحبوحه ی زمستانی ، نوید اقتصادی از نوع نوبهار می دهند !! البته بعد از یکی دو جمله همان فرد ، امیدواری اش ته کشیده و شروع می کند به ساز ناکوک زدن که معلوم نیست چه بکنند ، چه بشود ، و ... !؟!؟

 

شاید خیلی ها خوش بین باشند ، مثل آن دیگر دادوی ما که خودش را اِند خوش بینی می داند !! ، ولی من کمی وسواسی تشریف دارم و دوست ندارم آخر سر بدانم که کوچه را اشتباه آمده ام یا نه و از همان اول در و دیوار را بررسی می کنم !! من به دولت هایی که با شعار عدالت و اعتماد پیش بیایند مثل همان کوچه ی نابلد نگاه می کنم و تا آخرین لحظه استرس سرگشتگی را با خودم دارم !! این شعارها مثل وصله ای هستند که از خود شلوار بزرگتر هستند !! و با توجه به ساختار عقلی و نقلی و تاریخی و ... مثل آفتاب روشن است که این شعارها نه در حوزه ی تخصص که در حیطه ی آرزوهای این افراد می باشد و نه تنها کاری از پیش نمی برند بلکه با حیثیت این کلمات هم بازی می کنند و در سرخوردگی و سرگشتگی یک جماعت بزرگ از مردم خود را مشمول الذمه می کنند !!

 

صبح یک نفر برگ مرخصی ساعتی آورده بود پیش من و همان لحظه مدیر وارد اتاق شد و با دیدن برگ در دست من فکر کرد برای خودم نوشته ام که بیرون بروم و گفت : " کارمان در آمده است ، لابد تو هم می روی دنبال کارهای بیمه و اداره کار و بازنشستگی ... " گفتم : " من و بازنشستگی !! نه بابا ، تحریم ها را برداشته اند ، می روم دلارهایم را آب بکنم ، فردا را چه دیدی !؟ شاید دلار باز هم برگشت به همان هفت تومان سابق !! " گفت : " فکر کنم گران بشود ولی ارزان نشود !! کدام هفت تومان !؟ دعا کن هفت تومان از این وضعیتی که دارد پائین تر بیاید !! " همان عبارت بالا را گفتم که " خدا آدم را از اعتبار نیاندازد "؛ این دولت عجب اعتبار و اعتمادی پیش ملت همیشه در صحنه دارد و واقعاً هم که هیچ چیز مانند دروغ،  اعتبار را خراب و اعتماد را زائل نمی کند !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سروش یکشنبه 27 دی 1394 ساعت 13:10 http://azadkish.mihanblog.com

ماشالا شما خوب مینویسین ها!
دقایقی پیش در عالم تلگرام با یکی از دوستان همین بحث بازی با اعتماد و اطمینان مردم بود.
من هم چشمم آب نمیخوره که اتفاق خاصی بیفته. فراتر از رفع تحریم، شفافیت و اعتماد لازمه تا سرمایه گذاری انجام بشه و من و شما خیری ازش ببینیم.

اکثر مردم به هم اطمینان ندارند ، چون اکثرا مثل هم رفتار می کنند و آن وقت وقتی مثال می زنند از دولت مایه می گذارند ، دولت که از ارمنستان نیامده !! همین هموطن های خودمان هستند و گاهی با شناسنامه ای اصیل تر !!
تحریم اصلی که ما را عقب نگه می دارد تحریم خودباختگی و بدفرهنگی خودمان است ، با دلار 7 تومنی هم یک قدم جلوتر نخواهیم رفت !!

نگین یکشنبه 27 دی 1394 ساعت 20:39 http://parisima.blogfa.com

سلام

بنده هم مثل شخص شما بوی بهبود ز اوضاع وطن نمیشنوم!
تازه دل نگران هم هستم که:
یارب مباد که از بد بتر شود ...

http://almatavakol.blog.ir/
مطلبی با عنوان " شادی" رو اگه حوصله کردید بخونید

سلام
اگر هم امیدی دارم از ناحیه لطف خداست ...
حتماً ...
خواندم سوال خیلی از آدم های عاقل همین است !؟ ولی مردم به شادمانی بی سبب رغبت زیادی نشان می دهند !! چرا !؟!؟ نمی دانم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد